Engelse klassiekers

Vandaag met mijn half gerestaureerde plof :] (spuitwerk niet klaar en nog een hoop wensen maar dat komt van de winter wel weer, eerst maar eens rijden) naar het Eenhoorntreffen in Driebergen geweest.
Maar ik was met mijn 55 jaar op enkele uitzonderingen daar gelaten nog één van de jongste.
Wel veel moois gezien.
Ook een nagenoeg vlamnieuwe norton dominanter die terecht de eerste prijs won.[afbeelding]

De tank/stuur/blok combinatie is erg fraai ! (welk type is het ?)
 
Ben sinds 1993 in het bezit van een BSA C11 uit 1952 (1cil. 250cc 4t)

04335c8df8d9ce4a885e2049adf55c4a.jpg
 
Laatst bewerkt:
Das leuk! :Y

Dat was mijn eerste motorfiets in 1966. kostte toen 75,00 gulden. })
full


Achter mn been zie je een spiraalveer v/d kickstarter naar het frame lopen. (gebroken kickstarterveer).
De eerste reparatie van Gijs :+ . _O- _O-
Verder veerde de voorvork heel goed, maar dempte niet meer, koppelingskorf was zover ingeslagen, dat er niet normaal mee weg te rijden was en als je harder dan 90 k/u er mee reed, kleunde hij vast.

Fantastisch ding. *O*
Toch nog 4 mnd mee gereden. :Y
 
Laatst bewerkt:
Dat ziet er niet verkeerd uit voor ƒ75,-. :)
 
@Z900 mooie C11 waren betrouwbare woon/werk machientjes,een duivenmelker bij ons in de buurt
had z,on C-tje ik mocht dan mee,uiteraard in kortebroek en zonder helm,en een mand met jonge duivenin de rechterhand.Die werden dan op een uur rijden van het thuishonk gelost,en waren meestal eerder thuis dan wij met tegenwind op het C-tje!
Op de afbeelding staat de mooie A.J.S van @Hoefijzer,in Driebergen won de Dominator 88 van@Han S en terecht!
@Gijs Vijs mooi he! en dat voor 75.-hlf!
 
Welke afbeelding? Fraaie BSA z900.
Dat was toch niet de dominator van Han, volgens mij was het een zwarte dominator die terecht gewonnen had?
Dat waren nog eens koopjes. In mijn jeugd (40 jaar geleden) kocht oude mobyletjes en zo voor een tientje. Heb toen ook nog een Yamaha 200cc tweetakt gehad. Ook gekocht voor een paar tientjes.
Alleen de bougies gingen constant kapot, dus maar weer door verkocht.
 
Ik zet die Norton niet op een show neer, tenzij er hekken omheen staan en de organisatie er over heeft nagedacht. De laatste keer dat ik een motorshow bezocht stond de tent propvol met klassiekers, weinig ruimte om er omheen te kunnen, sommige stonden met een lekkende benzinekraan en ik heb geen brandblusser kunnen ontdekken.

Daar stonden een paar Norton Manx-en, een peperdure Exelsior Manxman in nieuwstaat, een viercilinder Ducati racer en tientallen klassiekers als BSA, Matchless/AJS, Velocette, Norton Dominators, een als nieuwe NSU Max etc.

Daar ga ik echt niet tussen staan met mijn Dominator.
 
SDC11256_zpsa4daddc7.jpg


SDC11249_zps486b1caf.jpg


SDC11250_zps8a1a7a20.jpg


Ik heb daar een paar foto's gemaakt, om je een indruk te geven. Ook de racers van Boetje van Dulmen en Jack Middelburg stonden daar.
 
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en kwam bij toeval dit topic tegen.Zelf ben zelf 21 jaar oud en ben in het bezit van de blauwe norton commando 750. De zwarte commando 750 is van m'n vader, deze norton is al sinds 1979 in zijn bezit. Ook heb ik nog een suzuki gs 850 uit '79 maar die zal ik maar niet met dit topic bevuilen :P

Groeten Erik

mtnm83.jpg

2qs6p1w.jpg

2dj9kig.jpg

15g8pcn.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooie Commando's, maar wel ff die km tellerkabel vast zetten met een bindertje.
 
Laatst Clipons, Tomaselli lamporen en een staalomvlochten remleiding gemonteerd. Ze is nu echt bijna klaar. Alleen het zadel nog en we kunnen weer rijden.
full
 
En een totaal plaatje om het af te leren.
full
 
En het zelf gemaakte rempedaal. Zoals het vroeger bij de works racers gedaan werd. Alleen denk ik niet dat het Triumph team er een Honda stuur en VW Kever veerplaat voor gebruikte. :+

full
 
Na een paar maanden klussen, onderdelen speuren, vertroetelen en poetsen staat deze BSA A65 Lightning er weer zo bij! Op 23 mei liep die weer, en 25 mei 400 km gereden waaronder de motor Elfstedentocht!

Ben 23 jaar, en doe in mn vrije uurtje alles met gemotoriseerde 2wielers zoals restaureren van Vespa's, ombouwen van jappen en sleutelen aan echte motoren, zoals deze BSA!

photo.php


photo.php
 
Laatst bewerkt:
Mooie BSA Steven. Vooral dat achterlicht is erg zeldzaam.
 
Hey Ton, hoe is het?
Ok geen klassieker maar toch weer een engelse erbij...
Yep een die me toen ie uitkwam enorme indruk op me maakte
Maarja zoals altijd zijn mijn motoren wat ouder en daardoor betaalbaar ;)
Desondanks is deze zowat in nieuwstaat en ben er zeer blij mee.
Wat voor een?
Speed Triple uit 1999 :]
 
Ha Peer!
Mooi man. Er gaat niets boven een triple.
Ik heb dit jaar nog niet zo gek veel gereden. Wel zijn we met Lowland Triples met een hoop Tridents en BSA's naar de Bikers' Classics geweest. 3 dagen sleutelen en scheuren op opgefokte 3-cilinders. Wat een rush!

Grotefoto-XHHGYPZH.jpg

Grotefoto-DUF7U3GK.jpg

Grotefoto-V7EQKSXT.jpg

Grotefoto-GVFWKZLB.jpg

Grotefoto-XW33GOPX.jpg

Grotefoto-TVV87QFI.jpg
 
Laatst bewerkt:
De Touareg Rallye 2016 rijden op een 1968 Triumph T150 in Wasp frame. Dapper! Ik ben benieuwd hoe ver ze komen.
 
Hier mijn Engelse ploffer. In bezit sinds 1991.
Het is een Matchless g3l die inmiddels gezelschap heeft gekregen van een leeftijdgenoot een Csepel 125/49 aka Germaan Olympia. Zie ook mijn gelijknamige project hier op het forum onder Brikken en Klassiekers.
full

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan