Mensen van t goede leven,
Probleem met mijn Kawasaki ZZR 600 D uit 1990:
Motor liep goed, op een gegeven moment begon de accu te stinken, boordspanning gemeten die leverde 18,6 V laadspanning over de accupolen bij stationair - verhoogd toerental (4k aan toeren).
Spanningsregelaar besteld, echter deze had een aantal dagen levertijd. Vanwege het mooie weer de oude accu bijgevuld en gewoon gaan rijden. Nog eens 300 km gereden met de verhoogde boordspanning tot het moment daar kwam dat tijdens het rijden plots alles uit ging (van dashboard en verlichting tot ontsteking) en zodoende de motor dood viel.
Ding naar huis gebracht, nieuwe spanningsregelaar erop, nieuwe accu erin. Dashboard, relais alles deed het weer, startmotor ging ook fijn rond, echter GEEN VONK
Even met de multimeter aan de slag met de volgende meetresultaten in de situatie zonder vonk (spanningsregelaar + accu zijn beide nieuw):
- Boordspanning over accupolen 12.4 V
- Spanning bobine ingaand 12.4 V
Ik vermoed steeds sterker dat mijn ontsteking naar de knoppen is gegaan door wellicht een te hoge boordspanning? Echter, hoe kan ik meten of deze IC-unit stuk is? Iemand suggesties?
Ik heb ook nog een junction box op de ZZR zitten, wellicht alle zekeringen eens nameten?
EDIT:
- Alle zekeringen gemeten in Junction Box: Zijn in orde!
- Nu proberen de HAL-gever de lokaliseren om zo te achterhalen of er een pulssignaal van de HAL-gever naar de IC wordt gegeven.
Ben ik dan stom om nu al te concluderen dat het OF de HAL-gever op de krukas is, OF mijn IC-unit/ontstekingsunit?
Probleem met mijn Kawasaki ZZR 600 D uit 1990:
Motor liep goed, op een gegeven moment begon de accu te stinken, boordspanning gemeten die leverde 18,6 V laadspanning over de accupolen bij stationair - verhoogd toerental (4k aan toeren).
Spanningsregelaar besteld, echter deze had een aantal dagen levertijd. Vanwege het mooie weer de oude accu bijgevuld en gewoon gaan rijden. Nog eens 300 km gereden met de verhoogde boordspanning tot het moment daar kwam dat tijdens het rijden plots alles uit ging (van dashboard en verlichting tot ontsteking) en zodoende de motor dood viel.
Ding naar huis gebracht, nieuwe spanningsregelaar erop, nieuwe accu erin. Dashboard, relais alles deed het weer, startmotor ging ook fijn rond, echter GEEN VONK
Even met de multimeter aan de slag met de volgende meetresultaten in de situatie zonder vonk (spanningsregelaar + accu zijn beide nieuw):
- Boordspanning over accupolen 12.4 V
- Spanning bobine ingaand 12.4 V
Ik vermoed steeds sterker dat mijn ontsteking naar de knoppen is gegaan door wellicht een te hoge boordspanning? Echter, hoe kan ik meten of deze IC-unit stuk is? Iemand suggesties?
Ik heb ook nog een junction box op de ZZR zitten, wellicht alle zekeringen eens nameten?
EDIT:
- Alle zekeringen gemeten in Junction Box: Zijn in orde!
- Nu proberen de HAL-gever de lokaliseren om zo te achterhalen of er een pulssignaal van de HAL-gever naar de IC wordt gegeven.
Ben ik dan stom om nu al te concluderen dat het OF de HAL-gever op de krukas is, OF mijn IC-unit/ontstekingsunit?
Laatst bewerkt: