Doorrijders en kleding

Ja, ik ben een ....

  • leernicht en dat het hele jaar door.

    Stemmen: 25 16,0%
  • textielsmurf zonder wintervoering. Dan voel je tenminste dat

    Stemmen: 13 8,3%
  • textielsmurf met wintervoering. Lekker warm.

    Stemmen: 116 74,4%
  • Niksnut en draag niks, dan ben je pas een bikkel.

    Stemmen: 2 1,3%

  • Totaal aantal stemmers
    156

2d0

MF veteraan
16 apr 2007
1.379
2
Europa
Ik zag gisteren het weer bericht voor de komende week en ik heb mijn wintervoering maar weer in mijn pak geritst. Gevolg, ik voelde mijn vanochtend net een Michelin mannetje.

Mijn rij instructeur vertelde dat hij zo lang als mogelijk met leer doorreed. Zat lekkerder en was warm tot een bepaalde temperatuur.

Hoe zien jullie dat? Aangezien de temperaturen weer naar het vriespunt gaan.
 
Hangt er natuurlijk vanaf hoe lang je moet rijden, en welke snelheden je haalt.
Ik maak meestal ritjes van 30 tot 60 minuten, en ik gebruik nooit de wintervoering, maar ik trek 's winters dan wel een lekker dikke fleece aan.
 
Ik rij al een tijdje met compleet textiel winteroutfit aan. Maar een enkele reis is voor mij dan ook 80 km. De kou is op zich wel te doen maar hoe langer de rit duurt hoe slechter je kleding gaat werken, je krijgt het uiteindelijk toch heel koud, zelfs al bij 4/5 graden boven het vriespunt.

Ik wacht dan ook nog ff tot 30 oktober, dan hebben ze bij de lidl weer een actie met thermo kleding :)
 
Ik rij net als je instructeur zo lang mogelijk met leer door, en da's best te doen. Meestal duren m'n ritjes zo'n drie kwartier tot een uur... en dan begin ik het net een beetje koud te krijgen :+ Ik begin trouwens wel een beetje verkouden te worden :P
 
Ik rij net als je instructeur zo lang mogelijk met leer door, en da's best te doen. Meestal duren m'n ritjes zo'n drie kwartier tot een uur... en dan begin ik het net een beetje koud te krijgen :+ Ik begin trouwens wel een beetje verkouden te worden :P

Is dat niet koud dan? Heb je wel thermo-ondergoed neem ik aan? En wat doe je als het regent? Woon/werk in leer vind ik sowieso lastig omdat je leer niet over je spijkerbroek aan kunt trekken, textiel vind ik dan toch een stuk flexibeler.
 
Zomer liefst leer winter textiel.
Vroeger had ik een overlevings pak voor op zee.
Als het echt koud was leer met daaroverheen het pak.
En eventueel thermo ondergoed.
Overlevings pak was handig als je in het water zou rijden, er zat een zwemvest in.

Pieter
 
Is dat niet koud dan? Heb je wel thermo-ondergoed neem ik aan? En wat doe je als het regent? Woon/werk in leer vind ik sowieso lastig omdat je leer niet over je spijkerbroek aan kunt trekken, textiel vind ik dan toch een stuk flexibeler.
Zolang je er niet teveel onder aan doet, valt het best mee. Dan kan zich er lucht onder verzamelen die je nog enigszins isoleert. M'n pak is gelukkig redelijk waterdicht, dus ik ben hooguit een beetje nattig als ik op m'n werk aankom. Daar ligt een broek, schoenen en een overhemd/trui klaar zodat ik me ook nog enigszins kan presenteren en voila: opgelost!
*O*
PS: Ik heb nog geen thermo-ondergoed, daar begin ik ook wel over te twijfelen :)
 
ik heb dinsdag gereden met:
een thermoshirt dikke trui en jas met wintervoering
lange onderbroek, pantalon (lees dun en koud) en motorbroek zonder wintervoering (lange onderbroek is makkelijker dan de voering er in ritsen)
twee paar sokken
handschoenen zonder wintervoering (handvatverwarming)
Eroverheen een regenpak.

Voordat je op de motor zit, loopt het zweet al over je rug maar na 250km in de regen werd het toch een beetje fris, maar ja ik ben ook wel een ongelovelijke koukleum
 
Ik rij op het moment met textiel waarvan de wintervoering bij mijn jas wel inzit maar bij mijn broek niet, zo'n dikke broek vind ik niet echt lekker rijden en de wintervoering doe ik er pas in als het ECHT nodig is.
 
He gaat mij eigenlijk niet eens zo om de temperatuur, maar meer om de kans op regen.

En of ik nou een dikke of minder dikke jas aan heb: zo veel beweeg ik niet op de motor hoor.

Bij echte koude (nabij vriespunt of lager) doe ik boven het Goretex motorpak nog een extra leren jas aan (speciaal daarvoor aangeschaft: 2 maten te groot ;) ). Dan voel ik me wel wat opgesloten ja, maar heb ik het wel lekker warm :)

Edit: ik vergeet de handschoenen: die moeten warm zijn!
En het ding om je nek, om een goede sluiting tussen jas, hals en helm te krijgen. En dikke sokken in goed schoeisel.

Daar heb ik uiteindelijk meer aan dan wel of geen wintervoering.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een lederen broek en textielen jas, met daaronder een lekkere warme wollen trui met lange nek.
Ik rij zo'n 15 min snelweg + 10 naar snelweg en dr vanaf. Totaal zo'n 25 dus :)
 
Ben ik dan ineens een bikkel? :? Weet niet wat ik lees... Ik rijd nog met m'n zomerjas met ingeritste regenjas. Daaronder een katoene vest. Voor de rest heb ik m'n wintervoering nog niet in m'n broek gezet. Heb nu alleen wel koude handen en ben nu aan het rondkijken voor goede winterhandschoenen. Voor het plaatje: ik heb sinds mei m'n a en rijd sindsdien elke dag 1 1/2 uur op en neer naar m'n werk. Ik weet nog niet hoe het mid winter gaat aflopen :) Vroeger op de brommer reed ik wel gewoon door maar was idd een michelin mannetje _O-

Groet
Bas
 
Zondag met zomer handschoenen 85km door de regen naar huis gereden. Toch maar de winter handschoenen uit de kast toveren. Verder heb ik gewoon een textiele jas met regen voering aan + broek (momenteel nog zonder winter voering).
 
Ben ik dan ineens een bikkel? :? Weet niet wat ik lees... Ik rijd nog met m'n zomerjas met ingeritste regenjas. Daaronder een katoene vest. Voor de rest heb ik m'n wintervoering nog niet in m'n broek gezet. Heb nu alleen wel koude handen en ben nu aan het rondkijken voor goede winterhandschoenen. Voor het plaatje: ik heb sinds mei m'n a en rijd sindsdien elke dag 1 1/2 uur op en neer naar m'n werk. Ik weet nog niet hoe het mid winter gaat aflopen :) Vroeger op de brommer reed ik wel gewoon door maar was idd een michelin mannetje _O-

Groet
Bas

Tja bikkel, sukkel, geef het beestje een naampje ;)
 
Vanmorgen van half 8 tot even na 9:

117km gereden (Hilversum -> Delft oa via de Lekdijk)
Bovenlijf: lange-mouwen-shirt + dunne sweater + colletje + motorjack (textiel, met wintervoering) + winterhandschoenen.
Onderlijf: spijkerbroek + motorbroek (textiel) zonder wintervoering + motorlaarzen

Na 45 minuten werd het toch wel wat frisjes.
Handen werden toch ook wel wat koud :X
En het gaat nog zoveel kouder worden :/
Misschien toch eens voor Gerbings gaan sparen.

Mn vriendin heeft die nu (model Classic) en die heeft nu altijd echt warme handen, ook al is het een enorme koukleum die echt heel snel gevoelloze, witte vingers krijgt.

Afgelopen 2 winters zelf ook doorgereden, maar vanaf zo'n 5 graden en kouder vind ik langere stukken (>45minuten) op de snelweg niet fijn meer..
Als het vriest mijd ik de snelweg echt.. Bij 120 (of meer) gaat het echt snijden..
 
mijn textielen broek is volgens mij net te kort voor mn waterdichte schoenen.
dus aan dat 'waterdichte' heb je niet veel, als het er gewoon van bovenaf inloopt. :+

hoe kan ik zorgen dat mn broek niet zo omhoog kruipt zodra ik op mn motor ga zitten?
(verder geen last van, alleen als het regent)

elastiek om mn broekspijpen ofzo?

ps: ik dacht ik vraag het hier, want volgens mij zitten hier wel wat kleding-profi's :P
 
Ik rijd nog gewoon in m'n textielen pakje zonder wintervoering, met zomerhandschoenen.
Als 't echt koud is (lees: als 't vriest) dan: fleecetrui, colletje, textielen pak met wintervoering, en dikke handschoenen. Eigenlijk krijg ik vooral koude tenen dan, kisten zijn niet ideaal :+ Toch maar 's motorlaarzen kopen.
 
Ik rijd nog gewoon in m'n textielen pakje zonder wintervoering, met zomerhandschoenen.
Als 't echt koud is (lees: als 't vriest) dan: fleecetrui, colletje, textielen pak met wintervoering, en dikke handschoenen. Eigenlijk krijg ik vooral koude tenen dan, kisten zijn niet ideaal :+ Toch maar 's motorlaarzen kopen.
Maar rij je nog lange stukken (meer dan een uur) in die outfit nu?
Een half uurtje red ik ook nog wel zonder wintervoering en met zomerhandschoenen. Daarna vind ik het echt niet grappig meer :P

@BanditMax
Klinkt alsof je broek gewoon te kort is :/
Eventueel al rijdend op de motor je broekspijpen op hun plek duwen/trekken?
Eventueel even de kont van het zadel om wat 'lengte te winnen'?
 
Laatst bewerkt:
Ff. vandaag langs de Lidl een thermo-outfit scoren.

Ik rijd 's winters altijd met thermo ondergoed, lerenbroek en winter textielen broek.
Vroeger ook nog met regen overlaarzen, maar inmiddels waterdichte laarzen gevonden. :)

De jas is ook van textiel, met gewone kleding eronder.
 
Ik heb al redelijk snel de voering erin maar draag er dan gewoon een tshirt onder, ben niet zo truien-minded. Als het dan echt kouder wordt, kan er altijd nog een trui onder. En voor lange tochten bij koud weer heb ik nog het elektrische Gerbing vest.
 
Terug
Bovenaan Onderaan