Cmx250 Fietsverbouwprojectje

bram1991

Die hard MF'er
19 feb 2012
260
0
Oosterwolde
Ben een rebeltje aan het verbouwen, omdat het van oorsprong gewoon lelijke motors/brommers zijn, maar het blok wel betrouwbaar! En sjah als je nog op 25kw moet rijden is er gewoon weinig keus... daarom de Rebel gekocht met intentie hem wat aan te passen. En toen kwam iemand aanzetten met een oud Rebel frame, en leek het me wel leuk zo'n ding proberen te hardtailen. en er een leuke fiets van te maken.

Hieronder de foto's van het proces tot zover, ben erg benieuwd wat jullie ervan denken. punt waar ik nu over val is het dragbar stuur....

Het is een kleine motor en mijn intentie is dan ook om het allemaal compact te houden. tevens mijn eerste echte projectje dus alle tips zijn welkom,,










 
Over de motor zelf wat is veranderd, het achterwiel is een 150 ipv standaard 130. zadeltje en spatbord zelf ook even gemaakt. en nu dus kijkende hoe ik het verder aan ga pakken. maatje vind dat ik er een ape stuur op moet maken. die zou ik opzich zelf wel kunnen maken van het standaard stuur. maar misschien is het juist wel leuk eens iets anders uit te halen met dit soort motortjes (ipv het standaard bobber verhaal)
 
ziet er niet verkeerd uit.....het model stuur wat je er nu op hebt zitten is ook niet verkeerd...
en dat je iets anders wil dan anderen dat is alleen maar mooi....niets mooier dan uniek zijn ;)
 
Denk dat je beter een 'normaal' stuur kunt gebruiken ivm de zit positie.

Ligt het aan mij of lijkt ie na hard tailen 10 meter langer? 4de foto

Ik bljif 'm effe volgen want ben zelf met een 450 bezig om iets Bobberigs van te brouwen.

8-)
 
Ja met normaal stuur bedoel je dus gewoon zo'n recht stuur? of het stuurtje wat standaard op zo'n rebel zit. Zit ff te kijken hoe ik het nu ga hebben, gisteravond spatbord hechtingen even vastgepikt en zal eens even naar de voorvork kijken nu... iemand nog enige tips om die wat dikker eruit te laten zien? nu is de achterkant wel redelijk dikker maar lijkt de voorvork etc zo iel klein..
 
Van die zwarte harmonica rubbers erom monteren, dan smoelt ie al heel anders.

Ik bedoelde idd het originele stuur.

8-)
 
Leuk project!

Ik heb de 100000km gehaald met zo'n blok, op een CB250.

Succes!
 
De voorpoten heb ik ook afgedraaid zodat de reflectorzittingen verdwenen. Dat word de 'shaved' look genoemd als ik het goed heb begrepen.

Nu dus de achterkant aanpassen om een wat langere look te krijgen en de boel smaller te krijgen. Nu is de jacht geopend naar een spatbordje.

8-)
 
En ik heb nog een set Fish Tails liggen die eronder moeten.
Weet nog niet of ik andere bochetn ga zoeken of ik mijn eigen set verzaag. De uitlaat is nogal gaf dus zou zonde zijn...

8-)
 
Ziet er strak uit zeg,,, de shaved look ben ik ook mee bezig, heb toevallig een extra setje poten liggen dus kan ik lekker mee prutsen. alleen je voorband? die is ook dikker als standaard zeker?
 
ff op zoek naar wat rubbers, (wie weet ligt er hier nog wat op zolder) zal straks ff wat posten.. haha
 



En zo lijkt dat met het originele stuur, de risers omgedraaid, dikke harmonicarubbers ertussen en de tank ietwat opgelicht (zit eraan te denken deze hoger te plaatsen... aangezien ik dan niet meer met de knietjes boven de tank uitkom.... maar nu? spatbord eraf halen dacht ik zoiezo en dan kijken naar een groter voorwiel of iets dergelijks? want die valt nu wat klein uit...
 
voor degenen die het trouwens afvroegen, die harmonicarubbers plukte ik van wat oude melkmachineonderdelen af.... we hebben thuis een boerenbedrijf en dus ook veel knutselmateriaal ;)
 
Nee, originele velgen.
Wat een idee is, en je ook wat omhoog zal brengen is een 21" wiel van een croeer erin bouwen. Met bijhorende fietsband natuurlijk. Da's wel speciaal....

Tank ophogen is ook een goeie, dat zal ik eens in gedachte houden voor de mijne....

8-)
 
Haha jah een 21" daar heb ik over nagedacht.. maar om dat weer passend te maken met de remmerij etc is nog een hele toer denk ik.... zelf dacht ik dus een 110/90 18 band in de originele velg te leggen voor nu... vastzetten van de tank word nu even het agendapunt.. maar ben deze week niet in de buurt van de garage helaas.
 
Terug
Bovenaan Onderaan