Circuitbanden-Topic

Ik beaam wat kawaholic zegt.
Met de Rosso Corsa's ging ik al redelijk rond in de advanced-groep met de monster 1200.

Wat ik trouwens doe, is vanaf april sportief rubber tot eind september. In de winterperiode liggen er dan Pilot Road's onder.
 
:^
Rosso Corsa's kun je hard mee rond en ook zeer geschikt voor de openbare weg.
Met die band is 1:45 gehaald op Assen op een 600cc :}
 
Laatst bewerkt:
Guys ik zit met een klein dilemma. Ik heb een Thundercat (met Hyperpro rondom) als woonwerk motor en wil dit jaar af en toe eens een recreatieve circuitdag doen. Alleen, zit ik met de bandenkeuze. Staat nu op Metzeler Z8's. Nu zal ik daar best wat sportieve rondjes mee kunnen rijden, maar wellicht is er sportiever rubber te koop dat niet gelijk als sneeuw voor de zon slijt tijdens woonwerk, maar toch aardig kan meekomen op het circuit. Pilot power 2ct dacht ik aan, maar werd door meerdere mensen afgeraden ivm plotselinge gripverlies. Ik snap dat een tweede set velgen met echt sportief rubber de beste keuze zal zijn, maar er vast wel een betere keuze qua compromis te maken dan de Z8's.

Maar wat dan? S21? Sportattack? Ik ben geen beginner, dus zal voornamelijk in groepen minder langzaam/sneller rijden. Thanks!
Dunlop Sportsmart 2 Max of Conti SportAttack als je zeker weet dat je niet in de regen gaat rijden. Deze sportbandjes gaan het langst mee, en doen het behoorlijk goed op het circuit. De Pirelli's zou ik bij wegblijven vanwege de nog matigere grip in de regen en de veel kortere levensduur. Op het circuit doen ze het dan weer wel iets beter.
 
Sportsmart2 heb ik inderdaad ook mee gerede op t circuit en eigenlijk niks mee, al gaven de rosso corsas me wel meer vertrouwen!


Vraagje vanuit mijn kant.. na het bouwen van mijn eerste volledige circuitmoto heb ik een nieuwe set supercorsa's sc2 gemonteerd. Alleen ons seizoen gat bestaan uit 14 dagen beginnend op 25 maart. Het zal dan nog wat kouder zijn en ik hoor verhalen dat de banden dan misschien niet geschikt zijn

(Yamaha r6 '14 met bandenwarmers ( drie trackdays ervaring op de straatversie, tijden zolder 2.03>assen 2.06> zolder nat op regenbanden 2.04 )
 
Sportsmart2 heb ik inderdaad ook mee gerede op t circuit en eigenlijk niks mee, al gaven de rosso corsas me wel meer vertrouwen!


Vraagje vanuit mijn kant.. na het bouwen van mijn eerste volledige circuitmoto heb ik een nieuwe set supercorsa's sc2 gemonteerd. Alleen ons seizoen gat bestaan uit 14 dagen beginnend op 25 maart. Het zal dan nog wat kouder zijn en ik hoor verhalen dat de banden dan misschien niet geschikt zijn

(Yamaha r6 '14 met bandenwarmers ( drie trackdays ervaring op de straatversie, tijden zolder 2.03>assen 2.06> zolder nat op regenbanden 2.04 )

let op : als het s'morgens vrij kpud is : 1e sessie GEEN bandenwarmers gebruiken.
Voor de rest kunnen de SC2's best wat hebben.
Zeker met jouw rondentijden
 
Oke thnx! Vanwaar die eerste sessie geen warmers?
Omdat ,bij koude temperaturen,je banden extreem snel afkoelen,ook uit bandenwarmers.
Je kunt dan met de illusie rond rijden dat je banden warm zijn met plotseling grip verlies als gevolg.
Je kunt dan beter koud starten en hebt zo een beter gevoel waar de grens ligt. :]

Let wel : bandenspanning aanpassen op druk:koud
 
Laatst bewerkt:
Dunlop Sportsmart 2 Max of Conti SportAttack als je zeker weet dat je niet in de regen gaat rijden. Deze sportbandjes gaan het langst mee, en doen het behoorlijk goed op het circuit. De Pirelli's zou ik bij wegblijven vanwege de nog matigere grip in de regen en de veel kortere levensduur. Op het circuit doen ze het dan weer wel iets beter.
Thanks voor je advies, maare, regen: zoals gezegd gebruik ik de Thundercat ook als woonwerk motor, dus in de regen rijden gebeurt helaas wel regelmatig ;) Is de SportAttack 3 niet een stuk beter in de regen?

Ik denk dat het anders gewoon een tweede set velgen wordt.
 
Laatst bewerkt:
Ook een vraag hier:

Welke banden gebruiken jullie als Intermediates?
Ik heb een set wielen met regenbanden en een set met slicks.
Maar welke banden gebruik je bij zeer lichte regen/vochtige baan?
 
Ook een vraag hier:

Welke banden gebruiken jullie als Intermediates?
Ik heb een set wielen met regenbanden en een set met slicks.
Maar welke banden gebruik je bij zeer lichte regen/vochtige baan?

Voor de zekerheid : altijd mijn regenbamden of ik sla,gedwongen, een sessie over -O-
Met 4 velgen+banden extra gaan leuren wordt me te gortig :')
Vochtige baan met droge stukken,durf ik wel de gok te wagen om,voorzichtig, op slicks te gaan.
Wel goede ervaringen gehoord (sorry soulreaver) over mpp 2ct als intermediates :)
 
Ook een vraag hier:

Welke banden gebruiken jullie als Intermediates?
Ik heb een set wielen met regenbanden en een set met slicks.
Maar welke banden gebruik je bij zeer lichte regen/vochtige baan?

De Pirelli Diablo Wet, echter gebruikt ik in de meeste omstandigheden dan de Rain voorband en Wet achterband.

full




En soms weet je de keuze van Slick/Wet/Rain nog niet...
full
 
Thanks voor je advies, maare, regen: zoals gezegd gebruik ik de Thundercat ook als woonwerk motor, dus in de regen rijden gebeurt helaas wel regelmatig ;) Is de SportAttack 3 niet een stuk beter in de regen?

Ik denk dat het anders gewoon een tweede set velgen wordt.
SportAttack 3 is aanmerkelijk beter in de regen (volgens Conti), maar is nog niet in een vergelijkingstest meegenomen.
Dunlop Sportsmart 2 is prima in de regen, en de Sportsmart 2 Max die net uit is moet nog iets beter zijn en sneller opwarmen. Ook hiervoor nog geen vergelijkingstests. De eerste 60 exemplaren heb ik dan ook net pas een week geleden binnengekregen.....
 
Hallo iedereen,

Klein vraagje over de Supercorsa SP. Ik heb het topic een beetje doorgekeken en deze band wordt niet (vaak) genoemd als een optie, de rossa corsa daar in tegen wel. In mijn beleving is de SP nog meer een circuit band.

Ik rij zo tussen de 2:10 en 2:15 op assen, is de SP dan ook een optie? Ik hoef er niet mee naar huis te rijden :)

Alvast bedankt!

Gr,

Marcel
 
Terug
Bovenaan Onderaan