dikte pakking papier

T.tuncay

Rookie
13 nov 2022
19
2
hallo allemaal.
sinds een jaar ben ik in het bezit van een kawasaki kle500 van bj 94.
tijdens het starten van de motor hoor ik een raar geratel .
het geluid komt vanuit de linkerkant van het blok .
achter de deksel ,daar zit ook de ontsteking toch ?
ik wou graag ook een filmpje toevoegen maar dat is me niet gelukt.
kan het zijn dat de ketting van de startmotor versleten is en dat het slipt over het tandwieletje en dat het daarom ratelt
of is het ook mogelijk dat de ontstekingsrotor ratelt want als hij start dan loopt hij op 1 cilinder.
om te kunnen zien wat er aan de hand is moet ik het dekseltje eraf halen.
groot kans dat het pakking papier kapot gaat. ik wil zelf nieuwe pakking papier kopen en zelf knippen.
hoe dik moet het pakking papier zijn ?
ik weet dat er verschillende diktes zijn of maakt dat niet zoveel uit ?
alvast heel erg bedankt.
 
Als er geen lagering in het deksel is dan maakt de dikte niet veel uit. Als het een groot deksel is dan kan het wel een beste kutklus zijn om een goede pakking te maken, als ik op cmsnl kijk kost een pakking tussen de €5 en €20 afhankelijk van welke versie.

Als je ontsteking niet werkt dan zou geen van beide cilinders meedoen.

Als de ketting slipt. Dan zou je blok nu vol zitten met metaalslijpsel en is het blok afgeschreven, slippende ketting in het blok is zeer onwaarschijnlijk, een opgerekte ketting die wat meer ruimte heeft en daardoor klappert is waarschijnlijker.

mbt tot het pakking papier. Schijnbaar kun je ook het karton van een drinkpak gebruiken als pakkingpapier. Heb ik zelf nog niet nodig gehad dus op eigen risico.

db
 
Als er geen lagering in het deksel is dan maakt de dikte niet veel uit. Als het een groot deksel is dan kan het wel een beste kutklus zijn om een goede pakking te maken, als ik op cmsnl kijk kost een pakking tussen de €5 en €20 afhankelijk van welke versie.

Als je ontsteking niet werkt dan zou geen van beide cilinders meedoen.

Als de ketting slipt. Dan zou je blok nu vol zitten met metaalslijpsel en is het blok afgeschreven, slippende ketting in het blok is zeer onwaarschijnlijk, een opgerekte ketting die wat meer ruimte heeft en daardoor klappert is waarschijnlijker.

mbt tot het pakking papier. Schijnbaar kun je ook het karton van een drinkpak gebruiken als pakkingpapier. Heb ik zelf nog niet nodig gehad dus op eigen risico.

db
Dan is er dus niks mis met de ontsteking.dat is mooi.wat betreft de ketting,ik bedoelde de ketting van de startmotor.er zit toch een ketting achter het deksel?dat zag ik op youtube.
 
Een kle500? Ik acht de kans vrij groot dat er stukken magneet los in liggen van de dynamo. Is een kwadl can de 1e generatie van deze blokken (don't ask how I know), geen idee of 94 nog 1e generatie is.
İk heb de deksel eraf gehaald.er zat wel stukjes in maar het zijn geen magneet of metaal stukjes.het lijkt een beetje op harde stukjes lijm.ik ga het straks iets beter bekijken.
 
Een kle500? Ik acht de kans vrij groot dat er stukken magneet los in liggen van de dynamo. Is een kwadl can de 1e generatie van deze blokken (don't ask how I know), geen idee of 94 nog 1e generatie is.
Ik zat al te kijken of het al genoemd was.
T
Het is overigens ook een kwaal bij die dingen 😉.

Hoe weet je het trouwens en wtf is een ' Kwadl can ' ? Moet je die schudden voor gebruik 😉
 
er liggen stukjes harde lijm in.die lijm heeft de vorige eigenaar gebruikt om de magneten vast te lijmen.magneten zijn nog heel.wat me wel opviel dat er geen drukring in zat.volgens mijn vraagbaak hoort er een ring in de startkoppeling.heeft iemand een idee waar die voor dient en wat de afmetingen zijn van die ring.dan kan ik opzoek naar zo`n ring.
 
Terug
Bovenaan Onderaan