Sender
MF veteraan
Dank voor het advies!
Neig inderdaad naar een Rosso Corsa
Neig inderdaad naar een Rosso Corsa
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Goed bezig Pepijn!Even terugkomen op mijn banden probleem. De extreme slijtage is na twee dagen testen en proberen nu eindelijk helemaal weg!
Met dank aan jullie allen die iets hebben bijgedragen. Fiets loopt nog wat wijdt nu, maar dat is makkelijker weg te regelen.
Ik heb het volgende gedaan: preload achterzijde 4 mm extra gegeven, ketting spanning verlaagd, schokdemper 1 mm langer gemaakt, bandenspanning naar 1,55 bar uit de warmers, dat is 1,8 gelijk van de baan, demping van de schokdemper weer naar standaard van ohlins.
Voorzijde eerst naar standaard gegaan, maar kwam uiteindelijk toch weer rond hetzelfde uit met de demping. Preload stond al goed.
Gevolg is dat ik mijn PR vandaag heb aangescherpt op Zandvoort, en ook nog redelijk comfortabel en constant 1:57,ers.
Hieronder een filmpje van de PR ronde. 1:57.460 (met inhalen)
Dus nogmaals: allen bedankt voor de adviezen.
En voor iedereen die zegt dat de bochtensnelheid te laag was:
FUCK YOU
Even terugkomen op mijn banden probleem. De extreme slijtage is na twee dagen testen en proberen nu eindelijk helemaal weg!
Met dank aan jullie allen die iets hebben bijgedragen. Fiets loopt nog wat wijdt nu, maar dat is makkelijker weg te regelen.
Ik heb het volgende gedaan: preload achterzijde 4 mm extra gegeven, ketting spanning verlaagd, schokdemper 1 mm langer gemaakt, bandenspanning naar 1,55 bar uit de warmers, dat is 1,8 gelijk van de baan, demping van de schokdemper weer naar standaard van ohlins.
Voorzijde eerst naar standaard gegaan, maar kwam uiteindelijk toch weer rond hetzelfde uit met de demping. Preload stond al goed.
Gevolg is dat ik mijn PR vandaag heb aangescherpt op Zandvoort, en ook nog redelijk comfortabel en constant 1:57,ers.
Hieronder een filmpje van de PR ronde. 1:57.460 (met inhalen)
Dus nogmaals: allen bedankt voor de adviezen.
En voor iedereen die zegt dat de bochtensnelheid te laag was:
FUCK YOU
Even terugkomen op mijn banden probleem. De extreme slijtage is na twee dagen testen en proberen nu eindelijk helemaal weg!
Met dank aan jullie allen die iets hebben bijgedragen. Fiets loopt nog wat wijdt nu, maar dat is makkelijker weg te regelen.
Ik heb het volgende gedaan: preload achterzijde 4 mm extra gegeven, ketting spanning verlaagd, schokdemper 1 mm langer gemaakt, bandenspanning naar 1,55 bar uit de warmers, dat is 1,8 gelijk van de baan, demping van de schokdemper weer naar standaard van ohlins.
Voorzijde eerst naar standaard gegaan, maar kwam uiteindelijk toch weer rond hetzelfde uit met de demping. Preload stond al goed.
Gevolg is dat ik mijn PR vandaag heb aangescherpt op Zandvoort, en ook nog redelijk comfortabel en constant 1:57,ers.
Hieronder een filmpje van de PR ronde. 1:57.460 (met inhalen)
Dus nogmaals: allen bedankt voor de adviezen.
En voor iedereen die zegt dat de bochtensnelheid te laag was:
FUCK YOU
SBK slick overgenomen met een vreetspoor. Ik dacht dat rij ik er wel af.
Na een dagje Zolder was hij helemaal op.
Waar valt dit onder? cold/hot tear? niet kunnen rijden tear?
SC2 SBK slick
Warm: 1.9bar
[afbeelding]
Even terugkomen op mijn banden probleem. De extreme slijtage is na twee dagen testen en proberen nu eindelijk helemaal weg!
Met dank aan jullie allen die iets hebben bijgedragen. Fiets loopt nog wat wijdt nu, maar dat is makkelijker weg te regelen.
Ik heb het volgende gedaan: preload achterzijde 4 mm extra gegeven, ketting spanning verlaagd, schokdemper 1 mm langer gemaakt, bandenspanning naar 1,55 bar uit de warmers, dat is 1,8 gelijk van de baan, demping van de schokdemper weer naar standaard van ohlins.
Voorzijde eerst naar standaard gegaan, maar kwam uiteindelijk toch weer rond hetzelfde uit met de demping. Preload stond al goed.
Gevolg is dat ik mijn PR vandaag heb aangescherpt op Zandvoort, en ook nog redelijk comfortabel en constant 1:57,ers.
Hieronder een filmpje van de PR ronde. 1:57.460 (met inhalen)
Dus nogmaals: allen bedankt voor de adviezen.
En voor iedereen die zegt dat de bochtensnelheid te laag was:
FUCK YOU
als eens eerder gepost,
heeft iemand de sc3 al geprobeerd ?
ben er erg nieuwsgierig naar
Het was de planning om deze a.s. maandag uit te proberen. Helaas vanuit NL nergens op tijd leverbaar (uit voorraad). Momenteel vanuit Pirelli niet bekend wanneer opnieuw leverbaar. Ik was zelf ook wel benieuwd
Ziet er strak uit!
