Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
uhmm,
En waarom zou ik voor de ctek moeten kiezen boven de optimate. Behalve dat Yamaha en Harley deze leveren?
PS. de optimate kan je toch ook gewoon voor je auto accu gebruiken?
Ik heb recent een optimate 4 gekocht.
Laten jullie nu de lader de hele winter aan de accu hangen? Dit kan ik niet vinden in de gebruiksaanwijzing. Lijkt me wel, maar is dit niet een beetje onzinnig? Het laadprogramma heeft 48 uur nodig om zijn programma af te werken en de accu op te laden.
Kun je niet bv eens in de 3-4 weken even de accu voor 2 dagen aan de lader hangen?
Ik heb drie laders, waaronder een Optimate, maar ook een el cheapo van Conrad.ik heb in de garage twee Ctek's en 2 optimates hangen en ze werken allemaal zoals het hoort. Moraal van het verhaal: koop de goedkoopste
Tuurlijk, maar vol is vol, dus als dat na een kwartier al is dan kan hij er gewoon af.Kun je niet bv eens in de 3-4 weken even de accu voor 2 dagen aan de lader hangen?
Tec Mate Optimate 4
Battery charger 12V 0,8A
Is a battery charger from Belgium.
There is a low efficiency a linear charger.
Battery cable has a quick connector with many accessories you can bay.
Functions and indication:
Charger only one charge mode, but many lights to indicate what the charger do and many of them can also flash.
Charger has a little strange charge behaviour. After full charge, charger do a “Charge and Verification” (charge 13,5V in 30m and pause 30m) but same time batteries go direct to this step and not do Bulk. It results in not fully charged batteries.
In Charge and Verification step, charger show how good battery is after charge, good function!
Disulphate function has a voltage limit to 16V, but if the battery is very sulphated the charger raises the voltage to 22V! Tec Mate argues that there is any problem for the vehicle electrical system therefore they have current limit.
If the charge current is <0,1A max voltage be 22V, and if >0,1A voltage be 16V. But if the resistance be lower in the battery during charging, can charge current be 0,2A @ 22V.
It is highly uncertain if that is safe enough for the electronics in the vehicle.
Safety:
The charger is spark free and has short current and reverse polarity protection. But when the charger is in desulphation and battery disconnected, voltage is left on the clamps and cause spark.
Judgments:
Is difficult to understand what the chargers do. Lamps can both light and flash and light combination with each other. It’s to difficult to understand for a product how not used as often.
The charger has en advanced charging cycle, but it does not work 100%. With not have an absorptions step, only Bulk the battery can not be full charged.
And same batteries the charger not do the Bulk charge instead goes direct to maintenance charging and the battery is not be fully charged.
Dit is gelijk waarom ik een Ctek heb gekozen.
Makkelijk af te lezen wat hij doet.(6 stappen zijn met 1 led te volgen) "Kookt je accu niet droog", compleet vonk vrij, 5 jaar garantie.
Ben er zeer tevreden over. Ook omdat hij voor dood achtergelaten accu's toch nog "levend" kan krijgen.