De MT 5001 Android GPS voor je Motor

Dat is mooi. GPS problemen = kapotte GPS module?

Het snelheidsprobleem is er nog. Gisteren getest en zojuist de fgeedback naar China verzonden.

gr Marten

Ja slechte/niet accuraat gps signaal. Die van mij deed het wel maar niet goed! En dat hebben meer klanten als ik het zo begreep. En de enige oplossing die ze konden bieden was retour sturen en geld terug.
 
Wat was er dan niet goed? Ook een snelheid afwijking?
Afwijking tov je positie op de weg?
Ik dacht dat hij het op het eind helemaal had begeven?

Sorry voor alle vragen. maar dit in het kader van mijn testen. ;)

Bedankt, Marten
 
Wat was er dan niet goed? Ook een snelheid afwijking?
Afwijking tov je positie op de weg?
Ik dacht dat hij het op het eind helemaal had begeven?

Sorry voor alle vragen. maar dit in het kader van mijn testen. ;)

Bedankt, Marten

Snelheid week inderdaad af en de positie op de weg in bepaalde dicht bebouwde wijken. En hij bijna geen gps signaal of het duurde lang!

Overigens deed hij het in de ene wijk goed en in de volgende slecht. Zonder dat het verklaarbaar was door hoge gebouwen ofzo.

Aangezien ik niemand anders met mijn problemen wil opzadelen heb ik toen de fabrikant benaderd en hem niet verkocht!
 
Dank je. Ik houd de mijne in de gaten. Het ook zijn dat men die snelheid afwijking niet kan fixen. Ik weet niet hoe dat geregeld is in een GPS chip. Als het een op een doorgegeven wordt van de satelliet, dan vrees ik dat men weinig kan doen om het op te lossen.
Ja, nieuwe chip. Ik heb trouwens ook aan haar voorgesteld het interne geheugen te upgraden als men bij Kitkat blijft. Daar ziet het trouwens wel naar uit.

gr Marten
 
Dank je. Ik houd de mijne in de gaten. Het ook zijn dat men die snelheid afwijking niet kan fixen. Ik weet niet hoe dat geregeld is in een GPS chip. Als het een op een doorgegeven wordt van de satelliet, dan vrees ik dat men weinig kan doen om het op te lossen.
Ja, nieuwe chip. Ik heb trouwens ook aan haar voorgesteld het interne geheugen te upgraden als men bij Kitkat blijft. Daar ziet het trouwens wel naar uit.

gr Marten

Er wordt een correctieberekening gemaakt op basis van de satellietposities. Maar die berekening niet eenvoudig.
 
Weet iemand of de Rage van hun ook een afwijking had?
Iig zit de aap bij hun op de schouder. We gaan het zien.

gr M
 
Nee mijn rage, gorider, tomtom en mobiel lopen allemaal gelijk kwa snelheid.

Idem bij mij. Inclusief de Peaklife ('hij' bestaat nog). Het lastige voor hun is dat er bij gebruik van een andere chip een andere uitkomst is. En die moet je d.m.v. een firmware corrigeren. Maar ik verwacht wel dat het gaat lukken.
 
Vandaag nieuwe firmware binnen gekregen om het snelheids-probleem op te lossen.
GPS net geupdated, morgen maar es een rondje rijden om te testen.
 
Dat zal de geretourneerde van Williej wel zijn. En die heeft het hun op de kosten gejaagd. :+

Maar goed, € 185,- vind ik buitensporing. Vooral omdat er Android autonavi's voor beduidend lagere prijzen aangeboden worden. Het verschil is dat de motor-navi (spat)waterdicht is en de autonavi waarschijnlijk na een regenbui 'dood' is.

Ik wil zeker een Android (motor)navi kopen, maar niet voor deze prijs.
 
Ik heb die 90 euro extra in vergelijking tot een CE motornav er wel voor over. Ik kan nl plotseling al mijn behoeften invullen met 1 netjes geprijsd apparaat. Ik hoop dus ook dat hij het goed blijft doen. En dan kijk ik naar de houder.
Vastlopers heb ik nog nooit gehad. BT en WIFI koppelen automatisch, geen problemen.
De Android app behorende bij mijn TomTom Bandit is heel handig (ik heb een Windows Smartphone).

Behoudens Spannende route, heb ik ook een TomTom Rider. Incl gratis (nou ja 15 euro pj) verkeersinfo en flitsers en kaarten. Nooit meer gedoe met SCDB, allerlei files kopieren, etc.
En voor het rijden van Tracks Osmand of welke andere App dan ook.
Je zet hem zo voor op de fiets. Accu gaat nog steeds lang mee.

Mijn Holux/MotorEditie is dus te koop ;)
Mijn TomTom Rider 1 in Touratech houder en mijn TomTom 720 ook ;)

En die prijs? Die kan weleens dik over de tweehonderd gaan vanwege invoer en douane......

gr Marten

PS: Die autonav: naast waterdichtheid, usb voeding, zeer kwetsbaar. Scherm kwaliteit?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb die 90 euro extra in vergelijking tot een CE motornav er wel voor over.
En die prijs? Die kan weleens dik over de tweehonderd gaan vanwege invoer en douane......

PS: Die autonav: naast waterdichtheid, usb voeding, zeer kwetsbaar. Scherm kwaliteit?

Ik ben het met al je standpunten eens. Echter, van € 118,- naar € 185,- is over de top. Ik denk (hoop) dat ze gewoon aan marktsturing doen.
 
Voor 269 heb je n TomTom Rider 40 met goede garantie, dus niet terug sturen naar China.

En inderdaad, voor 66-90 euro heb je een auto navigatie, dus 130 vind ik n goede prijs.
 
Rider 40 is wel basic en met de nieuwe Rider routes rijden is regelmatig gokje. Lees mijn eigen gemelde Boxtel 'bug'.
All Road al helemaal niet. Dus dan blijft het appels en peren IMHO. Want met Android kan ik alles en dat wil ik. ;)
 
Correct. Ik heb daar eigenlijk de hoop al opgegeven.
Dus start ik voor routes rijden Osmand op. Daar kan ik alles doorelkaar mieteren: asfalt + off road paden en lanen.
 
Inmiddels ben ik alweer enkele duizenden kilometers verder en nog steeds heel content.
Hij heeft het met TT Go Mobile prima gedaan afgelopen week naar Avoriaz, Frankrijk. Files en flitsers worden netjes aangegeven en voorstellen om files te vermijden werkte uitstekend.

Ben ook zeer tevreden met Osmand en TomTom MyDrive. Ik laad bij een club een gewoon de GPX file in een folder, meestal in de Osmand folder. Maar als ik de gpx toch wil rijden met de TT Go, dan start ik de browser, tethering via de telefoon en laad de gpx naar My Drive in de cloud, allemaal via de navigatie. Even later staat ie dan onder MyRoutes in de TomTom Go.

De connectie naar de telefoon werkt eigenlijk feilloos. Mijn Nokia Lumia doet nog weleens vervelend bij passeren van de grens en dus switchen van Providers. Maar als de weer verbinding is met een provider is de nav binnen een minuut weer online.

De actieve houder laat ik gewoon zitten. Met RAM knop een prima stabiele sta op het buro of tafel. Bovendien blijven de contacten dan beter beschermd. En gaan hoop ik langer mee.

Tot de volgende keer.

Marten

Prettige bijkomstigheid: Deze App erbij en je dowload zo de routes naar je navigatie.
 
Laatst bewerkt:
:
Locus Map is voor fietsers (pedalen-bikers). TomTom Go heeft een kronkelfunctie en een optie om snelwegen te vermijden.

Deze beide functies zijn overigens niet samen te gebruiken :o
@ Mr.M
Marten,
Heb je intussen Locus al draaien op je MT5001 ?
Ik begreep dat je OsmAnd gebruikt voor jouw offroad/allround routes.
Op de website van Locus zie hele handige mogelijkheden en directe koppelingen vanuit Locus om routes/tracks te archiveren en te visualiseren, e.e.a. met behulp van externe services.

