Ducati Paso 750 1990 voors en tegens

tmoons

MF veteraan
7 jan 2004
4.373
158
Hallo mensen,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe motor, eentje die ik dagelijks kan gebruiken, confortabel is, redelijk betrouwbaar( ik moet wel wat te sleutelen hebben!!), en natuurlijk wel een beetje bijzonder.
Vraag 1 is eigenlijk, kan ik de bovengenoemde wensen waarmaken met een Paso?

Ik heb een mooie Paso gevonden (een van de motoren van de shortlist maar eigenlijk altijd te duur bevonden) die op het randje van het budget zit, een goed verhaal heeft en er goed uit ziet.

Vraag 2 is:
Wat zijn de zwakke punten aan een duc Paso?
Waar moet ik naar kijken als ik zaterdag op mijn knieen naast die machine zit?

Ik hou me van harte aanbevolen voor advies!
 
op een paso only forum kwam ik dit tegen:


PostPosted: Sat Feb 24, 2007 9:53 am Post subject: Reply with quote
Hi,

for the US guys who don`t find tires ... regarding tires it seems to me you`re living in the land of milk and honey. I just put "M59X" in a meta search engine. This is the result (and I`m sure there`s more as in the meta search program I`m using I can specifically search by country i.e. Germany, Italy, France, Spain or GB):
(although some of the shops listing the tires may not have them on stock I still don`t think the tires are that hard to find)
(NZL is an exception. I seached for dealers but didn`t find any :)

LANGE LIJST...

Gearhead,

Ik geloof best dat er site zijn die nog wel voorraad hebben liggen, maar de productie is simpel weg gestopt, bel michelin en vraag het.
Rodamoto (spanje) heeft ze ook niet meer en kan ze ook niet krijgen.
 
Allemaal heel erg bedankt voor jullie hulp, ik heb uiteindelijk GEEN ducati gekocht, en zal waarschijnlijk ook geen 750 kopen in de toekomst.

Dit wordt op dit moment vooral veroorzaakt door het feit dat de "officiele" band de michelin NIET MEER GEMAAKT wordt!
[


_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

ik zal je sterker vertellen . de originele phantoms van mijn koningsassen 900 SS zijn ook niet meer te krijgen, ( gelukkig maar , die waren in de jaren 70 al levensgevaarlijk in de regen. )
de dunlop TT100 van mijn norton ook niet , ik durf zelfs te wedden dat de originele michelin M38 van mijn guzzi's falcone ook al niet meer te krijgen zijn!
maar nu heb ik gelukkig eindelijk een reden gevonden om mijn hele voertuigpark oude brikken maandag naar de oud ijzer boer te brengen.
zonder de originele banden zijn ze toch onverkoopbaar......

maar even serieus, wie wil er nou een 25 jaar oud ontwerp band onder zijn fiets? leuk voor de originaliteits freaks, die de fiets in een vitrine zetten en er nooit meer mee rijden Maar mocht je ooit met een fiets willen rijden wil je de originele banden niet eens meer!
als er ergens in de motorfietstechniek de afgelopen 25 jaar enige vooruitgang is geboekt is dat wel op bandengebied.

ps, heb je een toevallig broer , die op het DCN forum post?

"mijn" ducati (die ik had afgesproken te gaan bekijken etc.) is niet meer terug te vinden op MP, dus vermoed dat hij verkocht is. Voor mij dus geen duc, voorlopig.
 
Ik weet dat dit een oud onderwerp is.
Mijn broer heeft een Paso 750. Heeft ook problemen gehad met de webers maar heeft ze laten vervangen voor Mikuni bij Joop Sangers in Nieuw Balinge. Geen problemen meer gehad.
Ook had hij het probleem met de achterband. Heeft hij wel heel erg rigoreus opgelost door er een enkelzijdige achterbrug van een 916 in te bouwen met 17 inch achterwiel.
Lijkt enorm bruut, heeft zijn dempers omhoog laten zetten bij Rinket Motorsport in Ten Post.
Echt een heel speciale Paso geworden waar geen 2e van rondrijd.
Iemand die ook op het Ducatiforum zit kan de foto's wel bekijken.
 
Theo , Iwan ( op de Burgwal ) heeft z'n (ca.) '92-er Duc 900SS Nuda te koop staan.
Nwe. banden , cpl nieuwe koppeling etc.
Wil er €2250,- voor hebben.
Dat iets voor je misschien?
Groet , Fred.
 
Terug
Bovenaan Onderaan