De Nieuwe Ducati Scrambler

Gelukkig vanmiddag gelijk opgehaald door MP Hippo. Das wel netjes.
Ben benieuwd wat het is. Niet echt fijn als je fiets midden in een bocht of op de snelweg uitvalt |( Geen van jullie dit nog ervaren?
 
Nee.
Ik hoop dat het snel opgelost wordt.
Wellicht dat ze het via die stekker onder je zadel uit kunnen lezen wat het euvel is.

Fingers crossed....
 
Ik heb net nog even met mijn dealer aan de lijn gezeten (Scarpamoto) en die vertelde dat de klepspeling van mijn Scrambler heel veel te strak stond. Zoveel dat het niet veel langer had moeten duren om een beurt te krijgen.

Het is misschien geen gek idee om bij 6.000 km hiernaar te laten kijken. Het is geen probleem om je dealer Scarpamoto te bellen om de technische details door te nemen. Ze vroegen me of ik het aan de andere Scrambler rijders wil doorgeven. Nou, hierbij dus.

Afgelopen weekend weer een MannenMotorWeekend in Noord Nederland en Duitsland gehouden. En 1.100 km verder kan ik zeggen dat de Scrambler na de grote beurt zo mogelijk nog lekkerder rijdt. Oh, en die handvatverwarming: Heel erg ok.
 
Da's een goede tip.
Ik ben nog niet aan de 6.000 km, en ga dat dit seizoen wss ook niet meer halen.

Maar voor het begin van het nieuwe seizoen in 2017 zal ik het zeker in overweging nemen.
 
Het blijkt dat de aan/uit (noodstop) schakelaar aan het stuur de boosdoener was. MP Hippo heeft om me niet te lang te laten wachten die van het demo model op mijn fiets over gezet. Morgen flink wat ritten voor de boeg dus dan ga ik hopelijk merken dat het opgelost is. Goeie service :t
 
Het blijkt dat de aan/uit (noodstop) schakelaar aan het stuur de boosdoener was. MP Hippo heeft om me niet te lang te laten wachten die van het demo model op mijn fiets over gezet. Morgen flink wat ritten voor de boeg dus dan ga ik hopelijk merken dat het opgelost is. Goeie service :t

Je hebt wel wat met schakelaars... _O-
Eerst de schakelaar van de standaard en nu deze.
Gelukkig dat het (voor zover het er nu uitziet) opgelost is.
 
Dat is heel jammer... :(
Aangezien we nu nog met z'n tweeen zijn kunnen we het beter opschorten.

Iemand een nieuwe datum, wellicht in het vroege voorjaar?

Ik hoor het wel.
 
Inderdaad jammer :( en ik had net gisteren de bestelde Tomtom binnengekregen. Die wilde ik juist gaan monteren.
Wat mij betreft hoeven we niet te wachten tot het voorjaar. Als iemand een eerdere datum aandurft, dan hoor ik dat graag. *D
Dat is heel jammer... :(
Aangezien we nu nog met z'n tweeen zijn kunnen we het beter opschorten.

Iemand een nieuwe datum, wellicht in het vroege voorjaar?

Ik hoor het wel.
 
De winter ga ik niet doorrijden.

Ik heb het plan mijn motor 1 dezer dagen winterklaar te gaan maken.
Wellicht al dit weekend, afhankelijk van het weer.
 
Zag overigens afgelopen weekend bij Callantsoog een Classic rijden. Die had ik nog niet eerder gezien. Er zijn dus wel meer scrambler rijders maar niet hier op het forum :+
 
Winter? Beetje motorverzorging en zoals het oude Chinese spreekwoord zegt: Slecht weer bestaat niet, slechte motorkleding wel!
Dus wie het nog niet weet, weet nu wat haar of hem te doen staat.
 
@ adspeed
Nou ik heb wel zeer goede kleding maar moet wel zeggen dat ik het desondanks gisteren wel echt heel erg fris had. Echt waterkoud, kroop mijn hele pak in brrr...

@Kees-Jan
Mooi spul weer hoor. Die Desert Sled vind ik wel op het randje van kitsch

Moet zeggen dat ik wel zeer gecharmeerd ben van die kleine Multi 950 :9~
 
Heeft iemand hier zijn Scrambler al langs Biggelaar gebracht? Ik las in de reviews dat de Scrambler standaard nogal een nukkige gasreactie heeft in de lagere toeren/versnellingen. Een Biggelaar remap zou misschien uitkomst moeten bieden.
 
Nukkige gasreactie? Klopt. Dat vind ik nou juist leuk. Beetje nukkig Duc 2 cilinder karakter hou ik juist van. Dat maakt het ook niet echt een beginnersmotor. Maar het is sowieso veel minder dan de oudere Duc's of KTM 990 bijvoorbeeld..
 
Heeft iemand hier zijn Scrambler al langs Biggelaar gebracht? Ik las in de reviews dat de Scrambler standaard nogal een nukkige gasreactie heeft in de lagere toeren/versnellingen. Een Biggelaar remap zou misschien uitkomst moeten bieden.

Misschien is het mogelijk dat je ergens een proefrit maakt. Wat voor de een nukkig aanvoelt, hoeft dat de ander dat niet zo te ervaren. Niemand kan beter antwoord geven dan jij zelf.

Mijn andere fiets is een Monster 1000 en die heeft nukken uitgevonden zal ik maar zeggen. Dus voor mij rijdt de Scrambler als een soepel zonnetje. Het blijft natuurlijk wel een twee cilinder. Dus helemaal onderin zal die altijd anders aanvoelen dan een vier cilinder. Dat klopt.
 
@ adspeed
Nou ik heb wel zeer goede kleding maar moet wel zeggen dat ik het desondanks gisteren wel echt heel erg fris had. Echt waterkoud, kroop mijn hele pak in brrr...

@Kees-Jan
Mooi spul weer hoor. Die Desert Sled vind ik wel op het randje van kitsch

Moet zeggen dat ik wel zeer gecharmeerd ben van die kleine Multi 950 :9~~

Ik vindt die Desert Sled fantastisch.
Hij doet me denken aan de Yamaha XT500 uit begin jaren 80.
Dat was destijds, samen met de Honda XL500R, een droomfiets.
Lekkere dikke bandjes en zowel voor als achter instelbare vering. Top dus.

De Café Racer vindt ik vooral chique.
Zijn mooie zwarte glimmende kleur, aparte zadel en goudklerige wielen maken hem prachtig.

Als ik nu een modelletje zou moeten kiezen zou het lastig zijn.
Denk dat ik uiteindelijk voor de Desert Sled zou gaan.
 
Maar MacJunk, de vraag is dan natuurlijk... zou je je bestaande Rode Icon inruilen voor een Desert Sled? :]

De Desert Sled staat wel een stuk hoger op zijn poten. Zo te zien zit er een andere voorvork in, en ik meen ook een andere achterbrug (dikker) te zien. Dat maakt het wel een hogere fiets.
 
Nee joh, ik ben hartstikke blij met mijn rode monster... eh ... scrambler.
Daar blijf ik nog wel ff mee toeren.
Als ik hem nu inruil moet ik weer die uitlaat van begin af aan oppoetsen...
Geen denken aan dus.
Volgend seizoen nog een paar mods toevoegen en die dessert sled staat in mijn schaduw.
 
WftdbI6.jpg


7SfAnj0.jpg


Ook erg mooi! Maar ben erg benieuwd hoe een Desert Sled eruit ziet met de hoge Termi uitlaat.
 
Ik vind hem wel mooi maar mij iets teveel een poser motor. Alleen voor zomerse zondag ritjes zeg maar.. Die DS heeft inderdaad wel veel weg van die ouwe Japanners die jij noemt MacJunk!
Ik had overigens verwacht dat Ducati met een dikkere Scrambler zou komen (grotere motorinhoud) maar dat houden ze nog onder de pet of is slechts een gerucht geweest ;)
.
Die Multistrada 950 vind ik persoonlijk wel echt heel vet maar 16k (in Nederland) is wel echt een enorm pak met geld voor een mini Multi. Met een beetje extra opties is er niet zoveel verschil qua prijs meer met de 1200 :N
 
Ik begrijp wat je bedoelt, maar zoals de anderen ook al opmerkten: het blijft een V-twin. Mij viel op dat de gasreactie standaard niet in elke versnelling en bij elk toerental even "nukkig" was. Met Virex-uitlaat en BMC-luchtfilter is dat bij de mijne verholpen. Gasreactie is nu beter "voorspelbaar", voor mijn gevoel.
Heeft iemand hier zijn Scrambler al langs Biggelaar gebracht? Ik las in de reviews dat de Scrambler standaard nogal een nukkige gasreactie heeft in de lagere toeren/versnellingen. Een Biggelaar remap zou misschien uitkomst moeten bieden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan