Ergste vuil schoonmaken

Was ook geen vet maar remstof.
Ik dacht joh Dasty goed spul.
Maar ik heb het er te lang op laten inweken.
Je kon duidelijk se verkleuring zien
De boxer is al lang weer weg maar schrok toen wel.
Was toch een beste investering.
Dasty is ontvetter. Voor remstof kun je motocleaner of zelfs velgencleaner gebruiken. Die laatste mag maar een paar minuten inwerken voordat je het afspoelt.
 
Heb later eens flesje gekregen van autopoetshandel.
Soort van mierenzuur.
Dat werkt geweldig op rempoeder op de auto.
Ook dat zou ik niet gebruiken op geanodiseerd alu
 
Heb later eens flesje gekregen van autopoetshandel.
Soort van mierenzuur.
Dat werkt geweldig op rempoeder op de auto.
Ook dat zou ik niet gebruiken op geanodiseerd alu
Ja, dat is voor het stof van gietijzeren remschijven van een auto. Er bestaat ook zuurvrije velgenreiniger.
 
ik smeer overal wd40 aan wat moet glijen en blinken.
saf0n959m7y01.jpg
 
Ik gebruik vaak de S100 kettingreiniger. Sprayen, 10 min wachten, evt beetje boenen, dan afspoelen :t
 
En nu even serieus.
WD40, lampenolie, terpentine, diesel, wasbenzine, voor mijn gevoel werkt het allemaal goed op vette plekken.
Het ene zal wat schraler zijn dan het andere, maar ik heb er op mijn motoren nog geen nadelen van ondervonden.
 
van wasbenzine wordt je hartstikke stoned en geeft hoofdpijn is ook gevaarlijk want je huid is poreus en neemt het op.
deed vroeger nooit zo moeilijk maar wordt toch wat voorzichtiger met de jaren.
lampolie werkt zeker goed ik gebruik zelf petroleum gewoon omdat ik daar 40 ltr van heb staan om de houtkachel aan te maken en eerder veel speelde met Petromax lampen.
 
Lampenolie, WD40, velgreiniger (sommige niet zure varianten werken verdomd goed), allemaal prima. Wasbenzine / terpetine zou ik niet doen. Laat ook niks beschermends achter en sommige zaken kunnen er minder goed tegen. Overigens heb ik wel eens dasty gebruikt maar het blijft opletten daarmee.
 
Tandenborstel en wd40 voor de moeilijke hoekjes. Doekje en wd40 voor de velgen
 
Als je een echte zuunigerd bent zoals ondergetekende dan bewaar je die rietjes gewoon als je de spuitbus leeg hebt.

De rietjes van de kruipolie passen ook gewoon op wd40.

Maar sowieso is petroleum goedkoper per liter en met een kwastje ook heel mooi aan te brengen.
 
Als je de motor zuiver hebt moet je hem ook even mooi inspuiten met wat siliconespray, wd40, of S100/acf anti-corrosie.

Dan hecht de vuiligheid ook minder
 
Afwasborstel met sopje….

Vet/olie en ander soort smurrie: Dasty, S100 totaal reiniger. Je hebt ook andere huismerken maar met deze merken hou ik al jaren mijn motoren netjes…

En niet zo piepen met Dasty, gewoon nadien heel goed afspoelen.

Bovendien de meesten ruilen na 3 jaar of korter …. :? ….in op een andere, dan heb je totaal geen probleem met Dasty.
Na 3 jaar, alleen als het een miskoop is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan