Ducati Panigale

Dan ga ik daar ook

Dan ga ik daar ook voor. Doet het helemaal niks op rijgedrag oid? Zonder handen uitrollen etc helemaal geen verschil?

Vind het een beetje een 'raar' idee om iets vast te locken aan één kant van het voorwiel, maar is meer een gevoel dan gebaseerd op verstand van zaken.
Ik heb deze en dan de fluorkleurige rubberen ring er vanaf gehaald zodat ie compacter is. Past samen met het gereedschapsetje net in de kofferbak van een 899.

1690447269123.png
 
Inmiddels een aantal weken in het bezit van een Yamaha R7! Heerlijke speelse fiets voor op straat :]

Geprobeerd de Duc te verkopen maar krijg er geen goede prijs voor. Bij de dealers bieden ze rond de 12k.

Ook via ikwilvanmijnmototaf.nl geprobeerd maar daar krijg je helemaal belachelijk biedingen. Er was kennelijk een geïnteresseerde maar die bood onder de 12k “want die bandjes moeten vervangen worden omdat de rullen erop zitten van het circuit rijden”. Ondanks dat de banden nog ruim profiel hebben… Dikke doei:W

Dus nu besloten om de Duc enkel voor het circuit te gaan gebruiken*O*
 
Inmiddels een aantal weken in het bezit van een Yamaha R7! Heerlijke speelse fiets voor op straat :]

Geprobeerd de Duc te verkopen maar krijg er geen goede prijs voor. Bij de dealers bieden ze rond de 12k.

Ook via ikwilvanmijnmototaf.nl geprobeerd maar daar krijg je helemaal belachelijk biedingen. Er was kennelijk een geïnteresseerde maar die bood onder de 12k “want die bandjes moeten vervangen worden omdat de rullen erop zitten van het circuit rijden”. Ondanks dat de banden nog ruim profiel hebben… Dikke doei:W

Dus nu besloten om de Duc enkel voor het circuit te gaan gebruiken*O*

De aprilla rs660 lijkt me ook heel leuk.
Ikwilvanmnautoaf is net zo dramatisch en het bod is ook nooit bindend. Je moet daarna nog naar een dealer etc waar en genaaid wordt.

De man van m’n schoonzus heeft twee jaar geleden z’n motor weg gedaan. Wou nu gaan huren (bwm gs) en zou hem €90 per dag kosten. Heeft nu alweer spijt dat hij z’n motor heeft weg gedaan.
 
Afgelopen week de motor weer opgehaald van de grote beurt incl. kleppen stellen. Weet waar ik deze maand voor aan het werk ben :+
 
Remmen: wat me tegenwoordig opvalt aangezien ik zo gelukkig mag zijn zowel een Pani V4 als een M1200R te hebben: de remmen worden best wel snel wat sponzig.
Normaal merk je dat niet omdat t redelijk geleidelijk gaat maar omdat ik de keuze heb welke brommer ik deze keer neem, valt t me op dat de hendel van de ene anders aanvoelt dan de andere, beide (zo goed als) identieke Brembo's met radiale rempomp.
Heb ze al ontlucht en dat helpt dan weer voor een aantal weken, max een paar maanden maar kan me niet herinneren dat ik bij m'n vorige brommers hetzelfde had (die dus nog geen radiale rempompen hadden).
 
De pani was toe aan een wasbeurtje. Ik heb na de wasbeurt een nano coating aangebracht. Ik ben benieuwd of ie wat makkelijker schoon te houden is zo. Iemand anders ervaring met nanocoat op zn motor?
20230820_190748.jpg
 
Laatst bewerkt:
Gisteren de Pani geflashed met TuneBoy software.

2149E2F9-5BC9-4B82-9748-E7ABF99CB8A1.jpeg


Heb voor nu even een standaard flash gepakt en cruise-control geactiveerd, werkt top!

Tijdens het rijden knopje omhoog… harder, knopje omlaag zachter.

Ga over 3 weken een weekend touren dus komt zeker van pas (op weg naar DLD of LUX).

Groet,
Ramon
 
Gisterenavond een kabel met passende connector gefabriceerd en aangesloten op de draadboom.

Heb nu mooi geschakelde 12v en m’n navi/mobiel zal dus niet meer m’n accu leegtrekken.

De smart-lader bleek toch minder smart te zijn dan gedacht. Heb nu ook een lithium accu en dan werkt het smart-gedeelte al helemaal niet meer dus dit was nu echt noodzakelijk.

6E6FA3AA-E809-4B59-A39F-6903EF446BD0.jpeg


D8B66597-FDE1-4DE2-B4F2-3D0A1E12524C.jpeg
 
De pani was toe aan een wasbeurtje. Ik heb na de wasbeurt een nano coating aangebracht. Ik ben benieuwd of ie wat makkelijker schoon te houden is zo. Iemand anders ervaring met nanocoat op zn motor?
Bekijk bijlage 1916244
Ik heb het eens op de auto gehad. Nanocoating van WilliamsF1. Dat was echt super. Heb een halfjaar de ruitenwissers niet hoeven gebruiken omdat het water zo van de voorruit afliep. En schoonmaken was ook makkelijker. Hoofdzakelijk met een beetje water.
 
Gisterenavond een kabel met passende connector gefabriceerd en aangesloten op de draadboom.

Heb nu mooi geschakelde 12v en m’n navi/mobiel zal dus niet meer m’n accu leegtrekken.

De smart-lader bleek toch minder smart te zijn dan gedacht. Heb nu ook een lithium accu en dan werkt het smart-gedeelte al helemaal niet meer dus dit was nu echt noodzakelijk.

Bekijk bijlage 1916723

Bekijk bijlage 1916724

Dorst je dat aan met een lit accu?
De dynamo laadt toch gauw 14 volt plus? Meeste ion accu vinden dat niet fijn.. cq link.
Ik dorst het niet aan iig.
 
Voordat ik m’n R6 verkocht, heb 3+ jaar met een lithium accu gereden.

Nul problemen, zelfs in de winter. Reed wel dagelijks.

Lithium accu schijnt niet meer dan 15v te willen. En Skyrich (fabrikant accu) geeft aan dat de accu pas bij 14v helemaal vol is.

FF74DE32-14E6-4FD6-9DCB-801E82F73D33.jpeg
 
Goed nieuws van de Ducati dokter… het koelvloeistof probleem bleek slechts een kapotte radiatordop te zijn. *O*

Hoe simpel kan het zijn… Ketting liep ook tegen z’n eind aan dus die wordt gelijk vervangen.
 
De Pani uiteindelijk toch verkocht!

Heb nog wat spulletjes over o.a. een uitlaatsteun van R&G en een kappenset die zowel op het circuit als de straat te gebruiken is (door gebruik te maken van de originele koplampunit maar er zit een "nep" unit bij). De kappenset is origineel Ducati.

Mocht er interesse zijn laat maar weten via PB, doe een goed bod en we komen er vast wel uit :)
 

Bijlagen

  • IMG_6424 (1).jpeg
    IMG_6424 (1).jpeg
    296,1 KB · Weergaven: 0
  • IMG_6423 (1).jpeg
    IMG_6423 (1).jpeg
    366,7 KB · Weergaven: 0
  • IMG_6422 (1).jpeg
    IMG_6422 (1).jpeg
    235,5 KB · Weergaven: 0
  • IMG_6421 (1).jpeg
    IMG_6421 (1).jpeg
    197,4 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Pilz
De kappenset is inmiddels verkocht.
Heb nog de uitlaatsteun in de aanbieding!

Iemand?8-)
IMG_6875.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan