Crisis blijft aanhouden, Motor Mercuur failliet

Georgeduc

Die hard MF'er
23 sep 2012
917
0
Westland
HCS Motorcycles BV Harley Davidson aan de laan van Waalhaven in Den Haag heeft het niet gered.

Voor info klik hier
 
Laatst bewerkt:
Hier lees ik alleen maar over een zeer geslaagde herstart:
motor-mercuur.nl
De site heeft het nog over juli en volop motorseizoen...

En de curator gooit de inboedel in veiling.

Ik denk dat het even over is.

Op 29-08-2014 is Hcs Motorcycles B.V. te 's-Gravenhage (Zuid-Holland) door de rechtbank in Den-Haag failliet verklaard. Als curator is aangesteld mr. L.A. Tricomi. Het insolventienummer van deze zaak is F.09/14/627. De (hoofd)activiteit van Hcs Motorcycles B.V. is handel in en reparatie van auto’s, motorfietsen en aanhangers.
Er zijn (nog) geen verslagen beschikbaar.

Op 09-09-2014 is Aee Den Haag B.V. h.o.d.n. Motor Mercuur te 's-Gravenhage (Zuid-Holland) door de rechtbank in Den-Haag failliet verklaard. Als curator is aangesteld mr. L.A. Tricomi. Het insolventienummer van deze zaak is F.09/14/630. De (hoofd)activiteit van Aee Den Haag B.V. is handel in en reparatie van auto’s, motorfietsen en aanhangers.
Er zijn (nog) geen verslagen beschikbaar.

En wat in 2011 ook al failliet is gegaan:
Motor Mercuur BV te Den Haag is failliet verklaard op 02-08-2011 door rechtbank Den Haag, vestiging Den Haag. Als curator is aangesteld mr. M.J.H. Vermeeren. Er zijn 13 faillissementsverslagen beschikbaar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
'Crisis blijft aanhouden' > 'Crisis blijft aanhouden, Motor Mercuur failliet'
 
Combi van de nieuwe rbw regels en dat motorrijden vaak een luxe is waar in gesneden word als mensen het financieel moeilijk hebben.
 
...óf er wordt wederom een doorstart gemaakt, waarbij een gedeelte van het personeel, wat nu dus zonder werk zit, opnieuw wordt aangenomen.

Een schappelijke oplossing, hoop ik (zonder gelijk met kwade gedachten op de proppen te komen)
 
...óf er wordt wederom een doorstart gemaakt, waarbij een gedeelte van het personeel, wat nu dus zonder werk zit, opnieuw wordt aangenomen.

Een schappelijke oplossing, hoop ik (zonder gelijk met kwade gedachten op de proppen te komen)
Je moet je afvragen of het echt zin heeft als ze het al meerdere malen hebben geprobeerd.
Heel sneu voor eigenaar en personeel maar is dit niet gewoon iets dat niet voorkomen had kunnen worden?
 
Je moet je afvragen of het echt zin heeft als ze het al meerdere malen hebben geprobeerd.
Heel sneu voor eigenaar en personeel maar is dit niet gewoon iets dat niet voorkomen had kunnen worden?


Dat gevoel bekruipt mij dus ook.
1 van de succesvolle Honda dealers uit Den Haag van de Pletterijkade, die er op het laatst ook Ducati bij deed.
Toen ze naar de Waalhaven gingen was er plots 1 van de merken met de beste marketing afdeling ter wereld bij gekomen (laten we wel wezen met HD :) ) en dan toch naar 'de knoppen gaan'.

Ik kan niet in hun boeken kijken, en kan niet zeggen waar het fout is gegaan.
 
Vriendelijke mensen, dat wel. Maar helaas waren ze redelijk prijzig. Wel jammer dat er weer een motorzaak van redelijk formaat weg is in deze omgeving.
 
Ik kan niet in hun boeken kijken, en kan niet zeggen waar het fout is gegaan.
Toch wel. In de openbare verslagen van de curator staat waar het fout ging.

Oa hoge huur in het nieuwe pand. En kijk eens wie de eigenaar is van het nieuwe pand? Die verdiende zijn geld gewoon met de huur, en niet met motorzaakje spelen.
 
Toch wel. In de openbare verslagen van de curator staat waar het fout ging.

Oa hoge huur in het nieuwe pand. En kijk eens wie de eigenaar is van het nieuwe pand? Die verdiende zijn geld gewoon met de huur, en niet met motorzaakje spelen.

Het is best gebruikelijk om het vastgoed in een andere BV. te stoppen. Dan heb je nog iets als het bedrijf kapot gaat. Risico spreiden enzo... Grote kans dat het bedrijf ook kapot was gegaan als het gebouw eigendom was geweest en dan had de eigenaar niks meer gehad. Nu heeft deze nog een gebouw (incl. hypotheek?) die nog verhuurd kan worden.

Ik heb de stukken niet gezien en ik heb niet opgezocht wat voor BV's deze man allemaal heeft maar ik zou me voor kunnen stellen dat de motorzaak toch de motor is geweest waar de rest op draaide. Je moet toch ergens het geld van buitenaf vandaan halen om ergens aan te verdienen.
 
leuk je moet bezichtigen op de laan van Waalkade maar als je op de site kijkt bij van beusekom staat het kaartje nog op de pletterijkade. lijkt me makkelijk voor de mensen die er niet bekend zijn die rijden allemaal verkeert.
 
Het is best gebruikelijk om het vastgoed in een andere BV. te stoppen. Dan heb je nog iets als het bedrijf kapot gaat. Risico spreiden enzo... Grote kans dat het bedrijf ook kapot was gegaan als het gebouw eigendom was geweest en dan had de eigenaar niks meer gehad. Nu heeft deze nog een gebouw (incl. hypotheek?) die nog verhuurd kan worden.

Ik heb de stukken niet gezien en ik heb niet opgezocht wat voor BV's deze man allemaal heeft maar ik zou me voor kunnen stellen dat de motorzaak toch de motor is geweest waar de rest op draaide. Je moet toch ergens het geld van buitenaf vandaan halen om ergens aan te verdienen.
Je ziet steeds meer dat als auto- en motorzaken groter worden, dat er meer wordt verdiend met OG dan met de oorspronkelijke business. Ik gok dat de huur steeds op tijd is betaald, ten koste van de overige schuldeisers.
 
Je ziet steeds meer dat als auto- en motorzaken groter worden, dat er meer wordt verdiend met OG dan met de oorspronkelijke business. Ik gok dat de huur steeds op tijd is betaald, ten koste van de overige schuldeisers.

Dat de huur wel telkens op tijd is betaald lijkt me logisch als je zelf de verhuurder bent :+ . Neemt niet weg dat de verhuurder nu met een leeg gebouw zit en tenzij deze al een nieuwe huurder heeft is het dus onverstandig om de motorzaak failliet te laten gaan. Hier wordt immers het onroerende goed van betaald. Lijkt me in dat geval ook niet dat dit erom is gedaan...

Mocht de eigenaar dit gepland hebben en is dit een faillissement om van wat onhandige schulden af te geraken om vervolgens een doorstart te maken heb ik niks gezegd. In dat geval is dit gewoon een überklootzak B|
 
M'n eerste motor gekocht bij Safe in de Berkenwoudestraat Rdam>failliet
tweede motor bij Motor Mercuur op de Pletterijkade Den Haag>failliet

ik zie een trend :+
 
Record aantal motoren verkocht tot nu toe dit jaar....waar gaat het dan mis....of is alleen BMW goed bezig..?
 
Terug
Bovenaan Onderaan