E-mark / BSAU / E-keur ??

>>>Berry<<<

MF veteraan
7 jul 2005
2.315
306
Vraagje:

Ik heb een nieuwe demper gekocht maar toen ik ’m thuis kreeg bleek er geen E-keur op te staan… Op een andere site waarop met dezelfde demper wordt geadverteerd staat dat die demper wel E-keur heeft. Dat had ik in mijn hoofd en heb er verder niet meer nagekeken, heb mijn demper via een andere site gekocht. Mijn “fout” dus :X

Wat er wel op staat is een BSAU nummer. Voor zover ik begrijp alleen ‘road legal’ in de UK. In bijvoorbeeld Duitsland kan de politie hier mogelijk over doen.

Maar is E-mark hetzelfde als E-keur? Op documentatie dat bij de demper is geleverd staat o.a. het volgende:

PNG-afbeelding.png

Het BSAU nummer zoals hierboven staat is in de demper gegraveerd.

Heeft iemand een idee of deze demper in nu wel of niet is goedgekeurd (in bijvoorbeeld Duitsland)?
 
Bedankt allen voor het reageren.
Tegen beter weten in hoopte ik toch dat iemand kon mededelen dat BSAU hetzelfde zou zijn als E-mark en E-mark hetzelfde als E-keur :+

Als ik geen risico wil lopen dan moet ik dus echt een demper hebben met E-keur :t
 
Bedankt allen voor het reageren.
Tegen beter weten in hoopte ik toch dat iemand kon mededelen dat BSAU hetzelfde zou zijn als E-mark en E-mark hetzelfde als E-keur :+

Als ik geen risico wil lopen dan moet ik dus echt een demper hebben met E-keur :t
Jammer dat Engeland uit de EU is,...voor deze ene keer dan jammer voor jou.
 
Met E-mark bedoelen ze misschien wel hetzelfde als E-keur,maar info op een website klopt ook niet altijd.
Maar als het niet op de demper staat,heb je pech.
Als hij stil is heb je wel minder kans op problemen,maar geen zekerheid.
Ik zou dit soort info altijd opzoeken op de website van de fabrikant,en niet op een andere webshop.
Er zijn wel meer kleine uitlaat fabrikanten in de UK die wel een BSAU keurmerk hebben maar geen E-keur.
Ze richten zich hoofdzakelijk op verkoop in eigen land en een E-keur zal wel wat geld kosten.
Dat moet dan weer terug verdiend worden,dat betekent dus hogere prijzen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan