Pakking vernieuwen.

Betterwind.

Rookie
2 sep 2023
4
0
Wil een pakking vernieuwen bij ontstekings deksel van mijn Yamaha xs 400. Kan ik dat zo droog monteren of kan ik de pakking beter invetten?
 
@JaapJanJaap, het werd me op school al verteld, sowieso is een laagje vet of silicone extra de eerste afdichting, waarbij siliconen een over het hoofd geziene diepe kras blijvend afdicht, vet lost wel op in zijn omgeving waardoor later misschien weer zweterigheid ontstaat. Vet appuyeer je om met name een grotere dunne pakking blijvend op zijn plaats te plakken. Een dunne papieren carterpanpakking kan een weerbarstig terugvallend klereding zijn maar wordt mt een beetje vet een lief meewerkend deel van het geheel. Het klinkt misschien hypocriet }) maar ik gebruik waar nodig ook de overgewaardeerde siliconenpakking

De Motor-forum hypocriet
dank je wel voor de uitleg Rob!
 
Als de pasvlakken niet krom of beschadigd zijn dan zou de standaard pakking zonder enige vorm van olie/siliconen moeten voldoen.

Voor beschadigde/niet vlakke pasvlakken (vaak bij oudere motoren) kan je het beste Loctite 5923 gebruiken.
 
Waarom zou je een pakking op een pakking smeren, en smeer je dan vloeibare pakkingen alleen op papieren pakkingen of ook bij alu enz?
Mij ontgaat het nut volledig van deze actie.
buiten wat Rob al gezegd heeft :
omdat 9 keer op 10 je dan het deksel/... kan verwijderen zonder dat de pakking kapot gaat en je hem dus gewoon weer kan gebruiken. droog = gegarandeerd kapot als het er enige tijd heeft tussen gezeten. je kan dus bijna altijd het deksel verwijderen en weer terug plaatsen zonder dat je eerst een pakking moet aanschaffen.
hetzelfde met 2-takt koppakkingen : waarom mensen er geen O-ring in laten steken snap ik niet. je kan de kop er ten allen tijde af pakken en gewoon weer monteren, zelden dat die O-ring stuk gaat.
 
buiten wat Rob al gezegd heeft :
omdat 9 keer op 10 je dan het deksel/... kan verwijderen zonder dat de pakking kapot gaat en je hem dus gewoon weer kan gebruiken. droog = gegarandeerd kapot als het er enige tijd heeft tussen gezeten. je kan dus bijna altijd het deksel verwijderen en weer terug plaatsen zonder dat je eerst een pakking moet aanschaffen.
hetzelfde met 2-takt koppakkingen : waarom mensen er geen O-ring in laten steken snap ik niet. je kan de kop er ten allen tijde af pakken en gewoon weer monteren, zelden dat die O-ring stuk gaat.
koper pakking en weer uitgloeien werkt ook perfect bij 2t
 
Terug
Bovenaan Onderaan