Dit had serieuze gevolgen kunnen hebben...

De patatkoning

MF veteraan
6 dec 2004
1.310
4
... Zojuist bij het schoonmaken van de remmen (KTM adventure 990R), de blokken eruit, valt deze dus zomaar uit mekaar.....

IK moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren. Blokken zien er verder nog goed uit. Ken echter de historie niet. Of het de eerste set is (motor heeft 21K gelopen nu), en ik heb hem vanaf 16K. Zou theoretisch de tweede set kunnen zijn...

Iemand dit wel eens aangetroffen?
full

full
 
Laatst bewerkt:
Geen oud gediende maar het antwoord is ja. Bij mijn vriendin haar peugeotje 106 begonnen ze ook in de trommel los te laten. Bij achteruit rijden en remmen maakte de remmen een vreemd geluid. Bij vooruit rijden niets aan de hand. Bij demonteren van wiel en trommel bleek de remvoering los te laten. Volgens de monteur waar ik heen ga hebben Franse auto's hier meer last van als andere merken. Met motors heb ik hier (gelukkig) geen ervaring mee.

106jes staan er bekend om. Net als om hun lekke koppakkingen. Uiteraard heb ik beiden dan ook gehad met een 106je :+
Vorige Volvo S60 heb ik het ook mee gehad. Ook een type waar het nog wel eens bij gebeurd.
 
106jes staan er bekend om. Net als om hun lekke koppakkingen. Uiteraard heb ik beiden dan ook gehad met een 106je :+
Vorige Volvo S60 heb ik het ook mee gehad. Ook een type waar het nog wel eens bij gebeurd.

Auto's waarbij er achter in de schijven ook nog trommels zitten voor de handrem hebben dit ook bijna standaard....die remschoentjes voor de trommel verslijt je nooit, dus na verloop van tijd roesten die allemaal los
 
Auto's waarbij er achter in de schijven ook nog trommels zitten voor de handrem hebben dit ook bijna standaard....die remschoentjes voor de trommel verslijt je nooit, dus na verloop van tijd roesten die allemaal los

Hmm bedankt voor de tip, idd maar eens naar kijken bij mn Vito. 5 jaar geleden nieuwe kabels, schijven, blokjes en de klauwen gereviseerd. En idd sindsdien nooit meer naar de binnen kant van de trommels gekeken. :z
 
Bekend euvel idd ten gevolge van externe factoren zoals vocht, pekel en soms gewoon ouderdom. Ieder moet het voor zich weten maar bij aanschaf motor gaan er altijd nieuwe blokken in. Hier bij een CB650Z. Ik ga voor een paar tientjes niet het risico lopen. En ook ik ga voor Foredo.





 
Terug
Bovenaan Onderaan