cb 550f voorvork in 350f

Dennis-BE

MF veteraan
3 okt 2008
1.021
2
gent
Ik ben al een tijdje aan het proberen een 550 voorvork pas te maken voor 350 frame.

maar de balhoofdpen is precies tekort. Past dit gewoon niet, of doe ik iets verkeerd?

Ik gebruik de lagers van een 350f voorvork, dus vanonder ook met de ijzeren ring en dan pas het lager. Dit zou volgens de website van rene geen probleem mogen zijn, het setje lagers voor 550 en 350 hebben hetzelfde bestelnummer dus zijn mijn inziens deze gelijk aan elkaar?
er zitten dan ok lagerschalen in van het 350f setje balhoofdlagers, maar opnieuw zou dat toch geen problemen mogen geven?

iemand?

alvast bedankt !!
 
Volgens mij moet je de dikke ring net juist niet gebruiken op een 550 voorvork, de lagers zijn verder identiek.
 
bedankt voor je reactie! zijn er mensen die dit kunnen bevestigen?
ik kom ongeveeer 8.5mm tekort bovenaan om bovenlager volledig op zijn plaats te krijgen
en de dikke ring is 5mm dik, dus ergens klopt er toch nog iets niet?
 
Laatst bewerkt:
Zou je graag helpen Dennis, maar ik weet het gewoon niet. Als ik het in mijn handen zou hebben zou het al schelen. Youtube filpmje..? Kunnen we allemaal meekijken.
of....as het op de site van rene staat, waaro bel je hem dan niet even Dennis?
Hij is DE expert
 
njah, alleen de partsnummers staan erop
maar geen slecht idee om eens te bellen :)
bedankt !

er is vandaag trouwens veel gedaan aan het frame :) ik maak morgen wel wat fototjes :)

maar als mensen mij nog verder kunnen helpen in dit topic, hou je zeker niet in :)
 
je moet aan de onderzijde van het balhoofd wat aan het frame zit een stukje afslijpen / zagen anders loopt het onderste Tstuk vast op het frame leg je er ringen ofzoiets onder dan is de buis te kort

verder werkt het prima maar doe dat 19 inch wiel er maar niet in :N

gerrit
 
ik snap het niet helemaal eigenlijk

dus de ring moet er van tussen (die tussen de kroonplaat en onderste lager) ? en dan een klein beetje van het balhoofd afslijpen? (dat zou moeten kunnen omdat de lagerschaal 8mm verzonken zit in het balhoofd

klopt dit?

alvast heel erg bedankt voor je reactie !
 
Terug
Bovenaan Onderaan