CB 550 caferacer project (advies gevraagd)

....
full
 
that's all folks. oftewel..... een heleboel werk. '(

en... zien de deskundigen al wat??? laat maar komen die reacties en adviezen. Gisteren mijn kroonplaatje weer helemaal blinkend gemaat. mooi gepolijst, maar wel vele uren werk. (goed spul trouwens die Belgom alu)
 
Cool, da's een 550K2 oid (een k, maar dan geen k3 iig) Zie je niet zoveel in NL (is zeg maar een 500'je (zie zijkapjes) met een 550 blokkie en de bijbehorende badges etc.). Kan wel wat TLC gebruiken denk ik zo...haal de belgom maar uit de schuur!

Oh, en je stuurtje zit op kop.
 
Zoek nog de volgende onderdelen:
- clip-ons;
- steuntjes voor de koplamp (lamporen passen niet met clip-ons, lamporen zijn overigens in behoorlijke staat van ontbinding;
- mooi rem-schakelsetje, of zelfmaak (als het niet te duur is anders houd ik de orgiginele;
- weet nog niet wat ik met de achtervering doe. De binnenkant is een beetje verroest, maar de buitenkant (aanzicht) ziet er nog behoorlijk uit.
- chromen ring voor om de koplamp.
- lichtschakelaar knopje is gebroken op het linkerhandvat.
- motorisch ook nog e.e.a. uiteraard maar daar ben ik nog niet aan toegekomen, en dat wordt waarschijnlijk er nieuw opgezet.
 
Cool, da's een 550K2 oid (een k, maar dan geen k3 iig) Zie je niet zoveel in NL (is zeg maar een 500'je (zie zijkapjes) met een 550 blokkie en de bijbehorende badges etc.). Kan wel wat TLC gebruiken denk ik zo...haal de belgom maar uit de schuur!

Oh, en je stuurtje zit op kop.
dacht dat het een K1 was. motor komt uit 75 (volgens mij 1e modeljaar)
 
Zoek nog de volgende onderdelen:
- clip-ons;
- steuntjes voor de koplamp (lamporen passen niet met clip-ons, lamporen zijn overigens in behoorlijke staat van ontbinding;
- mooi rem-schakelsetje, of zelfmaak (als het niet te duur is anders houd ik de orgiginele;
- weet nog niet wat ik met de achtervering doe. De binnenkant is een beetje verroest, maar de buitenkant (aanzicht) ziet er nog behoorlijk uit.
- chromen ring voor om de koplamp.
- lichtschakelaar knopje is gebroken op het linkerhandvat.
- motorisch ook nog e.e.a. uiteraard maar daar ben ik nog niet aan toegekomen, en dat wordt waarschijnlijk er nieuw opgezet.

op marktplaats stonden een setje clip-ons als ik me niet vergis,
remschakelsetje zou ik gewoon iemand voor vinden die een mooi kan maken, of iets gebruiken van een modernere fiets,
achterveren voor weinig een stel bol-d'or veren op de kop tikken :)
 
:^ Ik heb 't idee dattie ook niet lekt bij de kop, maar dat wellicht die 'dropjes' lekken ofzo... Gewoon topset vervangen kan nooit kwaad, natuurlijk. Uitlaat is te gebruiken als ie dicht is ;)

Toerenteller hoort er niet op volgens mij, nee.... het lijkt wel alsof de teller los gemonteerd zijn; de hele bevestigingsplaat voor de tellers lijkt te ontbreken....

Wel cool dat je ook zo'n lampje in je balhoofd hebt zitten: werkt 't ook nog? Dan hoort je km teller d'r wél op iig (lampje werkt via de teller)

(ik heb zo'n plaat nog wel voor je liggen denk ik.... ruiltje maken? ik zoek nog een redelijk chromen bakje voor achter m'n teller....)
 
Blokje , mmmh ik vind het zweten, maar wat andersm die toerenteller is er volgens mij ook niet van.

bij nader inzien bleek de toerenteller ook niet aangesloten. Ik wil er wellicht van die kleine chromen tellertjesopzetten. Nog een over nadenken (weet overigens niet of dat zomaar kan maar ik verwacht van wel). lampje in het balhoofd werkte ook niet. was niet aangesloten.
 
