Fazer 2004: Zien wegrijden op takelwagen doet pijn

Karoshi

Die hard MF'er
8 apr 2004
524
0
Belgie
Verhaal:

Gisteren motor voor eerste keer in onderhoud en 's avonds gaan ophalen. Geen bijzonderheden te melden (oliefilter vervangen, alles nagetrokken, olie vervangen,... enfin 129€ viel al bij al nog mee).

Ik rij ermee naar huis en bel maatje van me op om effe naar oefenterrein wat te gaan oefenen voor motorexamen volgende week donderdag.

Alles perfect effe stoppen bij tankstation. Motor effe stilleggen en effe later terug starten. NO problemo.

Half uurtje later bij het oefenterrein effe vragen aan instructeur die bezig was met oto of we erop mochten. Tja kon ie in principe niet toestaan maar goed... Op eigen risico mocht het toch DUUUH :Z

Effe geoefend en ging beter dan verwacht. Dus ikke blij *D

Motor effe aan de kant gezet effe praatje gemaakt en toen terug willen vertrekken om nog terrasje te gaan doen...

Effe rustig opstappen alles opzetten en aandoen. Contact op on en... NIET starten. Mwah effe gekeken naar slot enzo NIETS.

Godver motor van 1400 km oud!

Benzinepomp slaat op en hij wil aanslaan maar dan komt er vaag geluid van bij het contact weg alsof de starter niet wil meewerken. Alarm zat volgens mij ook lekker te flippen :(

Enfin effe batterij gechecked en alle kabels nagelopen maar echt niets vinden :(
2de gecodeerde sleutel laten aanrukken maar zonder resultaat...

Als laatste redmiddel dan maar de road assistance van de verzekering gebeld. Konden ze mijn polis nog niet vinden B|
Hoop gezeik komen ze dan toch langs. Batterij effe uitgemeten en tja die was goed.

Dus dan maar opladen ;(

Doet best pijn je mooi glimmende nieuwe motor zo zien afgevoerd worden. OK ik weet dat het geen schade is maar ben nu wel effe het vertrouwen in mijn ding kwijt |( ...

Zo meteen maar effe naar de motoshop bellen en kijken wat ze er vandaag nog aan kunnen doen en of het (uiteraard) binnen yamaha garantie valt...

Ik die dacht dat enkel "italianen" technische problemen hadden :X
 
mja inderdaad maar blijft klote ;(
Gelukkig stond ik in Mortsel dus maar 5 kilometer van huis.
Ben er dus niet geraakt om nog iets te gaan drinken :P

Ik kocht trouwens een nieuwe motor om zulke dingen te vermijden '(
 
Laatst bewerkt:
Pff ik schrok ff man, dacht dat je geschoven oid was... |(

Noujah kan gebeuren he, gebeurd vaker met nieuw fietsen hoor, kleine kinderziektes. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan