Ducati Panigale

Dat kan uiteindelijk ook jij... Zolang je genoeg oefent :]
7c2a7465-e3d0-4665-bd5a-a2386ea64ce3.jpeg

Doe m'n best.. 8-)
 
Ha vrienden,

Nou, het wordt na veel te lang meelezen EINDELIJK tijd om mij te melden hier.
Heb jaren een R6 gereden, die nu 4 jaar geleden verkocht, en sindsdien al aan het overwegen om een Pani te halen en het is nu tijd.
Pani V2 black on black gaat het worden, al vind ik de rode nog steeds wel heel erg mooi en is het echt een onmogelijke keuze. Denk dat welke ik ook kies ik het gras groener ga vinden aan de andere kant dus ik accepteer maar gewoon dat ik niet de 'juiste' keuze kan maken.

Proefritje bij Affetto gedaan (n.a.v. al jullie lovende woorden Affetto gekozen) en aan de telefoon mooi gesprek gehad met volgens mij Patrick.

In de zaak een andere verkoper die niet wist dat ik zou komen en kwam allemaal wat geforceerd over vond ik.
Aan mij geen moeilijke klant (wilde hem sws al kopen als de rit beviel), maar begon aan het eind toch wel cliché-dingen te noemen als 'als je hem nu tekent dan doen we montagekosten van monoseatje wel gratis' (is nog geen 5 minuten werk) etc. Daarom ook niet getekend.
Vond het een beetje suf aangezien ik van plan ben gewoon al het onderhoud daar te laten doen en om de 3 a 4 jaar hem weer wil inruilen voor een nieuwe, maar goed.

De proefrit zelf was geweldig. Hele dikke motor en geluid was gestoord mooi. Zat wel een Akra slip-on op en die kost 4k zag ik al, zo veel heb ik er helaas nou ook weer niet voor over. Voor 2 had ik het nog wel gedaan.

Paar dingen die ik jullie wil vragen:
1. Is het dom om nu de V2 te kopen? Maak me serieus zorgen over dat met de World Premiere over 6 weken er een nieuwe wordt aangekondigd en ik met het oude model zit. Verkoper wilde 'handen in het vuur' doen voor dat dat niet gaat gebeuren, maar op contract dan zetten dat als het toch wel gebeurt dat deze dan teruggaat en wordt omgeruild voor de nieuwe wilde die natuurlijk niet.

2. Welke accessoires zijn een must om nu al bij te bestellen? Ik wil de monoseat er wel echt op direct, maar verder nog niet over nagedacht.
Misschien rizoma rem- en koppelingsvloeistof setje. Zou het onredelijk zijn om deze er bij te vragen als montage?

3. Schandalig maar ik kreeg hem gewoon niet op de standaard, stond daar een minuut met mijn Alpinestars boots te klungelen. Heb wel gelezen dat het lastig was. Hebben jullie hier nog last van of kwestie van ff truc door krijgen?

4. Hoe doen jullie het met het schijfremslot? Verkoper zei dat dat nooit zou passen, maar welk slot gebruiken jullie dan?? Ik rij niet altijd met rugtas en vond het juist fijn om R6 op alarm + schijfremslot te hebben. Past er echt geen schijfslotje in het compartimentenvak?

5. Slip-on adviezen? Zijn die Arrows wat?

Hebben jullie nog andere tips/tricks?

Wat een machine hey. Helemaal verliefd.

Groetjes uit de Achterhoek
 
  • Leuk
Waarderingen: Pilz
Ha vrienden,

Nou, het wordt na veel te lang meelezen EINDELIJK tijd om mij te melden hier.
Heb jaren een R6 gereden, die nu 4 jaar geleden verkocht, en sindsdien al aan het overwegen om een Pani te halen en het is nu tijd.
Pani V2 black on black gaat het worden, al vind ik de rode nog steeds wel heel erg mooi en is het echt een onmogelijke keuze. Denk dat welke ik ook kies ik het gras groener ga vinden aan de andere kant dus ik accepteer maar gewoon dat ik niet de 'juiste' keuze kan maken.

Proefritje bij Affetto gedaan (n.a.v. al jullie lovende woorden Affetto gekozen) en aan de telefoon mooi gesprek gehad met volgens mij Patrick.

In de zaak een andere verkoper die niet wist dat ik zou komen en kwam allemaal wat geforceerd over vond ik.
Aan mij geen moeilijke klant (wilde hem sws al kopen als de rit beviel), maar begon aan het eind toch wel cliché-dingen te noemen als 'als je hem nu tekent dan doen we montagekosten van monoseatje wel gratis' (is nog geen 5 minuten werk) etc. Daarom ook niet getekend.
Vond het een beetje suf aangezien ik van plan ben gewoon al het onderhoud daar te laten doen en om de 3 a 4 jaar hem weer wil inruilen voor een nieuwe, maar goed.

De proefrit zelf was geweldig. Hele dikke motor en geluid was gestoord mooi. Zat wel een Akra slip-on op en die kost 4k zag ik al, zo veel heb ik er helaas nou ook weer niet voor over. Voor 2 had ik het nog wel gedaan.

Paar dingen die ik jullie wil vragen:
1. Is het dom om nu de V2 te kopen? Maak me serieus zorgen over dat met de World Premiere over 6 weken er een nieuwe wordt aangekondigd en ik met het oude model zit. Verkoper wilde 'handen in het vuur' doen voor dat dat niet gaat gebeuren, maar op contract dan zetten dat als het toch wel gebeurt dat deze dan teruggaat en wordt omgeruild voor de nieuwe wilde die natuurlijk niet.

2. Welke accessoires zijn een must om nu al bij te bestellen? Ik wil de monoseat er wel echt op direct, maar verder nog niet over nagedacht.
Misschien rizoma rem- en koppelingsvloeistof setje. Zou het onredelijk zijn om deze er bij te vragen als montage?

3. Schandalig maar ik kreeg hem gewoon niet op de standaard, stond daar een minuut met mijn Alpinestars boots te klungelen. Heb wel gelezen dat het lastig was. Hebben jullie hier nog last van of kwestie van ff truc door krijgen?

4. Hoe doen jullie het met het schijfremslot? Verkoper zei dat dat nooit zou passen, maar welk slot gebruiken jullie dan?? Ik rij niet altijd met rugtas en vond het juist fijn om R6 op alarm + schijfremslot te hebben. Past er echt geen schijfslotje in het compartimentenvak?

5. Slip-on adviezen? Zijn die Arrows wat?

Hebben jullie nog andere tips/tricks?

Wat een machine hey. Helemaal verliefd.

Groetjes uit de Achterhoek
Ik zou als ik jou was die 6 weken wachten, hoe moeilijk dat ook is. Tuurlijk zegt die verkoper dat er geen nieuw model aankomt, die wilt gewoon verkopen. Aan dat “handen in het vuur” heb je wettelijk niks aan natuurlijk.

Stel dat er dan een nieuw model uitkomt wat je helemaal te gek vind dan ga je veel moeten afschrijven voor de V2 die je nu op het oog hebt.

En dat mono zitje zou ik lekker zelf bestellen en zelf monteren… Beetje flauw om daar montagekosten voor te rekenen terwijl je een motor aanschaft voor een riant bedrag.

Mbt een schijfremslot, ik rijd met een heuptasje waar ik dat ding in doe. Niet ideaal ivm vallen maar ruimte onder het zitje is er echt niet.

O en staar je niet blind op 1 dealer. Als het niet goed voelt, zoek dan een ander. Het is JOUW geld.
 
  • Eens
Waarderingen: wj63
Ik zou als ik jou was die 6 weken wachten, hoe moeilijk dat ook is. Tuurlijk zegt die verkoper dat er geen nieuw model aankomt, die wilt gewoon verkopen. Aan dat “handen in het vuur” heb je wettelijk niks aan natuurlijk.

Stel dat er dan een nieuw model uitkomt wat je helemaal te gek vind dan ga je veel moeten afschrijven voor de V2 die je nu op het oog hebt.
Ja dat was ook mijn gedachte. Als hij het zwart op wit wilt zetten dan bestel ik hem nu, zo niet dan wacht ik het toch even af.

En dat mono zitje zou ik lekker zelf bestellen en zelf monteren… Beetje flauw om daar montagekosten voor te rekenen terwijl je een motor aanschaft voor een riant bedrag.
Hij gaf dus aan dat dat een 'deal' was die hij me kon aanbieden, maar nu ik heb gezien dat het letterlijk 5 minuten werk is vind ik dat eigenlijk niet zo netjes. Geef 24k uit aan die motor joh.

Mbt een schijfremslot, ik rijd met een heuptasje waar ik dat ding in doe. Niet ideaal ivm vallen maar ruimte onder het zitje is er echt niet.
Hoe doen anderen dit? Heuptasje is een mooie oplossing maar voor mij niet geschikt denk ik omdat ik het irritant ga vinden op den duur dat ding mee te moeten nemen. Zou dus niet zomaar ff de stad in kunnen gaan, zou me niet lekker zitten als ik hem met alleen stuurslotje achterlaat.
 
@3: met je teen het uiteinde wegduwen ipv met je hak het uitsteekseltje

@4: ik heb een oxford schijfremslot, zo'n driehoekig model, die past net in de buddy. dat is dan wel bij een 1299, ik weet niet of de ruimte bij een V2 hetzelfde is. Je kan ook nog een roadlock overwegen. kost wat meer, maar geen gezeur met waar laat ik dat ding. Er zijn ook sloten die je aan een beugel aan je subframe kunt bevestigen.
 
Heb net een set Rosso IV opgereden naar Imola en terug, dus ga nieuwe bestellen. Welke banden rijden jullie onder je Panigale?
 
3. Schandalig maar ik kreeg hem gewoon niet op de standaard, stond daar een minuut met mijn Alpinestars boots te klungelen. Heb wel gelezen dat het lastig was. Hebben jullie hier nog last van of kwestie van ff truc door krijgen?
Wat ik zelf doe (op mn V4) is met de hand de jiffy uitklappen door voorover te bukken terwijl ik er nog op zit, met mijn lengte (1.87m) geen probleem.
Met de voeten (hak of teen) lukt t me nooit, ligt wellicht ook aan het soort/merk/type laarzen (Alpinestars)..
 
Wat ik zelf doe (op mn V4) is met de hand de jiffy uitklappen door voorover te bukken terwijl ik er nog op zit, met mijn lengte (1.87m) geen probleem.
Met de voeten (hak of teen) lukt t me nooit, ligt wellicht ook aan het soort/merk/type laarzen (Alpinestars)..
Joh dan heb ik een gigantisch probleem want ben 176 haha!
Klinkt alsof we dezelfde laarzen hebben, moet vast wel gaan lukken
Persoonlijk zou ik altijd voor de Baylis uitvoering gaan. Bij inruil krijg je denk ik makkelijk de meerprijs terug!
Is qua techniek het zeker waard, maar kleurencombi niet helemaal mijn ding!

Ik zou als ik jou was die 6 weken wachten, hoe moeilijk dat ook is. Tuurlijk zegt die verkoper dat er geen nieuw model aankomt, die wilt gewoon verkopen. Aan dat “handen in het vuur” heb je wettelijk niks aan natuurlijk.
Ik zie dat het overal ook vermeld is dat het de 2024-versie is. Denk wel veilig om hem dan maar te bestellen:
Ducati 2024 model updates
 
Ik zou als ik jou was die 6 weken wachten, hoe moeilijk dat ook is. Tuurlijk zegt die verkoper dat er geen nieuw model aankomt, die wilt gewoon verkopen. Aan dat “handen in het vuur” heb je wettelijk niks aan natuurlijk.

Stel dat er dan een nieuw model uitkomt wat je helemaal te gek vind dan ga je veel moeten afschrijven voor de V2 die je nu op het oog hebt.

En dat mono zitje zou ik lekker zelf bestellen en zelf monteren… Beetje flauw om daar montagekosten voor te rekenen terwijl je een motor aanschaft voor een riant bedrag.

Mbt een schijfremslot, ik rijd met een heuptasje waar ik dat ding in doe. Niet ideaal ivm vallen maar ruimte onder het zitje is er echt niet.

O en staar je niet blind op 1 dealer. Als het niet goed voelt, zoek dan een ander. Het is JOUW geld.
Ik stap eerst af en doe dan met mijn rechter “grote teen” de standaard uitklappen.
 
Persoonlijk zou ik altijd voor de Baylis uitvoering gaan. Bij inruil krijg je denk ik makkelijk de meerprijs terug!
Ik heb een Bayliss (2022/2000km)welke ik bij diverse dealers wilde inruilen…kreeg overal handelsprijzen aangeboden. “Moeilijke handel momenteel” “ze staan erg lang” etc etc.
Ook via marktplaats vrijwel geen reacties.

Dus heb besloten er maar lekker nog minimaal een jaar op door te knallen. 😆
 
4. Hoe doen jullie het met het schijfremslot? Verkoper zei dat dat nooit zou passen, maar welk slot gebruiken jullie dan?? Ik rij niet altijd met rugtas en vond het juist fijn om R6 op alarm + schijfremslot te hebben. Past er echt geen schijfslotje in het compartimentenvak?
Het Roadlok slot vind ik ideaal op de 999, daar zit 0 opbergruimte in, op het gereedschapsetje onder de kuip na.
 
Dan ga ik daar ook
Het Roadlok slot vind ik ideaal op de 999, daar zit 0 opbergruimte in, op het gereedschapsetje onder de kuip na.
Dan ga ik daar ook voor. Doet het helemaal niks op rijgedrag oid? Zonder handen uitrollen etc helemaal geen verschil?

Vind het een beetje een 'raar' idee om iets vast te locken aan één kant van het voorwiel, maar is meer een gevoel dan gebaseerd op verstand van zaken.
 
Dan ga ik daar ook

Dan ga ik daar ook voor. Doet het helemaal niks op rijgedrag oid? Zonder handen uitrollen etc helemaal geen verschil?

Vind het een beetje een 'raar' idee om iets vast te locken aan één kant van het voorwiel, maar is meer een gevoel dan gebaseerd op verstand van zaken.
Neem jij normaal dan 2 schijfremsloten mee? 8)7 *D
 
Er staat een filmpje op de Telegraaf site hoe een paar dieven een schijfslot netjes verwijderen , moet je eens kijken voor de lol
 
Dan ga ik daar ook

Dan ga ik daar ook voor. Doet het helemaal niks op rijgedrag oid? Zonder handen uitrollen etc helemaal geen verschil?

Vind het een beetje een 'raar' idee om iets vast te locken aan één kant van het voorwiel, maar is meer een gevoel dan gebaseerd op verstand van zaken.
Nee, merk ik niks van en ik rem best hard. Het frame weegt niet veel en valt weg tegen de zwarte wielen.
Mooi spul, wel duur voor een slot.

20230612_212211.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan