Fazerrijder (V/M) hangplek - deel 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heel netjes hoor. Stuur is niet origineel? |( ---> Staat ook bij de Ad.
Vering lijkt me wel nog origineel...
En een alu kettingspanner op een zwart blok...kan best af fabriek zo zijn hoor, is me gewoon nog nooit eerder opgevallen.
Goed voor een hoop plezier in ieder geval!


Ik zit ook een beetje rond te kijken voor zowel FZS 1000s als FZ1s, en die kettingspanner is tot nu toebij alle FZSjes alu kleur, ook al is het blok zwart. Dus zal wel horen, of ze zijn allemaal aftermarket :+
 
Beste fazer rijders,
Even een vraag, ik heb een fazer 600 uit 98. onder mijn tank komen 3 slangen vandaan. de 'main fuel hose', de fuel tank breaser hose en de fuel tank drain hose. over de laatste twee heb ik een vraag (dit zijn twee kleinere slangen naast elkaar aan de onderkant vd tank). weet iemand waar deze slangen naartoe zouden moeten lopen? bij mij hangen ze los en uit één van de twee blijft benzine stromen. als ik de handleiding raadpleeg kan ik nergens terugvinden waar deze slangen op aangesloten zouden moeten zijn.

De hoofdbenzineslang die gaat uiteraard naar de carbs.

Alvast bedankt :)

Menno
 
The drain slang hangt meestal ergens onder het blok en dit is
Een verbinding met het gaatje naast de tankdop.
Hier zou dus niet constant benzine uit mogen stromen
of je tank zou onvervuld moeten zijn echter zou je benzine dop
dit mijn inziens moeten afsluiten.
Over het andere slangetje kan ik je weinig vertellen daar heb ik mij nooit in verdiept
 
Mijn FZ6 S2 2007 heeft flink wat onderhoud nodig vrees ik. Dit heb ik door wat financiële malaise moeten uitstellen en ik zoek nu wat advies. Er staat nu bijna 45 K op de teller en ik vraag mij af voor de volgende zaken of die echt uitgevoerd moeten worden of dat een controle op gevoel, zicht en gehoor zoals ik die de afgelopen jaren heb gedaan voldoende is:

-Kleppen stellen?
-Remmen (blokken nog goed, vloeistof is getest) Dus remleiding vervangen, en een remrevisie?
-Smeren Achterbrug?
-Smeren balhoofd?
(Ook ongeveer idee wat dit mag gaan kosten?)

Standaard onderhoud van olie etc. is geen probleem maar bovenstaande wordt ff lastig aangezien ik geen schuur ofzo tot mijn beschikking heb, iemand suggesties dichtbij Amersfoort?
Anders dan verwacht ik naar De Valkenier in Barneveld te gaan of naar de Yammie dealer in Apeldoorn.
 
Kleppenstellen moet al bij 40.000 km dus die sowieso! Kosten zijn afhankelijk van bij wie je het laat doen, of zelf doet. Er zijn op jijbuis voldoende tutorials die je kunt raadplegen.

Bij jou in de buurt kan ik Ro Snel van Snelmotoren in Zeist aanbevelen.

Remleidingen vervangen, zou ik ook doen en dan gelijk door staalommantelde leidingen. Remvloeistof vervangen zijn de kosten niet en aangezien die vloeistof hygroscopisch is, zeker doen!

Brug smeren, ik heb geen idee. Staat dat in het handboek en kun je ergens een smeernippel vinden?
 
Laatst bewerkt:
Kleppenstellen moet al bij 40.000 km dus die sowieso! Kosten zijn afhankelijk van bij wie je het laat doen, of zelf doet. Er zijn op jijbuis voldoende tutorials die je kunt raadplegen.

Bij jou in de buurt kan ik Ro Snel van Snelmotoren in Zeist aanbevelen.

Remleidingen vervangen, zou ik ook doen en dan gelijk door staalommantelde leidingen. Remvloeistof vervangen zijn de kosten niet en aangezien die vloeistof hygroscopisch is, zeker doen!

Brug smeren, ik heb geen idee. Staat dat in het handboek en kun je ergens een smeernippel vinden?

Met de achterbrug te beginnen: ja, in de haynes manual, geen smeernippel, daarvoor moet de achterbrug eruit om het naaldlager te smeren. (ik weet er wel iets van, in het verleden al wat over gelezen, maar lezen is anders dan doen 8-) )

Die staalommantelde leidingen was ook wel mijn idee, maar na zoeken was mij niet duidelijk of je ABS nog afgesteld moet worden, de 1 roept van wel de ander weer van niet. Wel had ik gezien dat remleidingen voor ABS zo € 100,- duurder zijn dan voor niet ABS.
 
hey

weet iemand een leuk adress voor stuurverhogers ( baracuda )

liefst baracuda

graag linkje en prijs

grt ivo
 
Met de achterbrug te beginnen: ja, in de haynes manual, geen smeernippel, daarvoor moet de achterbrug eruit om het naaldlager te smeren. (ik weet er wel iets van, in het verleden al wat over gelezen, maar lezen is anders dan doen 8-) )

Die staalommantelde leidingen was ook wel mijn idee, maar na zoeken was mij niet duidelijk of je ABS nog afgesteld moet worden, de 1 roept van wel de ander weer van niet. Wel had ik gezien dat remleidingen voor ABS zo € 100,- duurder zijn dan voor niet ABS.

Tijd om een kenner te raadplegen dus, ga maar eens langs bij: Snelmotoren – De beste motorzaak van Utrecht

Advies is altijd gratis! ;)
 
Vandaag weer een heerlijk ritje gehad.
Spijt van dat ik gister niet met de moto naar de beurs ben gegaan.

Zijn er van hier trouwens mensen lid van de fazerclub?
Zag ze op de beurs staan maar ken er vrij weinig van.
Het forum daar is in ieder geval niet al te druk :P
 
Laatst bewerkt:
Voor iedereen die vandaag gaat rijden.. enjoy :]
Ik ga een rondje Veluwe - IJssel route doen :9

Heerlijk *D
 
Baal heb middagdienst maar al het pekel is hier nog niet weg op de wegen dus hoop dat het nog gaat regenen
 
Waarom zo'n angst voor wat pekel ? Thuis gewoon goed afspuiten en nergens last van. Ik rij al jaren door de pekel en al mijn motoren zagen er na jaren nog prima uit.
 
De Fz1 en de triple staan na 253km weer afgespoten in de schuur ;)
Paar role-on testjes gedaan. de triple is vies snel :X Tot 9000rpm in 5 en 6 zelfs een fractie sneller als de FZ1 :X :X

Combi gewicht is van de triple was ongeveer en 70kg lager en.... 3 vs 4 cilinder. Was wel redelijk verbaasd.
Wel weer heeeeeeerlijk gereden :]

Het is alleen jammer dat we 2x door de tunnel bij de klomp in Ede zijn gereden (ook wel de goud klomp genoemd)
Met een beetje pech 4x 95 euro boete :r
 
Laatst bewerkt:
Beste medeforummers, ik ga upgraden van mijn 25kw diversion 600 uit '1992, ben van de week bij linders geweest en daar heb ik testgezeten op de fazer fz1 2009. Hier ga ik aanstaande dinsdag mee testrijden, ben benieuwd hoe het rijd wat het zat bijzonder prettig met mijn enorme benen (1m). Mocht dit wat zijn ga ik mogelijk over tot aankoop, hebben jullie nog adviezen waarop echt goed te letten gedurende de testrit buiten de standaardzaken?

http://voorraad.lindersmotoren.nl/s...fe2d9c398b/details/8879227/yamaha-fz-1-s-abs/
 
Beste medeforummers, ik ga upgraden van mijn 25kw diversion 600 uit '1992, ben van de week bij linders geweest en daar heb ik testgezeten op de fazer fz1 2009. Hier ga ik aanstaande dinsdag mee testrijden, ben benieuwd hoe het rijd wat het zat bijzonder prettig met mijn enorme benen (1m). Mocht dit wat zijn ga ik mogelijk over tot aankoop, hebben jullie nog adviezen waarop echt goed te letten gedurende de testrit buiten de standaardzaken?

http://voorraad.lindersmotoren.nl/s...fe2d9c398b/details/8879227/yamaha-fz-1-s-abs/
Dat je het naar je zin hebt ;)
Heel zakelijk, een lijstje voor jezelf maken en de emotie even loslaten en echt je lijstje punt voor punt aflopen, ik laat mijzelf anders meeslepen en vergeet de helft. :z
 
iemand nog een taartschep / achterspatbord voor een fz6 liggen die ik kan overnemen? ik wil een motech kofferrek monteren en dan heb ik die nodig.
 
Ik heb me wel ooit aangemeld bij het forum maar ik vond het ook te rustig.

Ja zo een idee heb ik ook al.

Nope ook ik ben geen lid
Maar ik heb dan ook een naked en geen fazer 😉
Dat telt niet :+

Voor iedereen die vandaag gaat rijden.. enjoy :]
Ik ga een rondje Veluwe - IJssel route doen :9

Heerlijk *D

Vandaag ook zoiets gedaan, 1e ritje van t jaar van m;n vriendin
We zijn vanaf papendrecht binnendoor naar groot ammers gegaan, daar het pontje gepakt en langs de lek naar Krimpen aan de lek/ijssel gereden. Toen door naar gouderak en via haastrecht/vlist/schoonhoven weer teruggereden naar groot ammers.
Toen nog even over kinderdijk gereden zo terug naar huis :)

even lekker 4 uur weggeweest.
Kan ze vast weer oefenen voor de vakantie :]
 
iemand nog een taartschep / achterspatbord voor een fz6 liggen die ik kan overnemen? ik wil een motech kofferrek monteren en dan heb ik die nodig.


Volgens mij past deze gewoon zonder taart schep.
Ik heb hem bij mijn fz1 ook weg gehaald en rij nu met koffer rek.
 
Voor de zijkofferset voor een FZ6 wordt een deel inderdaad gemonteerd aan de taartschep (waar het afneembare deel aan gemonteerd wordt). Als je die niet hebt zal je zelf een beugel moeten fabrieken waar het rek en de knipperlichten op komen.

kft_06_348_20000__b_401332856508-13067_1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat je het naar je zin hebt ;)
Heel zakelijk, een lijstje voor jezelf maken en de emotie even loslaten en echt je lijstje punt voor punt aflopen, ik laat mijzelf anders meeslepen en vergeet de helft. :z


:^

Ik vind de prijs overigens wel erg fors, wel een mooie bike! Ik zal meteen een setje nieuwe Pilot Roads 4 (meteen voor 190/55 kiezen!) eruit onderhandelen. De huidige banden zien er niet uit alsof dat heel lekker gaat rijden.

Have fun!
 
Laatst bewerkt:
Voor de zijkofferset voor een FZ6 wordt een deel inderdaad gemonteerd aan de taartschep (waar het afneembare deel aan gemonteerd wordt). Als je die niet hebt zal je zelf een beugel moeten fabrieken waar het rek en de knipperlichten op komen.

[afbeelding]
Zo had ik ook de handleiding bekeken en ik wil de profile uitvoering waardoor de knippers ook verder naar achter moeten. Maar misschien had HansHoog een andere oplossing.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan