Endurance xs1100 project

Veel te veel kawa's, honda's en suzuki's in brikken en klassiekers, maar da's natuurlijk mjn eigen schuld. Ben veel te lang bezig geweest met de Martin CBX, maar ja een goeie klant ... Dus weer een werkbank leeggemaakt en kijken of we eens wat voortgang kunnen boeken.

Vorige week een complete XS1100 met een hoop onderdelen gratis opgehaald. Motor heeft 20+ jaren stilgestaan en is van een oude vriend van me waar ik vroeger veel mee door Europa getuft heb. Hij zit midden in een midlife crisis en heeft zich nu een Harley gekocht. Dus deze moest eruit ivm plaatsgebrek... Het blok is in de jaren 80 bij JSPP geweest: Crane Stage1 nokkenassen, 1mm grotere inlaatkleppen, beetje geflowed en grotere zuigers (weet niet welke maat). Zou dus een mooi blokkie voor de racer kunnen zijn maar de boel ziet er een beetje vermoeid uit, weet ook nog niet of het blok vastzit (banden waren plat, dat was zeker). Maar ja, who cares 8-)

Hier de aanwinst:

IMG_2093.jpg


de fiets : 80's styling ... vroege brembo's ... dyna ... 18"pvm .. dikke oliekoeler ..

IMG_2089.jpg


IMG_2090.jpg


IMG_2088.jpg


IMG_2087.jpg


IMG_2094.jpg


IMG_2095.jpg


IMG_2096.jpg


IMG_2105.jpg


Remmen en wielen zitten in ieder geval niet vast .. *O*
 
Laatst bewerkt:
mixen maar :Y





full



ooooh....andere mix natuurlijk.... _O-
mooie tijdsechte spullen *O*
 
Laatst bewerkt:
en dan zeet er teage miech >"sjei toch es oet mit dee ouwe zooi maan!" :+

hahahaha...

alez..tof!

zie u bij de bikerclassics / box 42

;)
 
kuip eens gepast, ziet er toch best mooi uit...

IMG_2132.jpg


IMG_2134.jpg


de boel gedemonteerd, vacuumvervroeging ingevet, die zat wel vast..

IMG_2135.jpg


geen roest op de cylinderwanden ... wat olie op de zuigers gedaan, eens aan de kruk gedraaid... draait heerlijk soepel. Starthulp eraan met de bougies eruit... draait rond als een nieuwe *O* .. begint er goed uit te zien. Volgende keer eens kijken of er nog leven in zit, de tank is in ieder geval helemaal vol. En die benzine is gegarandeerd beter dan die van tegenwoordig :+

moet zo te zien alleen nog iets gebeuren met de bekabeling :X

IMG_2136.jpg


IMG_2137.jpg


die NOS kabelboom zat er waarschijnlijk niet voor niets bij, hahaha:

IMG_2106.jpg


8-)
 
Ja hoor!
Ben alweer een tijdje bezig, allemaal kleine dingetjes maar helaas geen foto's. Ben nu op zoek naar een rvs Y-stuk voor een 4-2-1 en ben al een hele tijd het internet af aan het stropen naar waar die te koop zijn.
binnen/buitenmaat 38-41mm (2x) naar 41,5 of 42-45mm (enkele buis). Maak van de week wel een foto ervan...
 
kuch ... ff het stof wegblazen ..

speciaal voor JerryT anders gelooft ie me toch niet ;)

al weer een tijdje bezig met kleine werkjes tussendoor. Het blok had aan de linkerkant valschade, er waren 2 stukken uit gebroken. Die maar eens strak gemaakt en gerepareerd, vóór:

fototoestel11-11-2012002.jpg


fototoestel11-11-2012003.jpg


en na:

fototoestel11-11-2012005.jpg


fototoestel11-11-2012006.jpg


fototoestel11-11-2012011.jpg


Dan nog een trekstangetje voor de achterrem gemaakt:

fototoestel11-11-2012091.jpg


Remklauw een beetje uit het zicht plaatsen maar we moeten wel alle schroeven nog kunnen bereiken:

fototoestel11-11-2012092.jpg


Op de nieuwe extra motorophanging de carterontluchting weer in ere hersteld:

fototoestel11-11-2012031.jpg


Vervolgens wilde ik aan de kabelboom beginnen .... maarre ... die heb ik ergens voorlopig in een krat gestopt ..... en kan ik niet meer vinden hehehe. Net als de originele oliefiltercover. Zal ooit nog wel eens tevoorschijn komen (hoop ik).

Daarom het dynamo deksel maar aangepakt. Het idee van een losse dynamo met aandrijving via het voortandwiel heb ik los gelaten omdat ik het wel fijn vind dat ik met deze dynamo de motor ook met een lege accu kan starten. Dus in dezelfde stijl als het ontstekingsdeksel deze schuin afgeflext en opnieuw gelast. Je weet maar nooit of we het nodig hebben hahaha. Ziet er wel aardig uit maar wat een kloteklus om alles de nodige ruimte te geven, het ging maar net met veel passen en meten..

fototoestel11-11-2012030.jpg


Op Ebay twee Y-verloopstukjes voor een Mini gevonden met exact dezelfde inwendige juiste maten en maar eens opnieuw begonnen om van de 4in1 een 4in2in1 te maken:

KGrHqRHJEUFBgLECLkJBQctwiz-w60_12.jpg


fototoestel11-11-2012212.jpg


fototoestel11-11-2012213.jpg


fototoestel11-11-2012217.jpg


fototoestel11-11-2012219.jpg


En dit komen er dan nog aan vast te zitten, alleen nog wat inkorten:

fototoestel11-11-2012214.jpg


En zo moet ie komen te zitten:

fototoestel11-11-2012216.jpg
 
Das ook toevallig,ik het met Christian er over dat we lang niks van je gezien hebben.
Ziet er goed uit. :}
Hoe heb jij dat alu gelast?
 
Okee Math,de pics zijn het bewijs dat er echt wat gebeurd! *O*
Ziet er allemaal goed uit. :W
 
Kunstig gedaan :}
maar dat ene boutje zit niet helemaal tof... :/

hahaha, je hebt helemaal gelijk. Moet nog goed komen ... vind ik zelf ook niets..

Das ook toevallig,ik het met Christian er over dat we lang niks van je gezien hebben.
Ziet er goed uit. :}
Hoe heb jij dat alu gelast?

Tsja, lang niets meer gezien. Lange uren op het werk draaien en dan ook nog aan motoren voor anderen werken gaat helaas ten koste van het project. Zelfs die Y-stukjes op internet zoeken heeft veel te lang geduurd, lukt zelfs op het werk niet.vroeger was zoiets in een vloek en een zucht geregeld. Maar ik probeer er nu toch continu mee bezig te zijn. Oh ja, en ook nog 5 klassiekers staan waar ik tegelijkertijd mee bezig ben..
Het alu is mig gelast. Ik heb een tijdje geleden mijn grote tig lasapparaat verkocht omdat ie altijd in de weg stond en omdat ik nog een kleine had staan, achteraf best wel jammer. Tig alu lassen vind ik zelf helemaal niks maar als als het materiaal goed warm is gaat het redelijk.
 
Laatst bewerkt:
Hey Jerryt, voor de trekstang vd achterrem, heb jij daar m8
of m10 stangkoppen voor gebruikt?

Ik twijfel of ik m8 of 10 zal gebruiken.
Stang maak ik gewoon van 42 chr

M8 lijkt me net te zwak.

Greetz: Sunikoi
 
Hey Jerryt, voor de trekstang vd achterrem, heb jij daar m8
of m10 stangkoppen voor gebruikt?
Ik twijfel of ik m8 of 10 zal gebruiken.
Stang maak ik gewoon van 42 chr
M8 lijkt me net te zwak.
Greetz: Sunikoi

ik denk M10, maar ik zal het eens nakijken.

Uitlaatje even mee gestopt, ik moet langzaam aan de plek voor de voetsteunen eens gaan bepalen zodat we de uitlaat daarna ook definitief af kunnen maken. Dat betekent dat de tank klaar moet. Eerst eens afgevuld met benzine en hij lekt op 2 plekjes: eentje vooraan op de uiterste punt en eentje in de voorste handgreep. Ik ga niet beginnen met coating, heb geen zin daarin dus worden de lekkende plekjes nog eens over gelast. Dat betekent de tank dicht maken en wat druk erop zetten. 1 Bar moet genoeg zijn. 2 ronde plaatjes gemaakt, wat rubbers voor ertussen gezocht en met 2 ringen en wat metaal strips tegen elkaar aan draaien. Dan nog een drukmetertje en een ventielt erop en controleren maar.

fototoestel11-11-2012231.jpg
 
Hey Jerryt, voor de trekstang vd achterrem, heb jij daar m8
of m10 stangkoppen voor gebruikt?

Ik twijfel of ik m8 of 10 zal gebruiken.
Stang maak ik gewoon van 42 chr

M8 lijkt me net te zwak.

Greetz: Sunikoi

M8 kan wel maar dan moet je gesmede stangkoppen nemen.
Zijn wel 4 tot 6 keer zo duur als normale stangkoppen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan