En weer een brik: Suzuki GSX 400X "Impulse&qu

Second Identity

MF veteraan
19 mrt 2004
34.730
62
Hallo mensen. Nog niet eerder heb ik mezelf hier in deze rubriek op MF begeven, maar sinds vandaag heb ik toch wel een "brik-waadige" motor gekocht naar mijn mening :Y . Er moet nog het één en ander aan gebeuren, maar als ik kijk wat me deze motor gekost heeft dan kan ik daar heel goed mee leven :) .

Hier issie dan:

full


Merk + type: Suzuki GSX 400X "Impulse"

Km-stand: 53.000km

Bouwjaar: 1989

Nog te doen:

- Poetsen!! (is heel erg nodig)
- Nieuwe voorband
- Andere uitlaat monteren (deze haal ik donderdag nog op)
- Remmen lopen aan, en niet te zuinig ook
- Claxon werkt niet -O-
- Heel veel dingen zitten vast of piepen alsof je op een spookhuis aan het rijden bent :+ . Kortom: smering *O* .
- Koelvloeistof (reservoir lijkt leeg :? )

Motor vandaag naar huis gereden vanuit Oss en niet tegen problemen aangelopen. Dingetje loopt gewoon perfect. Dit zal voornamelijk m'n winterfietsje worden, maar in de zomer valt er ook een hoop lol aan te beleven, dat is een ding wat zeker is :Y .

Ondanks dat ie veel ouder en slechter onderhouden is dan m'n "zomermotor", een GSX600-F, ben ik toch nu al aan gehecht aan deze motor *O* . Is wel iets wat ik al langere tijd wilde hebben... En nu heb ik het éindelijk *D .
 
Laatst bewerkt:
Blijft een vreemd apparaat. 400 cc, 16 kleppen, olie, lucht en waterkoeling.
Vergeet ook niet ff alle vloeistoffen te vervangen en je remmen te controleren.
 
Blijft een vreemd apparaat. 400 cc, 16 kleppen, olie, lucht en waterkoeling.
Vergeet ook niet ff alle vloeistoffen te vervangen en je remmen te controleren.
Ja 't is inderdaad een apart ding.

Weet van de vorige eigenaar (die hem als woon/werk motor gebruikte) dat hij 2.000km geleden een beurtje heeft gehad, waarbij alle vloeistoffen vervangen zijn. Daarbij zijn tevens een nieuwe kettingset, remblokken achter en een nieuwe achterband gemonteerd.

Dus wat dat betreft zit ik niet slecht :) .
 
Heb besloten om dit topic toch maar ff open te houden om het een soort "winterprojectje" te maken. Moet toch nog meer aan gebeuren dan ik dacht :+ .
 
Terug
Bovenaan Onderaan