Brembo imitatie rempomp ervaringen

jerryt

MF veteraan
14 aug 2005
23.418
57
Iemand die dit spul heeft en zijn ervaring wil delen met dit Chinese spul.
Uiteraard is echt beter maar is het echt bagger of is het wel prima werkend spul?
Tuurlijk is echt beter maar is ook tig keer zo duur.......... :+
 
Nu we het er over hebben, het is een beetje off topic maar in de Motoplus van een paar weken geleden staat test van een SWM Gran Milano, een 445 cc luchtgekoelde ééncilinder. Ik kon me niet aan de indruk onttrekken dat er de nodige Chinese onderdelen gebruikt zijn. Sterker nog, als het een Chinese motor blijkt met een Italiaans jasje zou het me niet helemaal verbazen.
 
Nu we het er over hebben, het is een beetje off topic maar in de Motoplus van een paar weken geleden staat test van een SWM Gran Milano, een 445 cc luchtgekoelde ééncilinder. Ik kon me niet aan de indruk onttrekken dat er de nodige Chinese onderdelen gebruikt zijn. Sterker nog, als het een Chinese motor blijkt met een Italiaans jasje zou het me niet helemaal verbazen.

Als het ding vol met storingen zit hebben ze dat in ieder geval goed voor elkaar.
 
GSX-L1000? CBL 1000 LL Fileblade?

Of voor de naked liefhebber een Holnet :+

Wij hebben hier op het werk een GMX-R 1000 staan!

full
 
Nu we het er over hebben, het is een beetje off topic maar in de Motoplus van een paar weken geleden staat test van een SWM Gran Milano, een 445 cc luchtgekoelde ééncilinder. Ik kon me niet aan de indruk onttrekken dat er de nodige Chinese onderdelen gebruikt zijn. Sterker nog, als het een Chinese motor blijkt met een Italiaans jasje zou het me niet helemaal verbazen.


Klopt wel. SWM heeft de oude tekeningen en mallen van de Husqvarna fabriek in handen.

Het Chinese Shineray, producent van onder andere off- en onroad motoren, quads, scooters en motoren onder de 125 cc, heeft de Husqvarna-fabriek in het Italiaanse Varese overgenomen. Onder de merknaam SWM Motorcycles wil Shineray hier in de toekomst motoren gaan produceren, in eerste instantie voornamelijk de eencilindermodellen, die Husqvarna er produceerde vóór de overname door BMW in 2007. In 2013 heeft BMW het Husqvarna-stokje aan KTM overgedragen, dat niet lang na de overname de productiefaciliteit in Varese sloot en Husqvarna-productie overhevelde naar haar thuisbasis in Mattighofen. Sinds de verhuizing stond het fabriekscomplex leeg, een kans die Ampelio Macchi, eerder directeur techniek bij onder meer Cagiva, Aprillia én Husqvarna, met beide handen aangreep. In Shineray vond hij de grote investeerder die nodig was om het roemruchte merk SWM, dat in 1984 de deuren moest sluiten, nieuw leven in te blazen. De eerste modellen zijn zoals gezegd uitgerust met ‘oude’ Husvarna eencilinderblokken, maar SWM is al druk bezig met de ontwikkeling van een volledig nieuwe lijn eigen motorblokken. Een 125 en 350 eencilinder viertakt zijn het productiestadium zelfs al dicht genaderd. Wanneer de eerste motorfietsen van de band zullen rollen, is nog niet bekend
 
Meestal is/was het zo,chinezen maken zooi in opdracht van "het westen",en die verkopen die zooi/dure merk naam voor de hoofdprijs :')
Het probleem is niet "made in China", want ze kunnen ook goede kwaliteit leveren. Ze kunnen echter ook totaal slechte bagger leveren en alles wat er tussenin zit.

Wat consumenten direct in China kopen via Aliexpress e.d. wil nog wel eens van mindere kwaliteit zijn. Niet zo erg als het over een shirtje of spiegeltje gaat (hooguit zonde van het geld), wel iets om rekening mee houden als het gaat om dingen als remmen of fietstuur (in tijdschrift Fiets van juni 2016 staat een vergelijking van shirt, zonnebril en stuur van bekend merk vs namaak).
 
Ik denk gewoon effe peilen,staan zeker mooie setjes op voor weinig centen maar ik denk dat ik er niet aan begin. :N
Staat een mooi Brembo imi setje op MP voor 120 euries(rem en koppeling)en als er nu mensen zijn die al een tijdje rijden met dit spul dan durf ik het aan maar ben niet de eerste die met dit spul gaat rijden.
In het verleden ook wel Chinees rempompjes gehad,voldeed ook niet maar misschien hebben de chinezen hun spul verbeterd. O-)
G. ik heb toen op de SP welgeteld 30km gereden met een Blembo koppeling pomp, voor hij lek ging.. :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan