Ik kwam dit filmpje tegen op YT, zou willen dat ik zelf zo kan sturen op m'n V4:
Eastern Creek April 2019 on a Panigale V4S
Eastern Creek April 2019 on a Panigale V4S
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat kan uiteindelijk ook jij... Zolang je genoeg oefent
Ik zou als ik jou was die 6 weken wachten, hoe moeilijk dat ook is. Tuurlijk zegt die verkoper dat er geen nieuw model aankomt, die wilt gewoon verkopen. Aan dat “handen in het vuur” heb je wettelijk niks aan natuurlijk.Ha vrienden,
Nou, het wordt na veel te lang meelezen EINDELIJK tijd om mij te melden hier.
Heb jaren een R6 gereden, die nu 4 jaar geleden verkocht, en sindsdien al aan het overwegen om een Pani te halen en het is nu tijd.
Pani V2 black on black gaat het worden, al vind ik de rode nog steeds wel heel erg mooi en is het echt een onmogelijke keuze. Denk dat welke ik ook kies ik het gras groener ga vinden aan de andere kant dus ik accepteer maar gewoon dat ik niet de 'juiste' keuze kan maken.
Proefritje bij Affetto gedaan (n.a.v. al jullie lovende woorden Affetto gekozen) en aan de telefoon mooi gesprek gehad met volgens mij Patrick.
In de zaak een andere verkoper die niet wist dat ik zou komen en kwam allemaal wat geforceerd over vond ik.
Aan mij geen moeilijke klant (wilde hem sws al kopen als de rit beviel), maar begon aan het eind toch wel cliché-dingen te noemen als 'als je hem nu tekent dan doen we montagekosten van monoseatje wel gratis' (is nog geen 5 minuten werk) etc. Daarom ook niet getekend.
Vond het een beetje suf aangezien ik van plan ben gewoon al het onderhoud daar te laten doen en om de 3 a 4 jaar hem weer wil inruilen voor een nieuwe, maar goed.
De proefrit zelf was geweldig. Hele dikke motor en geluid was gestoord mooi. Zat wel een Akra slip-on op en die kost 4k zag ik al, zo veel heb ik er helaas nou ook weer niet voor over. Voor 2 had ik het nog wel gedaan.
Paar dingen die ik jullie wil vragen:
1. Is het dom om nu de V2 te kopen? Maak me serieus zorgen over dat met de World Premiere over 6 weken er een nieuwe wordt aangekondigd en ik met het oude model zit. Verkoper wilde 'handen in het vuur' doen voor dat dat niet gaat gebeuren, maar op contract dan zetten dat als het toch wel gebeurt dat deze dan teruggaat en wordt omgeruild voor de nieuwe wilde die natuurlijk niet.
2. Welke accessoires zijn een must om nu al bij te bestellen? Ik wil de monoseat er wel echt op direct, maar verder nog niet over nagedacht.
Misschien rizoma rem- en koppelingsvloeistof setje. Zou het onredelijk zijn om deze er bij te vragen als montage?
3. Schandalig maar ik kreeg hem gewoon niet op de standaard, stond daar een minuut met mijn Alpinestars boots te klungelen. Heb wel gelezen dat het lastig was. Hebben jullie hier nog last van of kwestie van ff truc door krijgen?
4. Hoe doen jullie het met het schijfremslot? Verkoper zei dat dat nooit zou passen, maar welk slot gebruiken jullie dan?? Ik rij niet altijd met rugtas en vond het juist fijn om R6 op alarm + schijfremslot te hebben. Past er echt geen schijfslotje in het compartimentenvak?
5. Slip-on adviezen? Zijn die Arrows wat?
Hebben jullie nog andere tips/tricks?
Wat een machine hey. Helemaal verliefd.
Groetjes uit de Achterhoek
Ja dat was ook mijn gedachte. Als hij het zwart op wit wilt zetten dan bestel ik hem nu, zo niet dan wacht ik het toch even af.Ik zou als ik jou was die 6 weken wachten, hoe moeilijk dat ook is. Tuurlijk zegt die verkoper dat er geen nieuw model aankomt, die wilt gewoon verkopen. Aan dat “handen in het vuur” heb je wettelijk niks aan natuurlijk.
Stel dat er dan een nieuw model uitkomt wat je helemaal te gek vind dan ga je veel moeten afschrijven voor de V2 die je nu op het oog hebt.
Hij gaf dus aan dat dat een 'deal' was die hij me kon aanbieden, maar nu ik heb gezien dat het letterlijk 5 minuten werk is vind ik dat eigenlijk niet zo netjes. Geef 24k uit aan die motor joh.En dat mono zitje zou ik lekker zelf bestellen en zelf monteren… Beetje flauw om daar montagekosten voor te rekenen terwijl je een motor aanschaft voor een riant bedrag.
Hoe doen anderen dit? Heuptasje is een mooie oplossing maar voor mij niet geschikt denk ik omdat ik het irritant ga vinden op den duur dat ding mee te moeten nemen. Zou dus niet zomaar ff de stad in kunnen gaan, zou me niet lekker zitten als ik hem met alleen stuurslotje achterlaat.Mbt een schijfremslot, ik rijd met een heuptasje waar ik dat ding in doe. Niet ideaal ivm vallen maar ruimte onder het zitje is er echt niet.
Wat ik zelf doe (op mn V4) is met de hand de jiffy uitklappen door voorover te bukken terwijl ik er nog op zit, met mijn lengte (1.87m) geen probleem.3. Schandalig maar ik kreeg hem gewoon niet op de standaard, stond daar een minuut met mijn Alpinestars boots te klungelen. Heb wel gelezen dat het lastig was. Hebben jullie hier nog last van of kwestie van ff truc door krijgen?
Joh dan heb ik een gigantisch probleem want ben 176 haha!Wat ik zelf doe (op mn V4) is met de hand de jiffy uitklappen door voorover te bukken terwijl ik er nog op zit, met mijn lengte (1.87m) geen probleem.
Met de voeten (hak of teen) lukt t me nooit, ligt wellicht ook aan het soort/merk/type laarzen (Alpinestars)..
Is qua techniek het zeker waard, maar kleurencombi niet helemaal mijn ding!Persoonlijk zou ik altijd voor de Baylis uitvoering gaan. Bij inruil krijg je denk ik makkelijk de meerprijs terug!
Ik zie dat het overal ook vermeld is dat het de 2024-versie is. Denk wel veilig om hem dan maar te bestellen:Ik zou als ik jou was die 6 weken wachten, hoe moeilijk dat ook is. Tuurlijk zegt die verkoper dat er geen nieuw model aankomt, die wilt gewoon verkopen. Aan dat “handen in het vuur” heb je wettelijk niks aan natuurlijk.
Dan lekker bestellen, je leeft maar 1 keer heIk zie dat het overal ook vermeld is dat het de 2024-versie is. Denk wel veilig om hem dan maar te bestellen:
Ducati 2024 model updates
Ik stap eerst af en doe dan met mijn rechter “grote teen” de standaard uitklappen.Ik zou als ik jou was die 6 weken wachten, hoe moeilijk dat ook is. Tuurlijk zegt die verkoper dat er geen nieuw model aankomt, die wilt gewoon verkopen. Aan dat “handen in het vuur” heb je wettelijk niks aan natuurlijk.
Stel dat er dan een nieuw model uitkomt wat je helemaal te gek vind dan ga je veel moeten afschrijven voor de V2 die je nu op het oog hebt.
En dat mono zitje zou ik lekker zelf bestellen en zelf monteren… Beetje flauw om daar montagekosten voor te rekenen terwijl je een motor aanschaft voor een riant bedrag.
Mbt een schijfremslot, ik rijd met een heuptasje waar ik dat ding in doe. Niet ideaal ivm vallen maar ruimte onder het zitje is er echt niet.
O en staar je niet blind op 1 dealer. Als het niet goed voelt, zoek dan een ander. Het is JOUW geld.
Ik heb een Bayliss (2022/2000km)welke ik bij diverse dealers wilde inruilen…kreeg overal handelsprijzen aangeboden. “Moeilijke handel momenteel” “ze staan erg lang” etc etc.Persoonlijk zou ik altijd voor de Baylis uitvoering gaan. Bij inruil krijg je denk ik makkelijk de meerprijs terug!
Omg is het echt zo erg? Misschien maar aftermarket standaard erbij dan.Ik stap eerst af en doe dan met mijn rechter “grote teen” de standaard uitklappen.
Het Roadlok slot vind ik ideaal op de 999, daar zit 0 opbergruimte in, op het gereedschapsetje onder de kuip na.4. Hoe doen jullie het met het schijfremslot? Verkoper zei dat dat nooit zou passen, maar welk slot gebruiken jullie dan?? Ik rij niet altijd met rugtas en vond het juist fijn om R6 op alarm + schijfremslot te hebben. Past er echt geen schijfslotje in het compartimentenvak?
Dan ga ik daar ook voor. Doet het helemaal niks op rijgedrag oid? Zonder handen uitrollen etc helemaal geen verschil?Het Roadlok slot vind ik ideaal op de 999, daar zit 0 opbergruimte in, op het gereedschapsetje onder de kuip na.
Naja ik ben altijd wel heel erg OCD op het niet beschadigen van kuildelen vandaarOmg is het echt zo erg? Misschien maar aftermarket standaard erbij dan.
Of dit: Kickstand Side Stand Assist Pin by Ducabike
Neem jij normaal dan 2 schijfremsloten mee?Dan ga ik daar ook
Dan ga ik daar ook voor. Doet het helemaal niks op rijgedrag oid? Zonder handen uitrollen etc helemaal geen verschil?
Vind het een beetje een 'raar' idee om iets vast te locken aan één kant van het voorwiel, maar is meer een gevoel dan gebaseerd op verstand van zaken.
...die laat ik er niet deels op tijdens het rijdenNeem jij normaal dan 2 schijfremsloten mee?
Nee, merk ik niks van en ik rem best hard. Het frame weegt niet veel en valt weg tegen de zwarte wielen.Dan ga ik daar ook
Dan ga ik daar ook voor. Doet het helemaal niks op rijgedrag oid? Zonder handen uitrollen etc helemaal geen verschil?
Vind het een beetje een 'raar' idee om iets vast te locken aan één kant van het voorwiel, maar is meer een gevoel dan gebaseerd op verstand van zaken.