CBF1000 topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
(Afbeelding)

Zoals je op de foto kunt zien, heb ik nog geen MF-sticker op mijn fiets, ik heb er vandaag 4 besteld, dus dat komt helemaal goed. Verder zijn een aantal extra's duidelijk in beeld. Maar om het plaatje volledig te maken som ik het hele rijtje toch maar even op:


. meter paneel cover
Hoi AjjSts, wat moet ik me voorstellen bij een meter paneel cover? Heb je daar misschien een paar duidelijke piccies van? ;)
 
Hoi AjjSts, wat moet ik me voorstellen bij een meter paneel cover? Heb je daar misschien een paar duidelijke piccies van? ;)
Dat is die nep-carbon look en die vind ik nog mooi ook ;)
Hieronder een plaatje van de top-bridge cover en meter panel cover.
full
 
Het benzine verbruik van de cb1300 heb ik nooit echt uitgerekend ('t is je hobby en kost dus geld) en is vanzelfsprekend afhankelijk van je rijstijl! ;)

Ik schat dat in de stad (daar is ie niet voor!) mijn gemiddelde verbruik zo rond de 1:12 en op de grote weg 1:14 (incidenteel 1:16?) zal liggen.

Hard wegknallen bij het stoplicht slurpt nu eenmaal :Y
Dat de CBF1000 verschillende gezichten heeft, is duidelijk.

De één gebruikt hem om er stoplicht-sprintjes mee te doen, de ander om er mee te toeren en weer een ander gebruikt hem voor woon-werkverkeer.

Van de ruim 32.000 km per jaar rijd ik er ongeveer 1.000 met duo-passagier als we een weekendje er op uittrekken, heel af en toe een ritje voor de fun of naar de TT of SB in Assen, maar de rest is allemaal woon-werkverkeer.
Er zijn dagen dat ik van de 80 km enkele reis een 30 km of meer tussen de auto's doorrijd. Maar als de ruimte er is, weet ik de gashendel best wel te vinden :Y

Ik kom gelukkig maar weinig verkeerslichten tegen op weg naar mijn werk, want die dingen houden ontzettend op. Als de motor koud is, doe ik mooi geen stoplicht-sprintje en tegen de tijd dat tie warm is, zit ik al op de snelweg. Het brandstofverbruik is voor mij best wel belangrijk, want reken maar eens uit wat een kilometertje meer of minder per liter mij per jaar scheelt aan reiskosten.
De tank had van mij net 2 liter groter mogen zijn. Nu red ik het net niet om om de dag te tanken.
 
Dat de CBF1000 verschillende gezichten heeft, is duidelijk.

De één gebruikt hem om er stoplicht-sprintjes mee te doen, de ander om er mee te toeren en weer een ander gebruikt hem voor woon-werkverkeer.

Van de ruim 32.000 km per jaar rijd ik er ongeveer 1.000 met duo-passagier als we een weekendje er op uittrekken, heel af en toe een ritje voor de fun of naar de TT of SB in Assen, maar de rest is allemaal woon-werkverkeer.
Er zijn dagen dat ik van de 80 km enkele reis een 30 km of meer tussen de auto's doorrijd. Maar als de ruimte er is, weet ik de gashendel best wel te vinden :Y

Ik kom gelukkig maar weinig verkeerslichten tegen op weg naar mijn werk, want die dingen houden ontzettend op. Als de motor koud is, doe ik mooi geen stoplicht-sprintje en tegen de tijd dat tie warm is, zit ik al op de snelweg. Het brandstofverbruik is voor mij best wel belangrijk, want reken maar eens uit wat een kilometertje meer of minder per liter mij per jaar scheelt aan reiskosten.
De tank had van mij net 2 liter groter mogen zijn. Nu red ik het net niet om om de dag te tanken.
Ik vergeleek jouw brandstof verbruik met je cbf1000 ff met het (geschatte!) verbruik van m'n cb1300 en kwam (niet geheel verrassend) tot de conclusie dat wanneer ik m'n bestelde cbf1000 eenmaal heb, wel wat minder bezoekjes aan de tankstations behoef te maken ;)

Zelf gebruik ik m'n motor niet voor woon/werkverkeer, maar wanneer ik in de stad ergens naar toe ga (mits niet al te dichtbij) kan ik het niet laten (ondanks dat het niet goed is) de bike ff te pakken...

Ik gebruik m'n fiets ook niet voor woon/werkverkeer, dus dat scheelt natuurlijk wel een paar slokjes per jaar :+ Trouwens: v.w.b. de stoplicht-sprintjes, "vanzelfsprekend" alléén met opgewarmde motor en dan nog niet altijd.

Overigens las ik bij "Motorfreaks" dat het brandstofverbruik tegenviel. Honda had tijdens de introductie een lager verbruik opgegeven 8-)

Wat voor banden liggen er bij jou om? Tot nu toe heb ik overal de Michelin Pilot Road's er om zien liggen, maar uit ervaring weet ik dat dit (in ieder geval bij Honda) nog wel eens kan verschillen. O-)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag de CBF opgehaald.
Ben net klaar met de motor van top tot teen te bewonderen, in de was te zetten, af te stellen (spiegels en hendels) en vooral te ont-stickeren.
Alle dealer- en Honda waarschuwingsstickers: weg ermee.
Wat is dat zwart besmettelijk....een tankpad plaatsen is het eerst volgende.
Ik zit er nog over te twijfelen of ik ook de CBF1000 stickers van de kont zal halen.
Zodra het mooi weer is zal ik piccies maken en posten.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag de CBF opgehaald.
Ben net klaar met de motor van top tot teen te bewonderen, in de was te zetten, af te stellen (spiegels en hendels) en vooral te ont-stickeren.
Alle dealer- en Honda waarschuwingsstickers: weg ermee.
Wat is dat zwart besmettelijk....een tankpad plaatsen is het eerst volgende.
Ik zit er nog over te twijfelen of ik ook de CBF1000 stickers van de kont zal halen.
Zodra het mooi weer is zal ik piccies maken en posten.
Gefeliciteerd brinz, ben benieuwd naar de foto's :)
 
Ik heb vandaag de CBF opgehaald.
Ben net klaar met de motor van top tot teen te bewonderen, in de was te zetten, af te stellen (spiegels en hendels) en vooral te ont-stickeren.
Alle dealer- en Honda waarschuwingsstickers: weg ermee.
Wat is dat zwart besmettelijk....een tankpad plaatsen is het eerst volgende.
Ik zit er nog over te twijfelen of ik ook de CBF1000 stickers van de kont zal halen.
Zodra het mooi weer is zal ik piccies maken en posten.

*O* *O*

Over kleur gespoten

Iemand uit mijn regio heeft destijds een XJR 1300 opgehaald en heeft hem volgens de verhalen linea recta naar de spuiter gereden en KaWa groen laten spuiten _O-
Leuk Winterprojectje voor je BrinZ _O- (uniek ben je dan wel)
 
Zo gisteren de ABS-training gehad in Veenendaal.
Het was prachtig weer en natuurlijk was het een leerzaam dagje. Het gezelschap was heel gemêleerd (vrouw/6 man, directeur/werkpaard/gepensioneerd, jong/oud, al jaren een motorrijbewijs/pas 3 maanden en de 1e motor).
Wat denk je van het volgende rijtje: CBF600, CBF1000 :Y , Varadero, VFR, Deauville en Pan European. Er waren: 2 CBF1000's, de ene was gewoon standaard, geen extra's e.d. en de andere was de mijne, 2 VFR's, de ene met koffers (van de instructeur) en de andere met allerlei covers en van die 4 ronde pijpen ipv de standaard.
De een had er nog geen 1.000 km opzitten en ik zat al over de 3.600 km.
Allemaal spiksplinternieuwe fietsen. Allemaal mooi glimmend, behalve die van mij, terwijl ik hem toch zaterdag had gepoetst. Maar na 3 dagen zat hij alweer vol met lijken en andere viezigheid.

's Morgens algemene motor een beetje opgefrist, mental training, bochtjes draaien, slalom e.d. en 's middags eerst de lunch eruit gymen (op de fiets natuurlijk) en daarna er vol tegenaan met remmen, remmen en remmen. Wat een fantastisch systeem is dat toch. Van droog wegdek, overgaan in nat en dan weer droog en gewoon gecontroleerd tot stilstand komen. Schoon wegdek, zand em weer schoon, van hetzelfde laken een pak.

Al met al weer een nuttige en aangename dag gehad en dat helemaal voor nop.
(ik weet wel dat we het uiteindelijk toch zelf betalen maar toch *D )

@HonDucteur
Bij mij liggen er BT57's onder.

@Brinz
Al die stickers zijn inderdaad foeilelijk. Bij mij gaan ze er ook nog af. Ik heb er nog geen tijd voor gehad, maar zaterdag ga ik hem weer helemaal laten blinken en ga ik die HISS- en UNLEADED FUEL ONLY- en DRAAG JE HELM in allerlei vreemde talen- rotzooi :( eraf halen.

@Maestro
Uniek ben je dan zeker, maar of je ze dan allemaal op een rijtje hebt, is een tweede :+
 
Laatst bewerkt:
@Maestro
Uniek ben je dan zeker, maar of je ze dan allemaal op een rijtje hebt, is een tweede :+
Heehee, niet spotten met het heilige Kawagroen he....maar of het nu voor de CBF de mooiste kleur is, dat denk ik niet. Want dat is zwart *O*

full
 
Ik vind de CBF1000 echt een ontiegelijk mooie fiets (vooral in het oranje, ik vind die van TS echt super :9~ ). Ook de standaard uitlaten vind ik er goed bij passen en loopt mooi in de lijn mee.

Heb zelf nu een SV650 K4, maar ik zoek toch weer iets groters (ben 1.89 en de SV is niet zo heel erg groot ;) ), meer toeristisch en wat meer windbescherming en wat meer bottompower, de SV650 is echt een schakelmachine, erg leuk, maar op langere en snellere ritten wordt je het hoogtoerig rijden en veel schakelen wel eens zat.

Enige is dat ik niet zo'n 4-in-lijn man ben. Hou meer van één en twee cilinders. Aan de andere kant is een easy-going 4-in-lijn ook wel weer lekker in het serieuze tourwerk. Ook het kofferwerk in kleur vind ik wel mooi. Mja, zeker wel het overwegen waard :Y
 
Wat voor banden liggen er bij jou om? Tot nu toe heb ik overal de Michelin Pilot Road's er om zien liggen, maar uit ervaring weet ik dat dit (in ieder geval bij Honda) nog wel eens kan verschillen. O-)
Bij mij ook Pilot Roads gelukkig, ik heb niet zoveel goede ervaringen met de inmiddels verouderde BT57's. IK heb ze ooit eens op een Bandit gehad....

Hoe hebben jullie het zadel, stuur en ruitje staan?
Bij mij staat het zadel in de middelste stand, en het ruitje laag. Het stuur staat ook standaard (niet naar voren dus).
Ik zelf ben 1.80 meter en ik had tijdens mijn eerste rit toch wel wat last van turbulentie op de borst en rond mn kop.
Ik denk er aan om eerst het zadel maar eens naar boven te zetten.
 
Bij mij ook Pilot Roads gelukkig, ik heb niet zoveel goede ervaringen met de inmiddels verouderde BT57's. IK heb ze ooit eens op een Bandit gehad....

Hoe hebben jullie het zadel, stuur en ruitje staan?
Bij mij staat het zadel in de middelste stand, en het ruitje laag. Het stuur staat ook standaard (niet naar voren dus).
Ik zelf ben 1.80 meter en ik had tijdens mijn eerste rit toch wel wat last van turbulentie op de borst en rond mn kop.
Ik denk er aan om eerst het zadel maar eens naar boven te zetten.
Ik heb gezien dat je de vraag al hebt gedropt in het cbf600 topic ;) cbf4ever heeft je al een waardevol antwoord gegeven aangezien jullie in lengte nauwelijks verschillen. Overigens is het vinden van de juiste instellingen domweg een maandje steeds opnieuw uitproberen. Maar waarom zou je het wiel weer opnieuw gaan uitvinden? Dit onderwerp werd begin 2005 al beschreven in het genoemde topic ;)
 
Bij mij ook Pilot Roads gelukkig, ik heb niet zoveel goede ervaringen met de inmiddels verouderde BT57's. IK heb ze ooit eens op een Bandit gehad....

Hoe hebben jullie het zadel, stuur en ruitje staan?
Bij mij staat het zadel in de middelste stand, en het ruitje laag. Het stuur staat ook standaard (niet naar voren dus).
Ik zelf ben 1.80 meter en ik had tijdens mijn eerste rit toch wel wat last van turbulentie op de borst en rond mn kop.
Ik denk er aan om eerst het zadel maar eens naar boven te zetten.
De CBF1000 is toch net anders dan de 600 HonDucteur, dus de instellingen kunnen ook afwijken en de effecten kunnen ook net een beetje verschillen. Dus we beginnen gewoon opnieuw ;)

Ik ben 1.87 lang en heb het zadel in de hoogste stand staan, het zadel staat dan ook iets verder naar achteren. Hierdoor ontstaat wel een lelijke kier tussen zadel en tank, maar het zitcomfort e.d. gaat voor dit soort schoonheidsfoutjes.
Het ruitje staat bij mij standaard en het stuur is ietsjes naar voren verzet maar dat mag geen naam hebben. Ik heb totaal geen last van turbulentie.
De vering heb ik 2 tikjes gegeven, hierdoor is de afstelling iets straffer en dat komt het bochtengedrag ten goede. Op een betonweg heb je wel weer wat meer last van de overgang tussen de betonplaten, maar je kunt niet alles hebben.

@Didiot
Ook de CBF1000 is niet echt een grote fiets en door het compacte 1000cc blok is tie nog mooi slank ook. Je kunt er schakellui mee rijden als je wilt en zelfs op illegale snelheid valt het toerental nog steeds mee.
 
Heehee, niet spotten met het heilige Kawagroen he....maar of het nu voor de CBF de mooiste kleur is, dat denk ik niet. Want dat is zwart *O*

(Afbeelding)
Ziet er inderdaad mooi uit in het zwart, mooi plaatsje uitgezocht voor de foto 8-)
Mijn vorige motor was zwart en mijn auto is ook al zwart. Ik vind zwart dus ook wel wat hebben, maar ik wilde nu eens iets heeeeel anders, oranje dus *O*
Volgens mij is een Kawagroene Honda pas echt heiligschennis })
 
De CBF1000 is toch net anders dan de 600 HonDucteur, dus de instellingen kunnen ook afwijken en de effecten kunnen ook net een beetje verschillen. Dus we beginnen gewoon opnieuw ;)
Hallo AjjSts, die kier na het hoger stellen van je zadel is inderdaad één van de weinige min-puntjes aan beide CB-effen...

Zelf ben ik tamelijk klein van stuk (1.70), 'k denk dat ik maar eens start met het zadel in de middelste (standaard) positie en het ruitje in de laagste stand. Stuur laat ik voorlopig standaard
en dan maar eens kijken of dat voldoende comfort geeft :)

Op m'n 600 had ik de buddy in de laagste stand, maar aangezien ik met de "hoge" 1300 totaal geen problemen heb/had denk ik dat ik de zithoogte zo maar laat. Op de langere afstanden gaat dat laatste dikwijls een rol spelen (ontlasting van de knieën). ;)

Brinz (of was het nou zijn vriend?) heeft dan wèl iets exclusiefs! Namelijk de enige Honda in Nederland in Kawasaki-kleuren (op zich wel interessant natuurlijk)!! :+

Oh ja, dit ook nog ff. Heb ik (vrijdagmiddag een week geleden) een Quasar Siver exemplaar besteld, blijkt zoonlief (die bij de koop+inruil aanwezig was) plotseling te gaan mekkeren over "Bombay Orange"... Die kleur had ik moeten nemen en dat was toch véél mooier! B|

En dat terwijl ik tussen Silver en Orange heb staan te twijfelen! Had ie toen z'n bakkes open gedaan dan had ik voor Orange gekozen _O-
 
Laatst bewerkt:
Oh ja, dit ook nog ff. Heb ik (vrijdagmiddag een week geleden) een Quasar Siver exemplaar besteld, blijkt zoonlief (die bij de koop+inruil aanwezig was) plotseling te gaan mekkeren over "Bombay Orange"... Die kleur had ik moeten nemen en dat was toch véél mooier! B|

En dat terwijl ik tussen Silver en Orange heb staan te twijfelen! Had ie toen z'n bakkes open gedaan dan had ik voor Orange gekozen _O-
Mijn dochter zag de CBF1000 in de showroom staan en vond er niks aan, te gewoontjes en erg kaal :(
Mijn eega zei: "Is dat wel iets voor jou, dat oranje, kun je niet beter een wat minder scheuwende kleur nemen". Ze zei nog net niet: "Ben jij daar niet te oud voor" |(
Mijn zoon was de enige die meteen voor 100% achter mijn keuze stond :}
Geen van drieën had de kleur en uitmonstering gezien voordat ik hem mee naar huis nam.

En toen de dames de motor en vooral de kleur in het echt zagen, waren ze helemaal om :P

Maar je zoon heeft wel smaak HonDucteur :+
 
Mijn dochter zag de CBF1000 in de showroom staan en vond er niks aan, te gewoontjes en erg kaal :(
Mijn eega zei: "Is dat wel iets voor jou, dat oranje, kun je niet beter een wat minder scheuwende kleur nemen". Ze zei nog net niet: "Ben jij daar niet te oud voor" |(
Mijn zoon was de enige die meteen voor 100% achter mijn keuze stond :}
Geen van drieën had de kleur en uitmonstering gezien voordat ik hem mee naar huis nam.

En toen de dames de motor en vooral de kleur in het echt zagen, waren ze helemaal om :P

Maar je zoon heeft wel smaak HonDucteur :+

Ik vindt Oranje ook een prachtige kleur, maar men dealer zij dat je na een tijdje moe gekeken bent op die kleur :X
Maar vindt Groen en zilver ook wel wat hebben...
Zwart is ook mooi, maar deze moet je te veel kuisen :o en ik rij liever dan kuisen.. :+
 
Mijn dochter zag de CBF1000 in de showroom staan en vond er niks aan, te gewoontjes en erg kaal :(
Mijn eega zei: "Is dat wel iets voor jou, dat oranje, kun je niet beter een wat minder scheuwende kleur nemen". Ze zei nog net niet: "Ben jij daar niet te oud voor" |(
Mijn zoon was de enige die meteen voor 100% achter mijn keuze stond :}
Geen van drieën had de kleur en uitmonstering gezien voordat ik hem mee naar huis nam.

En toen de dames de motor en vooral de kleur in het echt zagen, waren ze helemaal om :P

Maar je zoon heeft wel smaak HonDucteur :+

Maar Kawa-groen is z'n lievelingskleur! Welliswaar moet hij nog een jaartje wachten (dan pas wordt hij 18), maar er staat een ZXR400 ('98) in de garage op hem te wachten ('k lijk wel gek)... :+ :?
 
Ik vindt Oranje ook een prachtige kleur, maar men dealer zij dat je na een tijdje moe gekeken bent op die kleur :X
Maar vindt Groen en zilver ook wel wat hebben...
Zwart is ook mooi, maar deze moet je te veel kuisen :o en ik rij liever dan kuisen.. :+
Aiki, ik heb óók de pest aan poetsen :X Maar ja, af en toe moet je wel anders roesten ze onder je gat vandaan :+
 
UPDATE
Zojuist bericht gekregen dat het verchromen of vernikkelen van de uitlaatbocht(en) niet mogelijk is aangezien de catalysator in die bocht zit |( Het proces tóch uitvoeren zal de catalysator mollen en dat kan nooit de bedoeling zijn.

Da's dus pech hebben, maar 't scheelt natuurlijk wèl weer een extra uitgave.
Wordt dus toch weer (meer) poetsen... 8-)
 
Laatst bewerkt:
Maar Kawa-groen is z'n lievelingskleur! Welliswaar moet hij nog een jaartje wachten (dan pas wordt hij 18), maar er staat een ZXR400 ('98) in de garage op hem te wachten ('k lijk wel gek)... :+ :?
Mijn zoon wordt volgende maand 18. Hij wil eigenlijk meteen motorrijden, net als zijn pa. Ik was 18 toen ik mijn motorrijbewijs haalde en 26 toen ik het papiertje voor de auto haalde, ik moest wel voor mijn werk.
Om de goede vrede in huis te bewaren, gaat hij toch maar eerst voor zijn autorijbewijs. Hij zou het nu eigenlijk al moeten hebben voor zijn werk.

En volgens mij zijn wij net zo gek als jij, want dat autorijbewijs en een eerste auto om mee te beginnen, krijgt tie van pa en ma :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan