Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Zie net dat Goedhart niet naar de motorbeurs in Utrecht gaat, maar de voorkeur geeft aan een eigen evenement...
Vanmiddag de 1100 in real life mogen bewonderen bij Goedhart.
Als je er zo voor staat ziet hij er mooier uit dan op de foto’s...
Al met al vindt ik hem in het eggie mooier dan op de foto.
Eigenlijk vond ik dat bij de 800 ook.
Je bent gewoon de eerste die de 1100 gezien heeft. Ben ook wel benieuwd hoe die er in het echt uit ziet.
Vanavond heb ik weer even voor het eerst een klein rondje gereden. Morgen ga ik een stukje rijden met de mannen en zo de eerste rit van het jaar doen. Ik verwacht wel nog een thermo-shirt nodig te hebben. Eens even zien of de gele dame er ook weer helemaal zin in heeft
Als het mooi weer is kom ik zeker. Heb net effe wat filmpjes van voorgaande edities gezien en dat zag er leuk uit.
Over de zit op de Scrambler gesproken, ben op de motorbeurs langs Ellermeyer geweest. Naast het feit dat ze er een fantastisch uitziend zadel van kunnen maken kunnen ze ook een siliconenmat met gepatenteerde dopjes monteren. Zit er aan te denken dit t.z.t. te laten plaatsen en dan gelijk een mooie gepersonaliseerde hoes er om heen. Op dit moment heb ik na een uurtje rijden wel een houten bips. Wel apart trouwens hoe een ieder de zit ervaart...
Die Cagiva ziet er inderdaad gaaf uit. Je zou als je zo naar de foto’s kijkt zou je toch zeggen dat deze bij uitstek geschikt is voor de wat langere medemens...
Goedendag, Scrambler eigenaren en liefhebbers!
Ben nieuw in dit topic. Heb zelf (nog) geen Scrambler, maar wél een Ducati, een Monster S2R800.
Heb in het verleden al eens met de gedachte gespeeld om zelf een Monster enduro te bouwen op basis van de 695. Dat krijg je dit:
[afbeelding]
Met de komst van de Scrambler (Desert Sled) is zo'n ombouw overbodig geworden. Nu zag ik van de week deze nieuwe versie op internet, voorzien van een ombouwkit:
[afbeelding]
en deze kit bestaat uit deze onderdelen :
[afbeelding]
waarbij natuurlijk de grotere tank en speciale uitlaat opvallen. De box linksvoor is voor gereedschap en komt onder/tussen motorblok en achterbrug.
Het Italiaanse bedrijf dat spullen heeft ontworpen heeft ze nog niet op de website staan als leverbaar. Vergelijkbare complete sets voor o.a. BMW kosten tot zo'n € 3.600 Serieus geld, maar dan heb je wel iets bijzonders. Helaas niet bekend wat deze set gaat kosten.
Meet informatie vind je hier: Hardening up the Ducati Scrambler Desert Sled
en de producent Unit Garage custom made special
Skippy '73 schreef op 04 maart 2018 @ 09:37:
Goedemorgen!
Ik had die kit al een tijd geleden voorbij zien komen bij de introductie van de Scrambler 1100 op de Eicma. Leuk dat er nu wat meer details zijn.
Het is grappig om te zien dat de Desert Sled zich zo leent voor de duidelijk Japanse off road styling van weleer.
Gave fiets heb je trouwens, heb zelf ook vaak gekeken naar de S2R en S4R modellen.
Ik vermoed dat je ook wel eens een Moto Morini 3,5 hebt gehad(of misschien nog steeds hebt)
Ja, ik heb een 3½ Touring ('Strada') uit 1973 en een 350 Kanguro 1984. De Kanguro is off-the-road machine met het blok van de 3½. Kanguro is nooit officieel geïmporteerd in NL, dus er rijden er hier niet veel van rond.
Plaatjes:
[afbeelding]
en
[afbeelding]
bij de Kanguro heb ik een zeldzame Valentini tank, die de benzine voorraad verdubbeld
[afbeelding]
Verder heb ik een 3½ Sport (1975) gehad, maar helaas verkocht, omdat de zitpositie voor mij niet goed was:
[afbeelding]
Die Sport was leuk, opgeboord naar 400cc en 'scherpere' nokkenas, maar dus verkocht en daarvoor in de plaats het Monster S2R800 aangeschaft