emielduine
MF'er
hoi iedereeen ik ben emiel duine en rijdt op een kawasaki gpz500s uit 1992 ,momenteel rijdt deze niet .
het probleem is het volgende als ik de motor op contact zet kan ik normaliter het licht inschakelen, toeteren ,richting aangeven en de start motor bedienen dit was eerst allemaal goed todat ik met mijn cockpit /toerenteller aan de gang ging .
ik de hele zooi uit elkaar omdat mijn toerenteller een te hoge waarde aangaf ,als de motor stationair draaide dan gaf mijn toeren teller 2000 tot 2500 toeren aan terwijl de motor mischien 1000 toeren draait .
ik de zooi uit elkaar halen en kijken nadat ik gevraagd had wat dit kon wezen ,men zei dat er waarschijnlijk een los of slecht contact was.
ik alles los aansluiten en tot mijn verbazing gaf de toerenteller 1000toeren aan .
ik allang blij maar nu komt het, de draden van mijn temp meter raakten elkaar even en er was een vonkje te zien en de motor viel uit.
nu wil er helemaal niks meer aan als ik de motor op contact zet geen licht geen startmotor geen toeter en geen richting .
ik kijken of er een zekering stuk was maar dit was niet het geval .
nu denk ik dat mijn cdi unit stuk is en aangezien ik niet zo een electronica man ben heb ik hier ook geen verstand van .
is de cdi unit alleen voor de vonk of voor het gehele electrische systeem ?
mischien iemand die mij advies kan geven wat te doen ???????????
als ik de motor op contact zet kan ik helemaal nergens stroom ontdekken behalve op de accu zelf .
alvast bedankt en tot horens groeten emiel
het probleem is het volgende als ik de motor op contact zet kan ik normaliter het licht inschakelen, toeteren ,richting aangeven en de start motor bedienen dit was eerst allemaal goed todat ik met mijn cockpit /toerenteller aan de gang ging .
ik de hele zooi uit elkaar omdat mijn toerenteller een te hoge waarde aangaf ,als de motor stationair draaide dan gaf mijn toeren teller 2000 tot 2500 toeren aan terwijl de motor mischien 1000 toeren draait .
ik de zooi uit elkaar halen en kijken nadat ik gevraagd had wat dit kon wezen ,men zei dat er waarschijnlijk een los of slecht contact was.
ik alles los aansluiten en tot mijn verbazing gaf de toerenteller 1000toeren aan .
ik allang blij maar nu komt het, de draden van mijn temp meter raakten elkaar even en er was een vonkje te zien en de motor viel uit.
nu wil er helemaal niks meer aan als ik de motor op contact zet geen licht geen startmotor geen toeter en geen richting .
ik kijken of er een zekering stuk was maar dit was niet het geval .
nu denk ik dat mijn cdi unit stuk is en aangezien ik niet zo een electronica man ben heb ik hier ook geen verstand van .
is de cdi unit alleen voor de vonk of voor het gehele electrische systeem ?
mischien iemand die mij advies kan geven wat te doen ???????????
als ik de motor op contact zet kan ik helemaal nergens stroom ontdekken behalve op de accu zelf .
alvast bedankt en tot horens groeten emiel