Boudtje
Die hard MF'er
Allemaal,
Als het goed is (...) ga ik half mei naar de Dolomieten.
Allemaal leuk en aardig maarrrrrr....., ik heb een Suzuki GSX 750 F uit 2003 en die heeft nog gewoon ouderwetse caburateurs.
Niet dat dát verkeerd is maar ik heb begrepen dat als je de hoogte ingaat met deze dingen de "beademing" van de cilinders anders wordt, je moet méér lucht in de cilinders gaan krijgen voor hetzelfde resultaat te verkrijgen. Dat kan volgens mij dus NIET met gewone carburateurs!
Dat in tegenstelling met elektrische inspuit wat zich dus kan aanpassen in de bergen...
Moet ik van te voren hier rekening mee houden? Of moet ik bepaalde zaken laten uitvoeren aan mijn "brommer" zodat ik dus geen last krijg in de bergen? (Een zuurstof tank meenemen van een scuba-duiker bijvoorbeeld... )
Of valt het allemaal wel mee en zal er wel sprake zijn van "enig kracht verlies" maar dat je dat eigenlijk niet merkt! (of je moet a la Rossi naar boven willen scheuren!)
Ik hoor het wel....
gr. Boudtje
Als het goed is (...) ga ik half mei naar de Dolomieten.
Allemaal leuk en aardig maarrrrrr....., ik heb een Suzuki GSX 750 F uit 2003 en die heeft nog gewoon ouderwetse caburateurs.
Niet dat dát verkeerd is maar ik heb begrepen dat als je de hoogte ingaat met deze dingen de "beademing" van de cilinders anders wordt, je moet méér lucht in de cilinders gaan krijgen voor hetzelfde resultaat te verkrijgen. Dat kan volgens mij dus NIET met gewone carburateurs!
Dat in tegenstelling met elektrische inspuit wat zich dus kan aanpassen in de bergen...
Moet ik van te voren hier rekening mee houden? Of moet ik bepaalde zaken laten uitvoeren aan mijn "brommer" zodat ik dus geen last krijg in de bergen? (Een zuurstof tank meenemen van een scuba-duiker bijvoorbeeld... )
Of valt het allemaal wel mee en zal er wel sprake zijn van "enig kracht verlies" maar dat je dat eigenlijk niet merkt! (of je moet a la Rossi naar boven willen scheuren!)
Ik hoor het wel....
gr. Boudtje