CB 550 caferacer project (advies gevraagd)

:o had volgens mij de eerste keer het contact niet goed aan staan (schaam schaam) had hem helemaal doorgedraaid (ignition) lijt mij vrij logisch. Maar op de stand daarvoor ging het neutraal lampje wel branden en kon ik starten. Wellicht heeft het er ook aan gelegen dat ik te snel wilde starten nadat ik de accu gereed had. Jochem. Las laatst op jouw site dat je allemaal van die chinese tekens had op je CB 550. Ook zo'n rood lampje op het balhoofd. Wa is da nou?? heb ik nou een bijzondere versie of hebben ze dat allemaal? (btw foto's vandaag weggebracht, zijn dinsdag klaar.... ja op de centjes letten nu he)
 
Leuk man! Veel plezier ermee. Maaeuh, hoe kun je nou gaan rijden met een gat in je blok naast je puntjes? Dan wordt het echt een enorme bende en je wilt geen olie op je contactpunten hebben! Veel succes en rijplezier!
 
is dat soort plamuur/vulmiddel voor alu gaten? Hoe hard wordt dat ? En hiitebestendig? allemaal cruciale vragen lijkt mij... Maar ik ben een leek op dat gebied. Anyway: succes ermee!
 
What about lassen??? de een zegt dat dat beter is, de ander zegt dat het zeer moeilijk is omdat de samenstelling van het aanwezige aluminium niet bekend is en lassen dus niet echt goed gaat (risico op kromtrekken).

Heb hem overigens al behoorlijk uit elkaar liggen. :) gaat goed.Ik ben alleen bezig de zijkapjes met verfafbijt aan het behandelen om de lak eraf te krijgen. Merk nu dat het plastic grof begint te worden door het plamuurmes. was dit wel verstandig. had ik het niet beter gewoon kunnen overspuiten. (tank lukt overigens wel goed, is al bijna helemaal kaal. Zie trouwens op dit forum dat er vaak drab e.d. in de carbs zit. Waar zou dit dan moeten zitten. Kan bij mij niets zien. Halen jullie trouwens de hele carb uit elkaar om hem helemaal goed schoon te kunnen maken? nou weer genoeg vragen dacht ik zo ;)
 
aluweld kan ook is alu soldeer. Inderdaad is legering probleem.

Kapjes is makkelijk, nooit met afbijt schoon maken, lost plastic op. WC Papier en remvloeistof, nachtje laten weken en de verf veeg je er zo af.

Vlotterbakjes en de sproeiers that's it.
 
ha ha ha kapjes met afbijt middel
volgens mij klnkt dat bij heel veel mensen bekend in de oren bij mij tenminste wel
bij mijn eerste motor ook zo geprobeert (cb 750)
laten we het maar op een beginners foutje houden he al doende leert men
als je de volgende keer zoiets wilt proberen eerst ff navragen hier kan veeel werk schelen ik weet nog wel dat mijn kapjes nooit meer de oude zijn geworden
succes verder
 
Heb jij ook van die chinese zut d'r op en zo'n lampje, of juist niet? :?

Met die japanse tekst en zo'n lampje heb je een direct-sales model te pakken. (is dus idd redelijk byzonder) rechtstreeks vanuit de fabriek geleverd aan een klant...
 
Er zaten 2 laklagen op (1 rood en 1 originele blauwe). Sommige stukken van de kapjes zijn schoon andere nog niet. Ga er maar niet mee verder. Laat wel even weken in remvloeistof, dan eraf krabben en een beetje schuren zodat ze weer egaal zijn.

Hoe krijg ik trouwens mijn carbs schoon. ik heb gelezen dat Bel ray motowash wonderen doet. Mag ik dan het inwendige erin laten (vlotters, sproeiers e.d.) of moet ik dat eruit halen. iemand nog suggesties?
 