Heb je ook je rijstijl aangepast?
Bijvoorbeeld meer soepel op het gas bij het uitkomen van de bocht?
Ik vraag dit omdat ik mijzelf verdenk dit te lomp te doen, met vreetspoor als gevolg. Heb het bij elke compound band. Elke temperatuur.
Mvg,
Thijs
Goed bezig Pepijn!
Hoe verhoudt die zich tov de Diablo Rosso II?Metzeler M7RR kan je ook overwegen, zou hetzelfde moeten zijn als de Rosso Corsa (op circuit was ie een heel klein beetje minder, volgens testen) maar kwa duurzaamheid stuk beter en de prijs is iets beter dacht ik
Daarom heb ik daarvoor gekozen toen ik met straatmotor circuitdagen wou rijden
Heb al een tijdje wat meegelezen en ga nu ook maar wat posten.
Nadat ik er achter kwam op Assen dat ik een vreetspoor ontwikkelde langs de veringspecialist gegaan. Laten afstellen, vreetspoor ging niet weg. Einde van de dag afspraak gemaakt om alles te laten nakijken, want mijn achterveer deed raar.
Alles bij 1G-Suspension laten servicen en hieruit is gebleken dat de zuiger van de achterveer versleten was, deze is dus ook vervangen. Veervoorspanning stond ook niet goed, staat nu op 12mm, voorvering staat standaard afgesteld, zou even moeten meten hoeveel kliks alles staat.
Wilde jullie toch de foto's laten zien.
[afbeelding]
[afbeelding]
Buitentemperatuur was ongeveer 20 - 25 graden die dag
Ohlins FGR1510 Pressurized cartridge stikstof gevuld
Metzeler K1 120/70/17 (geen foto van)
Bandendruk 2.1 warm gemeten
Metzeler K2 200/60/17
WP 4618 Competition achterschokdemper
Bandendruk 1.7 / 1.8 warm gemeten
Ook werd mij als advies gegeven om eerder op het gas te gaan, zodat het temperatuurverschil op het einde van de band ook minder wordt, dit kan ook zulke sporen geven.
Voorlopig ga ik twee Pirelli Superbikes gebruiken op zowel MSL cup en Spa. Daarna even kijken wat ik tegen het lijf loop. Misschien ga ik wel voor een SC3 voor wat langere levensduur en mijn rondetijden zijn nog niet bijzonder...
Fuck man, ziet er hetzelfde uit als mijn achterbandjes.
Mij werd geadviseerd meer soepel op het gas te gaan
Wordt er een beetje gefrustreerd van, er lijkt geen simpele oplossing.
Oh jawel, harder gaan Rij 2.03 op cpz en 1.59 op Assen, jij?
Eerst volgende msl cup ben ik er ook, waarschijnlijk met regenbanden
Leer ik goedschiks of kwaadschiks hoe je soepel moet rijden...
Groet,
Thijs
...
Voorlopig ga ik twee Pirelli Superbikes gebruiken op zowel MSL cup en Spa. Daarna even kijken wat ik tegen het lijf loop. Misschien ga ik wel voor een SC3 voor wat langere levensduur en mijn rondetijden zijn nog niet bijzonder...
als je nog niet echt snel bent, en je wilt op slicks rijden, dan doe je jezelf een groot plezier om op Pirelli Superbike PRO of Metzeler CompK achterbanden te gaan rijden. Vanaf 2014 zijn dit echt prima banden waar je dagen (!!) op kan rijden zonder gekke slijtage. Grip is echt prima, en blijft ook mooi constant ook al is hij half versleten (na 3 dagen :p)
ter vergelijk, een Superbike SC 200/60 kost je ~ 230 euro, een Superbike PRO 200/55 ~ 160,-.
Superbike SC band is op of kapot na 1 dag rijden.
Superbike PRO rij je vrolijk 4 tot 6 dagen mee.
Ik was eerst ook sceptisch over de PRO, maar na 2x Almeria lachend naar mn (PRO) achterband gekeken te hebben, ben ik om. Oke, qua absolute grip scheelt het iets met een SC, maar dat is deels je eigen rijstijl (te vroeg of te abrupt op het gas), en zo heeeeel veel scheelt het ook weer niet. Een PRO is te vergelijken met een SC die er 20 rondjes (op hoog tempo!) op heeft zitten schat ik zo in.
Wanneer loopt hij Precies wijd? Als ik dat weet heb ik de tip. Bij rem loslaten? Mid corner zonder gas, bij de ketting strak zetten, bij meer dan 30% gas of bij bijna vol gas bocht uit?Nog tips Ferry? Zoals je ziet haal ik soms de apex niet en ik probeer het wel.
Ingaande demping achteraan wat dicht zodat hij meer op zijn neus blijft bij het lossen van de rem?
Wanneer loopt hij Precies wijd? Als ik dat weet heb ik de tip. Bij rem loslaten? Mid corner zonder gas, bij de ketting strak zetten, bij meer dan 30% gas of bij bijna vol gas bocht uit?