CBX1000 topic

en nog een ...

cbxwalt_zpsaff8ed07.jpg
 
Hoppa, een blikje PK verdubbelaar erin en de motor is weer als nieuw: :+

sixcenter.png

Testbank run uitgevoerd door: Ten Kate

En hier het plaatje van voor de operatie:
dynouitdraai.jpg



Van 53pk naar een kleine 100pk. *O* *O* *O*


Nieuwe kabelboom
Nieuw luchtfilterhuis + K&N filter
Nieuwe uitlaten met balanspijpjes
Carburateurs helemaal gereviseerd
En 60 uur noeste arbeid van de CBX Guru.


Voorlopig ben ik blij met het resultaat.
Nu eerst een paar duizend kilometer op de teller gaan zetten. :]
 
Hallo beste pimpers, :+

Wanneer ik de remmen van mijn cbx ga upgraden wil ik ook de rempomp vervangen.
Er is enorm veel keuze in de rempompen maar als ik dan een bijpassende koppeling erbij wil dan zijn het altijd hydraulische koppelingen.

Zijn er nog mooie koppelingen met een draad verbinding beschikbaar?
Of is het mogelijk de draadkoppeling eenvoudig om te bouwen naar een hydraulische variant?
 
Nou dat is een hele verbetering :Y ,eindelijk het vermogen wat er in hoort te zitten *O* ,
nou nog mooi weer en knallen maar. :]
 
heb de prolink weer gestart,ging toch weer moeilijk,heeft iemand toch een oplossing voor betre startmogelijkheden,moet toch naar al die jaren wel een oplossing voor gevonden zijn?
na een tijdje warm draaien begon hij te lekken bij de stelschroef tussen de voorste uitlaatbochten,ik zag dit laatst ook bij een motorzaak,daar stond er in in de showroom ,met ook wat olie op de vloer.
Is dit bekend,en hoe op te lossen?
Graag wat oplossingen van de experts,en vast hartelijk dank hiervoor
 
Die stelschroef is van de nokkenaskettingspanner,als ik het mijn nog goed herinner is
de enige afdichting een koperen ring onder de moer van de stelbout,verder zit daar niets
om de boel af te dichten,dus een nieuwe ring is dan de enige mogelijkheid om het weer dicht te krijgen.
 
Die stelschroef is van de nokkenaskettingspanner,als ik het mijn nog goed herinner is
de enige afdichting een koperen ring onder de moer van de stelbout,verder zit daar niets
om de boel af te dichten,dus een nieuwe ring is dan de enige mogelijkheid om het weer dicht te krijgen.



dat was m inderdaad!!!!!! :Y
 
dus als ik de moer voorzichtig los draai en de schroef eruit draai,zit er dan geen rubberen ringetje in?
Als dan alles weer terug breng ,moet dan de ketting weer gesteld worden of is er niets gebeurt?
 
...een simpel fiber-ringetje werkt ook prima als afdichting...

...en wat ook heel goed wil (been there, done that), dat is een afdichtring waar aan 1 kant een laagje EPDM rubber op zit, en die ringen worden o.a. gebruikt voor het vastzetten, en afdichten van dakplaten...

...zo'n soort ring bedoel ik dan...
 
dus als ik de moer voorzichtig los draai en de schroef eruit draai,zit er dan geen rubberen ringetje in?
Als dan alles weer terug breng ,moet dan de ketting weer gesteld worden of is er niets gebeurt?

Bout is de borging van de nokkenasketting spanner,als je die losdraaid spant de
nokkenaskettingspanner zich ,dus volg daar voor de in het werkplaatshandboek
aangegeven methode,start nooit de motor als die bout niet vast zit,tenzij dit word aangegeven in het werkplaatshandboek,motorschade kan het gevolg zijn bij het niet volgen van de juiste methode.
 
Bout is de borging van de nokkenasketting spanner,als je die losdraaid spant de
nokkenaskettingspanner zich ,dus volg daar voor de in het werkplaatshandboek
aangegeven methode,start nooit de motor als die bout niet vast zit,tenzij dit word aangegeven in het werkplaatshandboek,motorschade kan het gevolg zijn bij het niet volgen van de juiste methode.
Nu heb ik geen werkplaats handboek,kan het dan verkeerd gaan als ik de moer losdraai en dan de bout eruit draai?,dan zou dus op dat moment de nokkenasketting spannen,als ik dan de bout terug plaats ,met de afdichtingsring en de moer weer vastzet(dus de bout bijvoorbeeld met de hand vastdraaien)en de moer en ring vastzetten,kan het dan verkeerd gaan?
 
Nu heb ik geen werkplaats handboek,kan het dan verkeerd gaan als ik de moer losdraai en dan de bout eruit draai?,dan zou dus op dat moment de nokkenasketting spannen,als ik dan de bout terug plaats ,met de afdichtingsring en de moer weer vastzet(dus de bout bijvoorbeeld met de hand vastdraaien)en de moer en ring vastzetten,kan het dan verkeerd gaan?

Bel ff met Six center voor de zekerheid,als iemand het weet is hij het.
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j...=xaJ1Sr95RBv1xc9pZi9p9g&bvm=bv.44770516,d.d2k
 
heb de prolink weer gestart,ging toch weer moeilijk,heeft iemand toch een oplossing voor betre startmogelijkheden,moet toch naar al die jaren wel een oplossing voor gevonden zijn?


:^

Mijn CBX had 2 weken niet gedraaid.
Ik probeer te starten tot de accu plat is maar kreeg haar niet aan de praat.
Accu lader erop en 15 minuten later start ze met 1 druk op de knop. :?

Wat is de beste manier om een koude CBX te starten?
Choke of geen choke?
Flink aan het gas hangen of juist niet?

Ik vind het een prachtige motor maar heb nog niet echt veel vertrouwen in de betrouwbaarheid.
 
:^

Mijn CBX had 2 weken niet gedraaid.
Ik probeer te starten tot de accu plat is maar kreeg haar niet aan de praat.
Accu lader erop en 15 minuten later start ze met 1 druk op de knop. :?

Wat is de beste manier om een koude CBX te starten?
Choke of geen choke?
Flink aan het gas hangen of juist niet?

Ik vind het een prachtige motor maar heb nog niet echt veel vertrouwen in de betrouwbaarheid.


bij mij was en is het choke open 2x aant gas draaien en lopen............heb jaren door weer en wind gereden met dat ding en altyd lopen :Y
 
Dat heb ik dus ook. Proberen te starten en dan maar gaan lopen. :+



Maar ik zal ook eens gaan registreren wat de magische manier van mijn CBX is.
Ben trouwens wel verrast hoe makkelijk je de CBX kan aanduwen als het blok eenmaal warm is.
 
Dat heb ik dus ook. Proberen te starten en dan maar gaan lopen. :+



Maar ik zal ook eens gaan registreren wat de magische manier van mijn CBX is.
Ben trouwens wel verrast hoe makkelijk je de CBX kan aanduwen als het blok eenmaal warm is.

Normaal gesproken is het choke open trekken,geen gas geven en dan starten,maar
bij langere stilstand kan het zijn dat door de oudere benzine in de vlotterbakken de motor moeilijker start,ik tapte altijd eerst de vlotterbakken af zodat de oude benzine er uit was,meestal starte de motor dan gelijk ,ook moet de accu natuurlijk goed vol zijn
voor dat je start,de combinatie van oude benzine en een niet goed geladen accu
veroorzaakt geheid startproblemen. :)
 
Dat heb ik dus ook. Proberen te starten en dan maar gaan lopen. :+



Maar ik zal ook eens gaan registreren wat de magische manier van mijn CBX is.
Ben trouwens wel verrast hoe makkelijk je de CBX kan aanduwen als het blok eenmaal warm is.


_O- aanduwen heb ik ook een paar dagen gedaan, toch maar een goeie nieuwe accu gekocht toen!
 
Afgelopen weekend weer een kleine 500km op de teller gezet.
Ik blijf hartstikke blij met de CBX.

Echter is het volgende probleem alweer opgedaagd.
Bij thuiskomst bleek mijn achterrempomp overleden te zijn.
Alle vloeistof eruit en geen beweging in het mechanisme te krijgen.

Wat is wijsheid?
Bij 6 center de prijs van een originele rempomp opvragen of is er een betere/nieuwere variant op de markt die ik vrij eenvoudig kan monteren?
 
Afgelopen weekend weer een kleine 500km op de teller gezet.
Ik blijf hartstikke blij met de CBX.

Echter is het volgende probleem alweer opgedaagd.
Bij thuiskomst bleek mijn achterrempomp overleden te zijn.
Alle vloeistof eruit en geen beweging in het mechanisme te krijgen.

Wat is wijsheid?
Bij 6 center de prijs van een originele rempomp opvragen of is er een betere/nieuwere variant op de markt die ik vrij eenvoudig kan monteren?

Gewoon de originele nemen,die past altijd.Een alternatief zou een revisiesetje kunnen zijn maar dan mag de boring niet beschadigd zijn.Je kan ook voor een andere pomp
gaan,maar die moet dan wel dezelfde binnendiameter hebben,en die moet je waarschijnlijk pas maken.1 van een Bo d,or zal waarschijnlijk ook wel passen.
 
toch maar een goeie nieuwe accu gekocht toen!

:^

Heb nu de standaard accu vervangen door een Odyssey PC680MJ.
Damn, wat een verschil.
Heel klein tikje tegen de starterknop en de CBX springt tot leven.

Ik durf nu weer meer dan 5km van huis te rijden. _O-


Gaat iemand nog met een CBX naar de MFMM?


Gewoon de originele nemen,die past altijd.Een alternatief zou een revisiesetje kunnen zijn maar dan mag de boring niet beschadigd zijn.Je kan ook voor een andere pomp
gaan,maar die moet dan wel dezelfde binnendiameter hebben,en die moet je waarschijnlijk pas maken.1 van een Bo d,or zal waarschijnlijk ook wel passen.

Bert gemaild. Die gaat een originele rempomp reviseren voor me.



Volgende probleem heeft zich ookal weer aangemeld. -O-

Mijn CBX verbruikte ongeveer een liter per 500 - 1000km afhankelijk van de rijstijl.
Maar het olie verbruik is opeens omhoog geschoten naar 1 liter per 200km... :X

Vind het alleen raar dat ik geen dikke blauwe rookwolken uit de uitlaten zie komen.
Het motorblok is ook helemaal droog van buiten. Waar de olie blijft . . . ?
 
Laatst bewerkt:
Slang carter ontluchting niet dicht?
Wat voor olie gebruik je? Je zou kunnen proberen om wat dikkere olie te gebruiken om te kijken of het verbruik naar beneden gaat,.
Normaal loopt een CBX op 10W40 mineraal maar op semi syntheet doen ze het ook goed.
Als hij niet lekt kan het maar een kant op..... zuigerveren, klepseals, in ieder geval door de uitlaat naar buiten. Je kan even kijken of hij met warme motor dus wel wat rook produceert hoog in de toeren.
Heb zelf een X en rijdt flink door ( daar zijn ze voor) bijna een ton gelopen en het verbruik is gemiddeld 1 liter op de 1000 km. Als hij goed warm is en ik trek hem helemaal door pluimt hij wel. ( geconstateerd door m,n maat, zie niets in de spiegel).
 
Terug
Bovenaan Onderaan