Kan zoiets ook met OsmAnd ?
Het is jammer dat Locus geen echte motorroutes kan maken maar je kan wel GPX routes importeren toch..
Maar zolang je Locus niet kan installeren is dit niet relevant.

De combinatie TT Go App en MyRouteApp gold geeft natuurlijk ook wel handige mogelijkheden.


Nog verdere info of updates vanuit China gehad ?
Zag dat de tweede batch intussen ook uitverkocht is op AlieExpress.

Heb je hele topic hier doorgelezen en complimenten hoe je het aangepakt hebt met Prolech.
Herkende ook meteen je opmerking dat je met TT wel een beetje klaar was en aan een dood paard trekken aangaande de nieuwe Riders.
Blijf het hier wel even volgen. Benieuwd hoe het afloopt.
 
Hoi,

Dank je. We doen ons best. Locus draait als een zonnetje en wordt ook gebruikt door AllRoad motorrijders cvan bv het AllRoadManiacs forum . Die heeft het draaien op een waterdicht Smartphone.
Maar Osmand is daar populairder: http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=16079.0

Osmand zit net iets anders in elkaar. Is complex, lees steile leercurve. Veel verschillende layers over SOM kaarten, zoals fietsroute, wandelroutes, hoogte kaarten, etc.
Je kunt er van A -> B meer navigeren, incl TTS stemmen en tracks rijden. Dit tracks bewaar je in een folder trackes, activeren en gaan. Afslagen (ook wandelpaden) worde netjes aangegeven.
Ik gebruik MyDrive voor mijn routes (dan heb ik die meteen in de TT App Go Mobile), maar die kan ook bewaren in de map Tracks van Osmand. De Extrerne services van Locus ken ik niet. Moet ik induiken.

Osmand kan meerdere routes en tracks op de kaart tonen, zoals bijvoorbeeld een Zumo 660 dan ook kan.

In Osmand kun je wel vrij gemakkelijk routes maken on the fly. Maar ik ga het echt gebruiken voor tracks. Eind maart een lang wekend in de ardennen. Dan rijd ik met de TT App naar toe en dan drie dagen rondtuffen met Osmand.

Maar goed, beide draaien als een zonnetje, zoals andere Android Apps. iGO gebruik ik allang niet meer.

Geen updates van China. Ik hoop echt dat de hardware het goed blijft doen. Zoals ik hierboven zei, de houder zit er altijd op, dus verwacht geen contacten-ellende.

En ja, met de TomTom Rider heb ik het wel gehad. Ik ben niet gok-verslaafd.;) En zou dus altijd de itn route nemen. Maar ja, dan neem ik wel mijn Rider 1 van 2005 :)

Ik denk dat een Android type nav de toekomst heeft. Het is veelzijdig en flexibel. Mijn TomTom Bandit camera App draait er fantastisch op en ik kan in no time de stand van de camera op mijn helm of elders fine-tunen. TT MyDrive kan mijn routes bewaren en mijn POI's, die via met telefoon in een vloek en een zucht op de nav heb.

Ik blijf dit draadje gewoon updaten met positieve en (ik hoop weinig) negatieve dingen. Iets negatiefs? Nou, ik weet dat Prolech het heel lastig vind om de Android versie te updaten. Dus deze zal op Android KitKat blijven draaien.
Nu geen probleem, maar stel dat Osmand een leuke feature toevoegt, maar die heeft Android 6 nodig. Dan moet ik nog zien wat Prolech doet.

Maar goed, nu Osmand testen de komende maanden. Zal effe checken op de Locus website.

gr Marten
 
Herveld, bedoel jij dat Live tracking van Locus?
Zie: http://docs.locusmap.eu/doku.php?id=manual:user_guide:functions:live_tracking

Dat heeft Osmand niet. Maar locus kun je er zo naast zetten.

TomTom Go Mobile en kaarten draait op het interne geheugen (8 GB), de rest, op de externe SD.
(Dat was nog wel even een dingetje, want Adroid 4.4. (KitKat) ondersteunt extrene Sd kaarten lastig. Google dingetje, lees security.
Dat staat in dit draadje ook beschreven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan