Ergste vuil schoonmaken

WeirdyBeardy

MF'er
16 okt 2010
65
24
Ik vraag me af hoe jullie dat doen: dat aangekoekte vuil schoonmaken wat bijv vlak bij de achterband aan de binnenkant van je denper zit. Of bij je voorwiel aan je motorblok. Alles met je nagels eraf krabben is ook zoiets en voordat ik de staalborstel pak dacht ik kom ik vraag het mijn vrienden van het forum eens.

Kijk dit soort zooi bedoel ik dus:

B8DA2FC6-1012-4E89-AD94-08B28C9745EA.jpeg
 
Gewoon met een emmer sop en een spons, het ergste vuil even laten inweken en daarna met de spons afnemen, wel de spons dan uitknijpen anders wordt het een schuurspons.
Vettig vuil met WD 40 en een droge poetsdoek verwijderen.
 
Inderdaad met een spons. Maar tegenwoordig heb je ook goedjes in spuitbus die het vuil goed afbreken waarna je met een doek het eraf veegt.

Ben zelf fan van deze
74148_1.jpg
 
Ik laat het gewoon zitten, mooi beschermlaagje tegen pekel.
Dat is een beetje het nadeel; zo aan de foto te zien is het een Optie719 pakket van BMW .. is allemaal aluminium (en gepolijst aluminium) daar wil je niet mee de pekel in..

Tenzij je ongepolijst aluminium wilt 😃
 
Inspuiten met motocleaner, daarna de hogedrukspuit er op. Als er dan nog een dun laagje vuil op zit kun je dit veilig met nog meer cleaner en een spons of doek verwijderen.
 
Ik wist niet dat WD40 voor dat soort dingen gebruikt kon worden! Bedankt voor de tips!
 
Remreiniger. Of iets anders wat het vet goed oplost.
Veel te vluchtig. WD40 (of lampenolie, effect is hetzelfde alleen WD40 ruikt lekkerder en is makkelijker omdat het in een spuitbus zit) trekt dieper in het vet en weekt het dus beter los.

Remreiniger is ook minder aardig voor je lak.
 
Afwasborstel met sopje….

Vet/olie en ander soort smurrie: Dasty, S100 totaal reiniger. Je hebt ook andere huismerken maar met deze merken hou ik al jaren mijn motoren netjes…

En niet zo piepen met Dasty, gewoon nadien heel goed afspoelen.

Bovendien de meesten ruilen na 3 jaar of korter …. :? ….in op een andere, dan heb je totaal geen probleem met Dasty.
 
Laatst bewerkt:
Veel te vluchtig. WD40 (of lampenolie, effect is hetzelfde alleen WD40 ruikt lekkerder en is makkelijker omdat het in een spuitbus zit) trekt dieper in het vet en weekt het dus beter los.

Remreiniger is ook minder aardig voor je lak.

Lak maakt niet uit.

En met remmenreiniger kun je het er vanaf spuiten. Daar is het voor bedacht. Afhankelijk van het type vuil en de locatie is het erg geschikt.
Maar het op een doek spuiten en vegen werkt ook goed bij hardnekkig vuil.
 
Dasty super.werkt echt goed.
En kost je de wereld niet.
Alleen niet te lang laten inweken op geanodiseerd Alu.
M.n velg van de bmw 1150 gsa was wel iets verkleurt.
 
Dasty super.werkt echt goed.
En kost je de wereld niet.
Alleen niet te lang laten inweken op geanodiseerd Alu.
M.n velg van de bmw 1150 gsa was wel iets verkleurt.
Hoe komt er dan vet op het wiel, die motor heeft toch geen ketting?
 
Jampotje met wat diesel of petroleum voor zulke plekjes: en een goedkope zachte kwast van de Action.
Alles even lekker inmasseren en een poosje laten staan zodat het zacht wordt en daarna gewoon met auto of motor shampoo de hele fiets wassen.

Let wel goed op dat je die blubber niet op de stoep onder je schoenen of op de banden achterlaat want dan ga je een glij partijtje beleven.

Dasty en remmenreiniger zijn me veel te agressief.
 
Hoe komt er dan vet op het wiel, die motor heeft toch geen ketting?
Was ook geen vet maar remstof.
Ik dacht joh Dasty goed spul.
Maar ik heb het er te lang op laten inweken.
Je kon duidelijk se verkleuring zien
De boxer is al lang weer weg maar schrok toen wel.
Was toch een beste investering.
 
Nou het mooie Option 719 logootje is weer terug hoor! Met dank aan WD40 dus. Had niet gedacht deze ooit nog terug te zien 🙃
E256265B-D8A2-4A48-947A-CBA934204B5E.jpeg

Dank allen voor de reacties. Dat spul maakt trouwens best wat vlekjes op rubber en plastic. Is dat nog iets om zorgen over te maken?
 
  • Leuk
Waarderingen: D.D
Nou het mooie Option 719 logootje is weer terug hoor! Met dank aan WD40 dus. Had niet gedacht deze ooit nog terug te zien 🙃
Bekijk bijlage 1791379

Dank allen voor de reacties. Dat spul maakt trouwens best wat vlekjes op rubber en plastic. Is dat nog iets om zorgen over te maken?
Vervliegt. Maar het duurt wat langer dan bij remmenreiniger.
 
Terug
Bovenaan Onderaan