bt014 of metzeler sportec m3??

Happy Eddie

Die hard MF'er
17 mei 2007
708
0
kartonnen doos
Zoals de titel al doet vermoeden ben ik opzoek naar mensen die ervaring hebben met de bt 014 en de metzeler sportec m3?

Nu rij ik bt010voor en bt020 achter op een fireblade van 1996. Tzt zijn mijn banden aan vervanging toe en ik zit te twijfelen over de volgende keuze. De een zweert bij de bt014 en de ander zegt dat ik beter de metzeler kan nemen.

Ik wil graag een zachtere band als nu die me meer grip geeft in de bochten en die sneller opwarmt.

Zijn er mensen die toevallig allebei de merken hebben gereden? Wat waren jullie ervaringen betreffende de verschillende types.

De banden handel waar ik voor me banden heen ga adviseerde de metzeler, maar zelf dacht ik aan de bt014, daarom ben ik dus nu aan het twijfelen.

Door dat ik een 16inch voorwiel heb is mijn keuze qua banden beperkt.

Alvast bedankt voor jullie ervaringen en reacties

Groeten happy
 
Gebruik zelf de BT014 op een K5 GSX-R600. Bij redelijk sportief gebruik is de band na een 5-6k af, maar presteert erg goed op openbare weg. Warmt goed op, en geeft veel vertrouwen mits de vering goed staat.
Heeft trouwens wel een vrij hoge buitentemperatuur nodig om echt te gaan kleven, onder 20 graden is en blijft het een stugge harde band, al hoe zwaar je hem ook belast. Het is een soort van SC1-SC2 compound.
 
Ik heb een tijdje geleden een topic gestart omtrend de banden voor een blade, ik zat met het zelfde probleem

CBR 900RR rubber

Ik heb gekozen voor de dunlop sportmax qualifiers en die bevallen uitstekend!! Deze keuze was omdat de pirelli's niet op voorraad waren maar ik heb er geen spijt van. Snel op temperatuur en plakken prima. Ze zitten er nu zo'n 4k onder en de achterband zal met een duizend of 2 wel vervangen moeten worden. Dan zal er een pilot road 2ct voor in de plaats komen. Dit omdat ik met de 1e versie hiervan goede ervaring heb en de reacties op de 2ct zijn positief, helaas is de band niet in 16" te krijgen en zal je dus voor een andere band moeten nemen.

Suc6 met zoeken!!
 
Laatst bewerkt:
De beste ervaring is eigen ervaring. Gewoon beide een keer uitproberen.


Mijn ervaring was dat ik met de Metzlers het fijnste rij gevoel had met de blade die ik toen had. Toen ik de motor in '94 kocht, lagen er Pirelli Dragon's op. Deze heb ik een paar keer daarna ook gehad. Op zich goede banden, maar vond de levensduur beetje kort. De Bridgetones hebben er een keer opgelegen, omdat er toen niks anders voorhanden was. Welk type weet ik niet meer, maar waren de 2 compound dingen. Aan de buitenkant zacht voor meer grip in bochten en in het midden harder voor langere levensduur. Ik ben niet zo'n sportieve rijder, maar in Frankrijk gebeurde het bijna elke keer dat bij het uitkomen van een rotonde, het achterwiel begon door te slippen bij het accelereren (ik ging dus niet plat genoeg om het zachtere gedeelte op de weg te krijgen). Uiteindelijk heb ik een stuk metaal in de band gereden en heb de band vroegtijdig in Frankrijk moeten laten vervangen. Geloof dat ik daarna een tijdje met een Michelin heb gereden.

Metzler komt overigens uit dezelfde fabriek als de Pirelli's.

Op het moment rij ik FJR en zit er de voorgeschreven Bridgestones op. Maar bij de volgende vervanging, wil ik toch ook weer eens een Metzler proberen op deze fiets.
 
Terug
Bovenaan Onderaan