Ben al weer lekker bezig geweest. Mijn kroonplaatje is nu helemaal blinkend. en de tank en kapjes zijn ook al redelijk glad. klein vraagje nog. Weet iemand welke maat bougiesleutel ik moet gebruiken voor mijn cb 550 en waar ik die kan krijgen. heb al vanalles geprobeerd maar alles lijkt te groot of te kort. :(
 
Ben al weer lekker bezig geweest. Mijn kroonplaatje is nu helemaal blinkend. en de tank en kapjes zijn ook al redelijk glad. klein vraagje nog. Weet iemand welke maat bougiesleutel ik moet gebruiken voor mijn cb 550 en waar ik die kan krijgen. heb al vanalles geprobeerd maar alles lijkt te groot of te kort. :(
Ik heb volgens mij degene die origineel onder het zadel is meegeleverd. :?

Maar zijn zijn twee standaard bougie maten volgens mij en de kleinste vd twee moet je hebben. Zouden ze bij een automaterialenwinkel moeten weten lijkt me.
 
ha ha ik mag blij zijn dat er bij mij nog een zadel meegeleverd was. Laat staan dat hetgeen eronder zat nog aanwezig was. ;) zal eens gaan kijken bij een automaterialenzaak gaan kijken.
 
Ik heb eventueel nog wel een remschakelsetje liggen voor weinig.Ziet er niet echt geweldig uit maar misschien iets om mee te beginnen.Hebben eerst op mn laverda gezeten.Gaat over een rempookje en een schakelpookje en 2 aluminium voetsteuntjes.
 
Ben al weer lekker bezig geweest. Mijn kroonplaatje is nu helemaal blinkend. en de tank en kapjes zijn ook al redelijk glad. klein vraagje nog. Weet iemand welke maat bougiesleutel ik moet gebruiken voor mijn cb 550 en waar ik die kan krijgen. heb al vanalles geprobeerd maar alles lijkt te groot of te kort. :(
18mm
 
Ik weet niet of je er nieuwe spaken in gaat zetten maar als je het niet doet is dit een goed spul om je roest te verwijderen :CHROOM CLEANER/ROESTVERWIJDERAAR van SYSTEM adres :Sperwerweg 13 6374 AG Landgraaf Tel: 045-5324383
schok.JPG

Pict0319.jpg


Het is een klote werk maar................het is wel mooi :}
 
Ik heb eventueel nog wel een remschakelsetje liggen voor weinig.Ziet er niet echt geweldig uit maar misschien iets om mee te beginnen.Hebben eerst op mn laverda gezeten.Gaat over een rempookje en een schakelpookje en 2 aluminium voetsteuntjes.

Restless, kun je eens een plaatje posten (of een mailtje met foto sturen zie profiel) weet niet of ze eenvoudig op een cb 550 te zetten zijn maar anders heb ik wel interesse.

Rene: bedankt voor de info

Ron ZRX: werkt goed dat spul zo te zien. neem aan dat het niet verkrijgbaar is in de betere speciaalzaak aangezien je het nummer erbij vermeld?
 
Zo ziet het setje eruit misschien is het iets Ik gebruikte het voor mijn motor.
Ging allemaal best ermee.Niet het mooiste maar wel doeltreffend.
full
 
`Weet iemand of het wijs is om de uitlaatbochten van de demper te halen bij het schoonmaken van de uitlaat. En dan... hoe krijg ik die krengen er (op een niet lompe wijze) vanaf. :?
 
vandaag verder aan de slag gegaan met de uitlaten. die zien er wel erg uit zeg. ik weet eigenlijk niet goed of ze nog wel mooi te krijgen zijn. De bochten zijn nl wel erg verroest. er zitten behoorlijke putten in, met de staalborstel erover, maar het blijft een beetje bruinig en bobbelig. Weet iemand of het slim is om hiermee door te gaan?? of wellicht is spuiten een idee. en hoe glad moeten ze dan zijn of kunnen die bobbeltjes blijven zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan