Eerste tweetakt motor

Waarvan de keuze voor een tweetakt?

Zeker nog nooit op gereden ?
Omdat het zo bruut klinkt, motorkarakteristiek is geweldig "uitdagend" en de uitlaatgassen ruiken zo lekker. :9~ :9~

@TS: kijk eens naar een Aprilia RS..
 
Laatst bewerkt:
Zeker nog nooit op gereden ?
Omdat het zo bruut klinkt, motorkarakteristiek is geweldig "uitdagend" en de uitlaatgassen ruiken zo lekker. :9~ :9~~
Heb zeker wel tweetakt gereden, zou zelf ook wel graag een tweetakt motor voor erbij willen. Mis nu soms nog wel eens die heerlijke tweetakt dampen van de bromfiets in de morgen. :Y

Tja, lastig uit te leggen waarom precies. Het zijn de charmes van een tweetakt die me aanspreken. Daarnaast heb ik al een Honda CB400N.
Oké dan snap ik het. :)

Heb je ook al iets van een idee van wat je er mee wil doen? Een crosser of Mito is wel een aardig verschil.
 
Gezien je keuze zal 11kw geen beperking zijn.
Zou 2-takten links laten liggen.

Wil je een lichte machine dan beter voor een KTM390 gaan:
http://www.thektmcentre.co.uk/390Duke-2015.html

Voor jarenlang plezier beter een saaie Honda nemen:
Overzicht – CB500X 2016 – Adventure – Aanbod – Motorfietsen – Honda

En mag het echt niets kosten heb je ook nog deze 250cc rakkers:
http://www.honda.nl/motorcycles/range/adventure/crf250l-2013/overview.html
http://www.kawasaki.nl/nl/products/...6BWApaWFxdUQ1YWlFfXAxfXQpcC1gOUA1bUFleUQlfDg0
 
Gezien je keuze zal 11kw geen beperking zijn.
Zou 2-takten links laten liggen.

Wil je een lichte machine dan beter voor een KTM390 gaan:
http://www.thektmcentre.co.uk/390Duke-2015.html

Voor jarenlang plezier beter een saaie Honda nemen:
Overzicht – CB500X 2016 – Adventure – Aanbod – Motorfietsen – Honda

En mag het echt niets kosten heb je ook nog deze 250cc rakkers:
http://www.honda.nl/motorcycles/range/adventure/crf250l-2013/overview.html
http://www.kawasaki.nl/nl/products/...6BWApaWFxdUQ1YWlFfXAxfXQpcC1gOUA1bUFleUQlfDg0

Heb je het topic doorgelezen?
 
Onlangs ben ik wezen kijken bij old-timer bromfietsen.
Heel leuk om weer te zien, al die oude modellen. Nostalgie zullen we maar zeggen.

Vanwege parkeerproblemen ter plekke ben ik op de fiets gegaan. Onderweg ben ik ingehaald door een groepje van deze oude brommers. Na inhalen van deze groep, werd me de adem flink afgeknepen. Deze stank en ademnood mis ik dus zeker niet meer. De ouderwetse geur was ik al bijna weer vergeten. Ja, vervuilend zijn deze 2-takten zeker wel.

Ik zou zeggen om die paar old-timers nog lekker te laten rijden. Maar ook om het verder maar te laten bij alleen deze oude beestjes.
 
Jawa 350 twin?
Spotgoedkoop, eenvoudig, onderdelen zat en veel kennis op dit forum..
 
oooooohhhh yes!!!!

18 jaar geleden had Goedhart (nog op het oude adres) een RS250 demonstrator. Barry zei "ga er maar lekker op rijden". "maar ik ga 'm niet kopen, zoek een motor waar ook een passagier mee kan" "ga maar lekker rijden joh!".
Was ge-wel-dig om daar een uur mee door de polder te jakkeren.

Feck the begrudgers.... :-)
 
Mijn zoon heeft sinds een goed jaar een Honda NSR 125 JC22. We zochten iets in 11KW waar je toch ook redelijk de snelweg mee op kan. Nou, het is een goede keus gebleken. Pa is er bijna nog gekker op dan zoon O-) Het is een juweeltje om te rijden. Onderdelen zijn gewoon via de dealer te krijgen en in Duitsland, via Louis of zo. Er zijn er niet veel, maar af en toe duikt er één op op mp en zo.
 
Gezien je keuze zal 11kw geen beperking zijn.
Zou 2-takten links laten liggen.

Wil je een lichte machine dan beter voor een KTM390 gaan:
http://www.thektmcentre.co.uk/390Duke-2015.html

Voor jarenlang plezier beter een saaie Honda nemen:
Overzicht – CB500X 2016 – Adventure – Aanbod – Motorfietsen – Honda

En mag het echt niets kosten heb je ook nog deze 250cc rakkers:
http://www.honda.nl/motorcycles/range/adventure/crf250l-2013/overview.html
http://www.kawasaki.nl/nl/products/...6BWApaWFxdUQ1YWlFfXAxfXQpcC1gOUA1bUFleUQlfDg0

Heel goed antwoord maar totaal niet op de vraag ....... |(
 
Heel goed antwoord maar totaal niet op de vraag ....... |(

Had uit de startpost begrepen dat het om zijn of haar zijn eerste motor ging.
Van een oude afgeragde 2-takt wordt je niet blij als starter..

Wilde slechts wat advies geven voor meer motorplezier :]

Heb zelf ook een paar jaar op een 2-takt rondgereden vanwege stukgaan 4-takt en meer vertrouwen in simpele 2-takt techniek. Werd dus een KTM GS300. Beest van een machine, zoop ook als een beest en zelf je mengsmering maken of onderweg Shellina tanken :+

Als het echt een knaller moet zijn dan voor een KTM EXC380 gaan:
99exc380.jpg


Honda heeft ook aan de weg getimmerd met de CR250.

Als het echt geciviliseerd en betrouwbaar moet zijn is er ook nog de Yamaha DT125's:
yamaha-dt-125-05.jpg


Advies is echter nog steeds 2-takten links laten liggen en voor een knappe 4-takt gaan.

Wil je nog steeds voor een 2-takt gaan dan beter voor grotere cylinderinhoud gaan, 250 heeft meer koppel en zuiger zal minder hard slijten.

Helaas zijn de 2-takten jaren geleden uitgefaseerd, een knappe vinden zal nog een lastige opgave zijn.
 
Overigens zou ik 1-pitter 4-takten ook links laten liggen, 2 cylinder V-blokken heersen grote tijd 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan