NinjaFlame
MF'er
Beste lezers,
Ik heb sinds een tijdje een honda cb600f uit 2002.
Nu kreeg ik laatst op de snelweg een heel droog knetterend geluid en viel hij na een tijdje uit. Ff gestopt en hij ging weer verder. Na nog 4x niet meer aan te krijgen. Ik heb me carburateurs laten schoonmaken, me benzinefilter schoongemaakt en me tank doorgespoelt.
Alles weer in elkaar gezet en euvel was niet weg.
Bij de 4000 toeren komt dat geluid terug en als ik dan het gas open trek gaat hij er niet echt lekker vandoor en komt dat knetterende geluid erbij.
Bij een koude motor geeft hij veel zwarte rook uit de uitlaat.
Ben bij de dealer geweest en die heeft mijn carburateurs nog een keer schoongemaakt en het filter van de carburateurs vervangen. Ik heb de waardes van me bougiekabels, doppen en bougies gemeten en die zijn allemaal goed.
De bougies zijn wel ook erg zwart.
Nu de carburateurs voor de tweede keer schoon gemaakt zijn loopt hij ietsje beter maar het knetteren blijft. Ook als ik een stuk op de snelweg heb gereden (continue knetterend geluid)
En ik ga er van af dan valt hij uit en gaat hij met een paar keer starten wel weer aan maar blijft moeilijk aan. Ik heb de sensor op de carburateurs doorgemeten en de stekker die er op zit. Dit is allemaal goed. Ik heb het boek van haynes en daar staat in dat als je de sensor eraf haalt dan de motor 3500 toeren laten draaien en dan de sensor erop dat de toeren dan toe moeten nemen. Dit doet hij niet. Daarom dacht ik zelf aan een defecte cdi unit maar volgens de garage kan dat niet.
Ze hebben bij de garage de kleppen al gesteld en de carburateurs synchroon gesteld, de carburateurs minder rijk afgesteld en ik heb al gereden met een brandstoftoevoeging voor het reinigen en een brandstoftoevoeging voor het roet te verwijderen.
Is er iemand die weet wat ik nog kan proberen te doen?
Want ik zou het ff niet meer weten.
Ik heb sinds een tijdje een honda cb600f uit 2002.
Nu kreeg ik laatst op de snelweg een heel droog knetterend geluid en viel hij na een tijdje uit. Ff gestopt en hij ging weer verder. Na nog 4x niet meer aan te krijgen. Ik heb me carburateurs laten schoonmaken, me benzinefilter schoongemaakt en me tank doorgespoelt.
Alles weer in elkaar gezet en euvel was niet weg.
Bij de 4000 toeren komt dat geluid terug en als ik dan het gas open trek gaat hij er niet echt lekker vandoor en komt dat knetterende geluid erbij.
Bij een koude motor geeft hij veel zwarte rook uit de uitlaat.
Ben bij de dealer geweest en die heeft mijn carburateurs nog een keer schoongemaakt en het filter van de carburateurs vervangen. Ik heb de waardes van me bougiekabels, doppen en bougies gemeten en die zijn allemaal goed.
De bougies zijn wel ook erg zwart.
Nu de carburateurs voor de tweede keer schoon gemaakt zijn loopt hij ietsje beter maar het knetteren blijft. Ook als ik een stuk op de snelweg heb gereden (continue knetterend geluid)
En ik ga er van af dan valt hij uit en gaat hij met een paar keer starten wel weer aan maar blijft moeilijk aan. Ik heb de sensor op de carburateurs doorgemeten en de stekker die er op zit. Dit is allemaal goed. Ik heb het boek van haynes en daar staat in dat als je de sensor eraf haalt dan de motor 3500 toeren laten draaien en dan de sensor erop dat de toeren dan toe moeten nemen. Dit doet hij niet. Daarom dacht ik zelf aan een defecte cdi unit maar volgens de garage kan dat niet.
Ze hebben bij de garage de kleppen al gesteld en de carburateurs synchroon gesteld, de carburateurs minder rijk afgesteld en ik heb al gereden met een brandstoftoevoeging voor het reinigen en een brandstoftoevoeging voor het roet te verwijderen.
Is er iemand die weet wat ik nog kan proberen te doen?
Want ik zou het ff niet meer weten.
Laatst bewerkt: