Doffe plek op tank na 2500 km ?!?!

ratsgard

MF'er
18 jun 2002
45
0
Net gezien dat op mijn tank (yamaha, zwart) aan een kant een doffe plek zit op de plaats waar mijn broek/been de tank raakt :( . Is dat normaal na 2500 km c.q is die lak echt zo waardeloos ?
 
Jep, er zijn transparante stickers op maat voor te krijgen tegen dit beschadigen.
Louis / Motozoom verkoop zulke vellen ( weet niet of zij het op maat hebben )

( en er was ooit heel lang geleden een topic over maar kan het niet vinden )
 
Ik heb hetzelfde probleem en het valt extra op omdat je tank zwart is. Het is waarschijnlijk een dof laagje vet o.i.d. wat je leren broek afgeeft. De kans is groot dat het na het poetsen en in de was zetten weer weg is.
 
Dat komt idd puur van het langsschuren van je pak...had het ook op mn Aprilia...heb toen een groot vel nep-carbon gekocht en daar de vorm van de tank uitgesneden en opgeplakt. Zag er goed uit, viel bijna niet op en geen schade meer aan de tank :}
 
ja ik ken het probleem maar al te goed. Vanaf 1998 of 1999 worden er andere lakken gebruikt , in verband met milieu eisen geloof ik. Deze zyn lange niet zo goed meer , had na een paar maanden al doffe plekken op de tank van mn motor ;(

heb de tank erafgehaald en in de blanke lak laten zetten bij een spuiterij (wel vragen naar de oudere laksoorten) , en nu nergens geen last meer van. kosten +- 100 euro dacht ik
 
M,n R1 2002 kreeg na 1500 km (2 mnd oud) ook al een lelijke slijtplek op de tank, dus hup een tankpad erop, maar m,n vorige, soes 750 uit 2000 kreeg dat euvel pas na 1,5 jaar??? da,s toch wel een groot verschil.
Zou dat te maken kunnen hebben met wel of geen metalic lak.???
 
ja ik ken het probleem maar al te goed. Vanaf 1998 of 1999 worden er andere lakken gebruikt , in verband met milieu eisen geloof ik. Deze zyn lange niet zo goed meer , had na een paar maanden al doffe plekken op de tank van mn motor ;(

heb de tank erafgehaald en in de blanke lak laten zetten bij een spuiterij (wel vragen naar de oudere laksoorten) , en nu nergens geen last meer van. kosten +- 100 euro dacht ik

De moderne auto/motorlakken zijn op waterbasis, en niet meer op vluchtige oplosmiddelen. Deze nieuwe lakken gevoeliger voor schuurplekken.

Ik heb vorig jaar een paar velletjes beschermfolie bij een Motoport vestiging gehaald. Als je de plek met een polish weer glanzend hebt, dan de folie erover.
 
Klopt, de lakken zijn op waterbasis ivm milieugezeik. Op m'n vorige was er gewoon een heel stuk lak weg op het laatst. :(

Op m'n GSX-R heb ik tijdelijk 2 stukken zwarte tape op de zwarte tank ter hoogte van de knieën geplakt, maar ik moet nog even doorzichtige folie halen, van dat spul wat je ook voor schoolboeken enzo gebruikt.
 
Klopt, de lakken zijn op waterbasis ivm milieugezeik. Op m'n vorige was er gewoon een heel stuk lak weg op het laatst. :(

Op m'n GSX-R heb ik tijdelijk 2 stukken zwarte tape op de zwarte tank ter hoogte van de knieën geplakt, maar ik moet nog even doorzichtige folie halen, van dat spul wat je ook voor schoolboeken enzo gebruikt.
Probeer es carbon op van die plakvellen...mooi vormpje uitsnijden en plakken maar, ziet er nog mooi uit ook nog :) en steviger als de schoolboeken shit ;)
 
Schijnt dat ze een aparte blanke laklaag aanbrengen op zwarte ak en hierdoor die "slijt"plekken ontstaan, doe je niks aan verder en is normaal voor de kleur, je kunt met een goed waxmiddel gaan poetsen dan gaat het erwel af maar ervanaf raak je niet.
 
Ik had ook doffe plek.. (inmiddels weer, maar de hele fiets gaat toch naar de spuiter)
Maar die krijg je weg met Commandant 5, of als het heel erg is 4. Vaak hebben ze bij de spuiter ook nog wel een polijsttol met speciale pasta die nog ff verder gaat dan Commandant. Dan is de regel dat wanneer de doffe plek weg lijkt wanneer je em nat maakt, hij altijd wel te fixen is. Enige nadeel van een polijsttol is dat je in de zon die ronde kringen ziet, maar scheelt weer wat spuitkosten! :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan