de laatste 2002 x11

x11 basman x11

MF veteraan
28 apr 2003
1.026
0
Almere
na 2 xjr 1300's gereden te hebben heb ik verleden week bij v/d heyden motors in den Bosch een nieuwe blauwe 2002 x11 gekocht.
v/d heyden heeft bij honda nederland de gehele overjarige 2002 partij opgekocht dus op is op :)
ik ben razend benieuwd niet alleen naar de stuur eigenschappen maar ook naar de nu al legendarische acceleratie....althans dat is wat wij uit de boekies lezen.

een van de xjr's had ik al helemaal laten tunen bj mobu motors in Enkhuizen,en met een stage 3 dyno erop samen met een 4 in 1 open laser kachelpijp kwam ik al leuk vooruit.

wie kan mij al iets meer verklappen(uit ervaring mischien) over de prestaties van deze blauwe beul :9 en zijn er toevallig ook dingen die gewoon minder zijn aan deze fiets.

alvast bedankt voor de moeite :]
 
Laatst bewerkt:
hahah bijna lol :)
ik was er op zaterdag 19-4.
ik hoorde nog wel van de jongens daar dat ze de laatste zwarte x11 verkocht hadden.

via honda kregen ze nog 3 zwarte en ik geloof 3 of 4 blauwe...en waarschijnlijk heb jij dus de laatste in het zwart :)

over ruim 2 weken krijg ikzelf de sleutel van ons nieuwe huis en wil dat hoofdstuk eerst even goed afronden.
zodra de zaken daar zijn geregeld stuif ik naar den Bosch voor de rest van de papierwinkel en de centen.
ik hoop dus met een klein maandje wel te kunnen sturen op dit beest.

ps...is die van jou al binnen/klaar en zo ja wat zijn jouw eerste bevindingen?

Bijlage: at443[1].gif
 
Oh shit joh, Ik was er ook de 19e, maar ik kon 'm de 25e ophalen. :-) Ik was net even in zo'n kamertje daar aan het wachten op de verkoper. Toen die terug kwam vertelde hij dattie net die blauwe aan iemand uit A'dam verkocht had......dat jij?

Dus ik ben al aan het rijden. Door de regen, dat wel. Maar ja, ik wil er elke dag mee naar mijn werk (er weer terug). Ik ben dus niet echt een mooi weer rijder.

Het ding rijdt perfect. Wel even wennen, zoveel PK's, maar omdat je de eerste 1000 KM toch niet boven de 4000 à 5000 toeren "mag" rijden, is het allemaal best in de hand te houden.
Ik ben erg benieuwd naar het vermogen een bij een beetje hogere toerentallen.

Greetz!

Tino
 
whahaha het wordt steeds gekker hier.
ja ik was die amsterdammer die dus die blauwe kocht.
waarschijnlijk was jij boven bezig met wat kleding uitzoeken...althans dat vertelde diezelfde verkoper mij lol :)
overigens...jij woont hier toch ook in de buurt?

tof man dat je je motor al in je bezit heb(wees er voorzichtig mee) en rijd hem eerst eens lekker in.
ik kan niet wachten totdat bij mij de sleutels in het contact verdwijnen om dan eens lekker binnendoor naar amsterdam terug te rijden...al duurt het 5 uur :]

zodra de inrij periode erop zit en ik de motor wat beter leer te begrijpen wil ik de standaard dempers vervangen met slip on's of een 4 in 1(merk weet ik nog niet)
niet zozeer om het vermogen,das genoeg maar meer om het geluid
mijn oude xjr's klonken standaard ook als een miele en das niet de bedoeling van een muscle bike :9
 
Haha! *D

Dat was ik inderdaad; was nog even boven een nieuw pak aan het uitzoeken! Lachen!

Ja, eerst dat ding maar eens lekker inrijden. Heb héél even het gas open gedraaid, maar vond het bij 180 wel weer welletjes. (Had nog maar 32km op de teller.) Nu lekker inrijden, al wordt ik natuurlijk links en rechts voorbij gereden door yoghurtbekers. ;)

Maar nu ben ik toch niet echt zo'n "stoere" coureur, dus dat zal wel zo blijven.

Het lijkt me inderdaad gaaf om de uitlaten te vervangen. Net als de spiegels. Ook wil ik nog een "spatbordje" om mijn achterband. (Daar zal wel een mooie term voor zijn.)

Trouwens ook leuk bij vd Heijden; je 1000KM beurt! Kun je even heen en weer rijden, weekje later al weer de 1000km beurt. haha. Nou ja, ik laat er dan gelijk een alarm op zetten. Hebben ze komende week in de "anabieding": EUR 450,00 voor een compleet alarm met druppellader etc. (Helemaal compleet dus!)

Wel leuk dat jij dat was zeg... Ongelooflijk!

Tino
 
waha...32 km op de klok en dan al 180 kmph.
aan welk toerental hing je op dat moment joh......denk iets meer dan 5000 rpm :)

zodra ik de bike binnen heb spreken we wel een keer wat af(als je zin en tijd heb uiteraard)
een gabber van mij rijd buell en die is ook altijd wel te porren voor een lekker stukkie gumme en die wil vast ook wel mee.

bas.
 
Doen jullie nu echt zoveel moeite om mij te sarren ???

Blijf van die laatste X-11's AF!!! Dat is MIJN FIETS!

Nu heb ik nog geen geld voor een nieuwe dus niemand mag een nieuwe X11 kopen totdat ik er een heb JA! SNAP DAT DAN!!!

AAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:( :( :( :( :( :( :( :( :( :(
 
Hee Znirkel! Je bent dus toch om begrijp ik? :} Nu geen topic´s meer met alternatieven voor een X-11? *D

Volgens mij wordt het tijd je X-11 te bestellen !!!
 
Laatst bewerkt:
Vriend van me (uit Duitsland) zegt net dat ze daar nog wel nieuw te krijgen zijn, € 8.190,00
Er is dus nog hoop op langere termijn.

Aan de andere kant ... misschien heeft Honda de X-11 gestopt, gooit de CB1300 er even in, en komt volgend jaar met een verse, vele malen brutere X-11 op de markt? (ja, ik mag toch dromen? niet?)

Maar uhm ... ik mag aannemen dat je je R1150GS ondertussen weer terug heb? Misschien over een week of twee weer een stukje cruisen? Eerst nog even verhuizen ... (kost tijd en geld ...)
 
ik heb honda nederland telefonisch gesproken en ze gevraagd waarom de x11 eruit is gegaan en of er nog modificaties zijn geweest na 2001.

honda vertelde mij dat de x11 al tussen een enorm breed scala aan naked bikes verscholen zat en daar hebben ze gelijk in.
de cb500,cb600/600s,cb750/seven fifty,cb900,x11 en nu ook nog eens de cb 1300.

honda kon het niet laten de fiets toch de hemel in te lullen maar uit het verhaal bleek wel dat de verkoopcijfers gewoon tegen vielen '(
ikzelf denk dat de prijs ook verantwoordelijk is geweest die de motorfiets de nek heeft omgedraaid.

modificaties zijn er na 2002 niet(volgens honda) dus wat dat betreft heb ik stiekem toch de nieuwste.....tis maar hoe je het bekijkt :)
anyway over een week of 3/4 is alles geregeld dus ook dan weet ik zelf waar ik aan begonnen ben :+
 
Ja, vergeet niet dat de X-ELEVEN origineel EUR 12.250,00 kostte in Nederland. Ik denk dat die prijs ietsie te hoog gegrepen was.

Ik heb ook even gekeken naar het importeren uit Duitsland. Is inderdaad wel te doen, maar er zijn ook weer stemmen die dit afraden. Nou ja, dat moet iedereen maar zelf weten. EUR 8.1xx is natuurlijk érg goedkoop!

Tino
 
honda vertelde mij dat de x11 al tussen een enorm breed scala aan naked bikes verscholen zat en daar hebben ze gelijk in.
de cb500,cb600/600s,cb750/seven fifty,cb900,x11 en nu ook nog eens de cb 1300.

Wat een prutsers ... enorm breed m'n reet! X11 past daar toch juist heel mooi tussen?
Ik zal eens een bezoekje brengen aan Honda ... na wat 'aandringen' hebben ze er vast nog wel één :9

Naar mijn mening zijn er te veel te weinig nakeds, en in het geval van Honda teveel die op elkaar lijken. De X11 bracht hier nu net verandering in!
 
welke naked springt er nu nog wel echt uit.
afgezonderd van de monster/raptor reeks,tuono en de z1000 lijken van al de merken hun nakeds wel familie van elkaar.

het stamt allemaal af van de kale muscle jaren 70 bikes en de cafe racers.
zet voor een LEEK de yamaha xjr 1300 en een soes gsx 1400 naast elkaar en hij zal het verschil niet zien.

zie dit natuurlijk niet als een snier naar de bovengenoemde bikes......ik heb zelf 2 xjr's gehad dus het model vind ik nog steeds prachtig :]
 
Gefeliciteerd kerels met jullie nieuwe X11. De mijne is van 2000 en ik moet zeggen een super machien..... :} .
Misschien een clubje X11 starten zoals in duitsland kijk maar eens bij www.X-11.de

groet
 
Heren,

Beide gefeliciteerd met de nieuwe " beesten".

Ennuh Bas,
Wie is die gabber van je met een Buell??

Later
 
Ik heb een webhosting bedrijfje, en ben lid van de Stichting Domeinregistratie Nederland.

Ik kan dus wel e.e.a. regelen. :-) Ik zelfs al met het idee gelopen!

Maar wat is een goede domeinnaam?

x-eleven.nl
x-11.nl
xeleven.nl
x11.nl
cb1100sf.nl
...?

Tino
 
Laatst bewerkt:
Klinkt goed Tino, maar hoe bereiken we meer X11-rijders? Er zal een hoop info nodig zijn, kunnen we geen oproep hier doen en een poll houden voor de nieuwe pagina. Ik vind X11.nl wel mooi. Lekker simpel en makkelijk.
Wie weet gaat die er ooit wel komen. :]

groet
 
Lijkt me wel een goed plan.

Een domeinnaam registreren is in 1 minuut gebeurd, dus daar zal het niet in zitten. Misschien dat het handig is om 2 domeinnamen te registreren;
x-11.nl en x11.nl

Tino
 
he daar stoef.
die vriend van mij rijd op een x1 lightning,mooie rode bike vans&haiynes(schrijf ik dit goed lol) pijp eronder,race eprom en een andere belt/poulie set uit canada geloof ik.

ik zal hem eens deze site onder de aandacht brengen,weet zeker dat hij dit wel leuk vind :)
nog 2 weken en ik regel de rest van de papierwinkel voor de x11.........me geduld raakt op hahaha :9~
 
Oke dan twee domeinen voordat er een niet meer beschikbaar is. Hoe voeg je hier zo een mooi lijstje bij voor een poll. Makkelijk voor bij een nieuw topic over een evt. naam voor een nederlandse X-11 site/club.
Alleen als er echt genoeg animo voor is is het interessant denk ik. Anders is het heel veel werk voor een relatief klein groepje geïntresseerden.
Ik ben benieuwd of er nog meer X11 rijders hieraan mee willen doen.

groet
 
Terug
Bovenaan Onderaan