Elefantentreffen Thurmansbang / Solla / Loh

Ik ben er een paar jaar geleden geweest, moest wat te doen hebben als in uitdaging.. je pleurt een paar keer met je motor in de sneeuw en mag zelf je zooi weer oprapen tussen de honende mensen, zoekt een plek..
Iedereen is dronken.. politie en ambulance maken meerdere keren per avond hun opwachting (op de site hadden ze er ook wat van gezegd dat 't minder moest)
Op zich een belevenis en kamperen in sneeuw geeft absoluut een kick als je ook warm en droog blijft.
Maar na 3 dagen tussen de stomdronken Duitsers heb je't wel gehad.
Was leuk voor een keer
Niet meer voor mij.
 
Hier kan ik me niet helemaal in vinden Sammie. Nooit anders meegemaakt dat wanneer iemand valt, die gelijk opgeraapt wordt.
Alleen dronken Duitsers? Iedereen komt daar om feest te vieren, en iedereen zuipt zich een slag in het rond. Mottigheid? ook nooit wat van gemerkt. 'S avonds als het koud is ff vragen of je bij een vuurtje mag aanschuiven, en je hebt een gesprek met waar ze ook vandaan komen.
Oost-Europeanen ben ik ook voorzichtig mee. Dat zijn soms bende's die er op uit zijn om tenten leeg te roven. Niet allemaal!
Als ik ga, ga ik met een paar maten, en we sluiten ons daar aan bij andere bekenden. Rondje's doen we om beurten zodat er altijd wel een paar man bij de tenten zijn.

En....., met een fles drank maak je al gauw vrienden.



Overigens, het sneeuwt weer zag ik net. *O* Webcam beim BVDM-Elefantentreffen, Europas größtes Wintertreffen von Motorradfahrenden
Helaas zijn de temperaturen te hoog, dus kan het wel eens een modderbad a'la 2014 worden. Aktuelle Temperaturkarte Niederschlagsradar - Niederschlag - Wetter

temperatuur-last.png
 
Laatst bewerkt:
Dat is balen voor die lui, maar het kan nou eenmaal gebeuren.

Ik zag wel dat de temperatuur nu rond de 10o ligt. Modderbad alarm! Dat gaat me een zooitje worden straks.



 
Ik haalde vanavond een aantal zijspannen in op de A3 richting Nederland, ik ging er vanuit dat ze van het Elefantentreffen kwamen, maar realiseerde me niet dat het pas zaterdag is...
 
Ik haalde vanavond een aantal zijspannen in op de A3 richting Nederland, ik ging er vanuit dat ze van het Elefantentreffen kwamen, maar realiseerde me niet dat het pas zaterdag is...

Kan goed hoor. Zaterdag zijn er echt een heleboel naar huis gegaan.
'S avonds waren er op de webcams nauwelijks nog kampvuren te zien.

Geinig filmpje. Beweerd naar het Elefanten te zijn geweest, maar een vrijwel brandschone motor. Knap hoor!

 
Ondanks (te) weinig sneeuw was het Elefanten 2020 weer een feestje. Mooi relaxte heen en terugreis met beide keer een tussenstop bij Boeles Place in het Westerwald. Prettig reis en verblijf gezelschap dus weer veel gelachen. Veel regen gehad maar op het treffen had het de dinsdag avond voor aankomst genoeg gesneeuwd om hulp nodig te hebben om mijn, en andere spannen op het terrein te duwen. De laatste km's voor het treffen terrein was het slalommen tussen omgevallen solo's. Woensdagmiddag en avond nog wat sneeuw erbij, dus geen klagen
Donderdagavond sloeg het weer om en viel de dooi in. Vrijdagochtend dus weer met een beetje hulp naar de verharde weg gebaggerd.
Op een kleinigheidje na geen pech gehad en zondag weer terug op DBZ.

2021 weer...? Nee, maar dat ik nog eens ga is zeker. Hoop dan op lagere temperaturen en meer sneeuw. Zoals in 2006 waarin ik voor de eerste keer ging.
 
Terug
Bovenaan Onderaan