Carburateur probleem Suzuki GS 500?

Murky

Die hard MF'er
21 jul 2004
912
0
Beste sleutelaars,

Ik ben bezig met het opknappen van een GSje uit 1991. Nu het volgende probleem. Als ik de motor start, loopt hij goed stationair, zodra ik het gas open trek, reageert hij niet heel slecht op het gas. Echter, zodra ik het gas dicht gooi, blijft hij even steken qua toerental, en zakt dan pas. Er zit dus een soort van vertraging in.

Wat zou dit kunnen zijn? (het zijn btw vacuumcarbs)

(Zie bijlage voor een grafiek van wat ik bedoel)
full
 
Ga ik nu doen. Vandaar dus de deo. Had het al in een ander topic gelezen, maar begreep niet waarom. Kun je er ook pure alcohol op druppelen btw?
 
Voorlopige hypothese, is dat mijn choke veer te slap is, en de choke bleef 5mm open staan, daardoor liep het gas wat om hoog. Ga er nu een andere veer in zetten kijken wat dat uithaalt.
 
carb's synchroon stellen en co afstellen. Voldoende speling op je gaskabel(s)? Carburatuers gereinigd inwendig? dus hoofd en stationair sproeier? Verse benzine of enkele maanden oud?

Alles is gedaan en in orde behalve de carb's synchroon stellen en co afstellen. Morgen even langs de dealer, dan laat ik dit doen. Is een kwestie van max een uurtje werk?
 
Kijk, hier zitten de mensen die er verstand van hebben.
Ik dus absoluut niet.

Ik heb ook een Suzuki GS 500 uit '94 dan. Ook niet de jongste dus.
Mijn motor heeft ook een tijdje gehad dat hij het gas een tijdje aanhield terwijl je hem al los had.
Door een blessure heb ik nu een tijd niet kunnen rijden en nu loopt de motor 4000 tot 4500 toeren als je hem stationair laat draaien. Als je hem dan in de versnelling zet en de koppeling op laat komen, dan daalt het toerental tot ongeveer 1500 als je zonder gas in z'n 1 rijdt. Zodra je de koppeling weer inknijpt gaat hij naar de 4000 terug.

Wie oh wie kan mij vertellen of dit einde motor voor mij is of dat een bezoekje aan een motorzaak mij niet compleet bankroet zal maken??
 
Terug
Bovenaan Onderaan