Oh ja :z moeten er nog nieuwe pakkingen en ribbers in als ze uit elkaar zijn geweest. Zien er overigens nog goed uit. (moet ik die er ook uithalen bij schoonmaken)
 
Vlotterbakjes kun je gewoon uitdoen met keukenrol-papiertje ofzo. (evt met beetje schone benzine)

Sproeiertjes enzo zou ik idd effe losdraaien en incl kanaaltjes vd carbs zelf goed doorblazen. Let ff op dat je alles per carb bij elkaar houdt & check ook de vlotterhoogte voor je 't weer dicht schroeft.


Als de rubbertjes nog flex zijn, kun je 't gerust gokken om ze her te gebruiken.
Het pakkinkje vd vlotterbak lijdt ook niet zo veel. Je loopt domweg extra risico op wat lekazie/zweterij. ;)
 
Ik wil toch even reageren op het accu verhaal:

Alle accu's die ik tot nu toe heb geleverd (ik lever alleen Yuasa) waren geladen na het vullen. Kortom: een Yuasa hoef je niet aan de lader te zetten, alvorens hem te gebruiken.

Verder:

Het laden van een accu gaat niet lineair: in een paar uur is de accu voor 80% geladen. Normaal gesproken is dat ruim voldoende om de motor starten.

Even om allerlei bakerpraat de wereld uit te helpen.
 
de binnenkant zag er idd niet erg smerig uit. het gaat me dan ook mn om de buitenkant. Die moet weer mooi gaan blinken. (bel ray, schuren polijsten???)
 
Klopt Rene, ik had meteen na het vullen geprobeerd te starten. Dat lukte dus niet. De volgende dag weer geprobeerd te starten (zonder accu laden) en dat lukte. *D
 
1
Alle accu's die ik tot nu toe heb geleverd (ik lever alleen Yuasa) waren geladen na het vullen. Kortom: een Yuasa hoef je niet aan de lader te zetten, alvorens hem te gebruiken.

2
Het laden van een accu gaat niet lineair: in een paar uur is de accu voor 80% geladen. Normaal gesproken is dat ruim voldoende om de motor starten.
1
Toen ik mijn laatste yuasa kocht vorig jaar werd me nochtans geadviseerd om niet direkt na afvullen volop startpogingen ermee te doen. (ik meen dat er werd gezegd ruim een uur wachten ofzo :? ) Zal achteraf wel met levensduur te maken hebben dan. :?
2
Een perfect draaiend brommertje met primadeluxe laadsysteem zal geen probleem zijn. Mijn ervaring is aan de ene kant dat bij een moeilijke starter zo'n 80% volle accu (oftewel een lege accu die idd 2 uurtjes is geladen) het weer snel gedaan is met de pret. Een paar keer doorstarten en de fut word al weer wat minder. Bij mijn 'goeie' cb-tje durf ik ook wel zonder op te laden een poging te wagen, na ruim 3 maanden stilstand. Geheid dat ie na 3 kicken loopt. :P


disclaimer: Spreek op zich René dus niet tegen en onderschrijf dat m'n eerdere uitspraken over accu-zaken niet helemaal waterdicht waren. ;)


Klopt Rene, ik had meteen na het vullen geprobeerd te starten. Dat lukte dus niet. De volgende dag weer geprobeerd te starten (zonder accu laden) en dat lukte. *D
Ik ben niet helemaal zeker of dit strookt met de opmerkingen van René. Ik meen namelijk dat ie het met 'in een paar uur is de accu voor 80% geladen' heeft over een volledig ontladen accu die aan een lader hangt. In de opmerking 'waren geladen na het vullen' lees ik weer juist dat ze meteen na het vullen geladen en gebruiksklaar zijn. :?
 
Laatst bewerkt:
gisteren een avondje op mijn kroonplaat lopen schuren. eerst met afbeit vieze zwarte lak eraf en daarna met schuurpapier 280. alle putjes e.d. er met de dremel afgeschuurd. ziet er nu weer aardig gladjes uit. Moet hem nu nog met een hoger korrel schuren en dan polijsten met polijstpasta en daarna met Belgom Alu. Het begint er mooi uit te zien maar het is wel een fiks karwei. B| morgen eens fototjes halen dan kan ik die ook eens plaatsen. Beloofd is beloofd he.
 
belofte maakt schuld, hierbij de piccies

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan