Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Die stelschroef is van de nokkenaskettingspanner,als ik het mijn nog goed herinner is
de enige afdichting een koperen ring onder de moer van de stelbout,verder zit daar niets
om de boel af te dichten,dus een nieuwe ring is dan de enige mogelijkheid om het weer dicht te krijgen.
dus als ik de moer voorzichtig los draai en de schroef eruit draai,zit er dan geen rubberen ringetje in?
Als dan alles weer terug breng ,moet dan de ketting weer gesteld worden of is er niets gebeurt?
Nu heb ik geen werkplaats handboek,kan het dan verkeerd gaan als ik de moer losdraai en dan de bout eruit draai?,dan zou dus op dat moment de nokkenasketting spannen,als ik dan de bout terug plaats ,met de afdichtingsring en de moer weer vastzet(dus de bout bijvoorbeeld met de hand vastdraaien)en de moer en ring vastzetten,kan het dan verkeerd gaan?Bout is de borging van de nokkenasketting spanner,als je die losdraaid spant de
nokkenaskettingspanner zich ,dus volg daar voor de in het werkplaatshandboek
aangegeven methode,start nooit de motor als die bout niet vast zit,tenzij dit word aangegeven in het werkplaatshandboek,motorschade kan het gevolg zijn bij het niet volgen van de juiste methode.
Nu heb ik geen werkplaats handboek,kan het dan verkeerd gaan als ik de moer losdraai en dan de bout eruit draai?,dan zou dus op dat moment de nokkenasketting spannen,als ik dan de bout terug plaats ,met de afdichtingsring en de moer weer vastzet(dus de bout bijvoorbeeld met de hand vastdraaien)en de moer en ring vastzetten,kan het dan verkeerd gaan?
heb de prolink weer gestart,ging toch weer moeilijk,heeft iemand toch een oplossing voor betre startmogelijkheden,moet toch naar al die jaren wel een oplossing voor gevonden zijn?
Mijn CBX had 2 weken niet gedraaid.
Ik probeer te starten tot de accu plat is maar kreeg haar niet aan de praat.
Accu lader erop en 15 minuten later start ze met 1 druk op de knop.
Wat is de beste manier om een koude CBX te starten?
Choke of geen choke?
Flink aan het gas hangen of juist niet?
Ik vind het een prachtige motor maar heb nog niet echt veel vertrouwen in de betrouwbaarheid.
Dat heb ik dus ook. Proberen te starten en dan maar gaan lopen.
Maar ik zal ook eens gaan registreren wat de magische manier van mijn CBX is.
Ben trouwens wel verrast hoe makkelijk je de CBX kan aanduwen als het blok eenmaal warm is.
Dat heb ik dus ook. Proberen te starten en dan maar gaan lopen.
Maar ik zal ook eens gaan registreren wat de magische manier van mijn CBX is.
Ben trouwens wel verrast hoe makkelijk je de CBX kan aanduwen als het blok eenmaal warm is.
Afgelopen weekend weer een kleine 500km op de teller gezet.
Ik blijf hartstikke blij met de CBX.
Echter is het volgende probleem alweer opgedaagd.
Bij thuiskomst bleek mijn achterrempomp overleden te zijn.
Alle vloeistof eruit en geen beweging in het mechanisme te krijgen.
Wat is wijsheid?
Bij 6 center de prijs van een originele rempomp opvragen of is er een betere/nieuwere variant op de markt die ik vrij eenvoudig kan monteren?
toch maar een goeie nieuwe accu gekocht toen!
Gewoon de originele nemen,die past altijd.Een alternatief zou een revisiesetje kunnen zijn maar dan mag de boring niet beschadigd zijn.Je kan ook voor een andere pomp
gaan,maar die moet dan wel dezelfde binnendiameter hebben,en die moet je waarschijnlijk pas maken.1 van een Bo d,or zal waarschijnlijk ook wel passen.