File aan 2 kanten langsrijden???

RickLT

MF'er
11 mrt 2003
48
0
Schoonhoven
Ik reed vandaag op een weg tussen capelle a.d. ijssel en krimpen a.d. lek aan de rechterkant een file op één baan voorbij. Dit doe ik, en elke motorrijder daar elke dag rechts omdat daar nog een breed stuk asfalt naast de lijn zit. Gaat er op hetzelfde moment dat ik rechtsachter een auto zit een andere motorrijder die auto iets harder links voorbij. Die auto ziet hem en gaat dus keurig een stukje opzij, maar rijdt dus wel bijna mij van m'n fiets!! Dus geachte motorrijders: als je de file voorbijgaat, let ff op of er geen andere motorrijder aan de andere kant zit.
 
Hij moest waarschijnlijk daar rijden, omdat jij in de weg reed aan de rechterkant.
 
sinds ik door een collega van onze vriend baksteen bekeurd ben wegens te hard tussen de files door rijden, hou ik altijd vluchtstroken en andere stukkies asfalt in de gaten over geen verdachte figuren achter me aanrijden 8-)

voor de belangstellenden: 80euro naar de staatskas |(
 
Ik reed vandaag op een weg tussen capelle a.d. ijssel en krimpen a.d. lek aan de rechterkant een file op één baan voorbij. Dit doe ik, en elke motorrijder daar elke dag rechts omdat daar nog een breed stuk asfalt naast de lijn zit. Gaat er op hetzelfde moment dat ik rechtsachter een auto zit een andere motorrijder die auto iets harder links voorbij. Die auto ziet hem en gaat dus keurig een stukje opzij, maar rijdt dus wel bijna mij van m'n fiets!! Dus geachte motorrijders: als je de file voorbijgaat, let ff op of er geen andere motorrijder aan de andere kant zit.
Ik ken de situatie daar niet, maar volgens de gedragscode mogen motorrijders tussen de file doorrijden als ze dat doen tussen de meest linkse baan en de rijstrook rechts daarvan. Op een weg met twee rijstroken is dat dus automatisch in het midden, op een weg met drie dus tussen de tweede en derde baan.

Die afspraak is er zodat motorrijders op eenzelfde plek verwacht worden. Kies je er voor om op een andere plek langs de file te rijden, dan is het aan jou om op te letten of er motorrijders zijn die op de afgesproken plek rijden.
 
Huh?!?

Maak je het niet jezelf niet onnodig lastig op deze manier ?
Het is blijkbaar soms al teveel gevraagd om een beetje opzij te gaan als we gewoon tussen de meest linkerbaan en de baan rechts daarvan rijden.
Als je nu ook nog andere banen gaat gebruiken, kun je dit wel een beetje verwachten.

Lijkt me gewoon het veiligst als we een beetje consequent zijn, dan kunnen we ook op de meeste medewerking rekenen.
 
Huh?!?

Maak je het niet jezelf niet onnodig lastig op deze manier ?
Het is blijkbaar soms al teveel gevraagd om een beetje opzij te gaan als we gewoon tussen de meest linkerbaan en de baan rechts daarvan rijden.
Als je nu ook nog andere banen gaat gebruiken, kun je dit wel een beetje verwachten.

Lijkt me gewoon het veiligst als we een beetje consequent zijn, dan kunnen we ook op de meeste medewerking rekenen.
:^

Afgezien daarvan is het simpelweg verboden om over de strook asfalt links van de witte streep (de redresseerstrook) te rijden. Dus als je het doet kun je er op rekenen dat mensen het niet verwachten en dat je een leuke boete krijgt als oom agent het ziet. Gewoon tussen de files doorrijden en behalve de auto's voor je ook de spiegels in de gaten houden. Als er een andere motorrijder sneller wil dan jij, gewoon ff aan de kant en probleem opgelost. :)
 
Op woensdag 05 november 2003 22:16 schreef RickLT het volgende:
Ik aan de rechterkant een file op één baan voorbij.
Dit doe ik, en elke motorrijder daar elke.
Hmm indeed, RickLT, ik denk dat jij een beetje verkeerd reed. En al die anderen dus ook.
 
Tussen de meest linkerbaan en de baan rechts daarvan is wat lastig als hij zegt dat het een 1 baansweg is |(

Rijdt zelf meestal rechts langs 1 baans files omdat blikkies nou eenmaal van nature linksrijden en er dus rechts 9 v/d 10 keer meer ruimte aan de rechterkant is ;)
 
ik "verwacht" eigenlijk altijd dat motorrijders me links passeren (ben een midden baan rijder) Dus ik let daar altijd op... Ik heb trouwens ook geen spiegel aan de rechterkant van mijn auto... dus soms benik erg verast als ik aan de rechterkant wordt gepasseert omdat ik dat dan gewoon niet heb gezien...
 
Tussen de meest linkerbaan en de baan rechts daarvan is wat lastig als hij zegt dat het een 1 baansweg is |(

Rijdt zelf meestal rechts langs 1 baans files omdat blikkies nou eenmaal van nature linksrijden en er dus rechts 9 v/d 10 keer meer ruimte aan de rechterkant is ;)

Het is een 1 baansweg met aan de linkerkant een opstaande rand en aan de rechterkant veel ruimte. Tevens rijden auto's daar idd meestal links, omdat motoren er daar langs gaan. Ik rijd vrij voorzichtig langs de file (lees langzaam) dus ik let ook altijd op of er geen ander motor achter mij zit die sneller gaat, want dan voeg ik weer even in om hem erlangs te laten.

Tevens rijd elke motorrijder die ik gezien heb er daar rechts langs, omdat de situatie dat dus vereist. Maar afgezien van de discussie of je er links of rechts langs moet, het gaat erom dat als er al een andere motor een auto passeert, doe dat dan dus niet ook nog aan de andere kant.
 
Sorry niet geregistreerd dat het een eenbaansweg is :z . Goed uitkijken dus blijft het devies en voorbereid zijn opo het onverwachte :? .
 
Het is een 1 baansweg met aan de linkerkant een opstaande rand en aan de rechterkant veel ruimte. Tevens rijden auto's daar idd meestal links, omdat motoren er daar langs gaan. Ik rijd vrij voorzichtig langs de file (lees langzaam) dus ik let ook altijd op of er geen ander motor achter mij zit die sneller gaat, want dan voeg ik weer even in om hem erlangs te laten.

Tevens rijd elke motorrijder die ik gezien heb er daar rechts langs, omdat de situatie dat dus vereist. Maar afgezien van de discussie of je er links of rechts langs moet, het gaat erom dat als er al een andere motor een auto passeert, doe dat dan dus niet ook nog aan de andere kant.
Je kunt wel een bekeuring verwachten als er politie in de buurt is. Het is bij een 1-baans weg gewoon niet toegestaan. Bij knooppunt Zonzeel heb je ook slechts 1-rijstrook, met vluchtstrook (met voldoende ruimte voor een motor). Maar tussen kunnen en mogen, zit een wereld van verschil. Een collega van mij heeft daar een vette bekeuring voor gekregen. Onnodig gebruik maken van de vluchtstrook heet dat dan.
 
jij bedoelt de algeraweg richting de brug? Je moet daar wel rechts rijden want daar heb je de meeste ruimte. Ik doe het ook altijd daaro.
 
jij bedoelt de algeraweg richting de brug? Je moet daar wel rechts rijden want daar heb je de meeste ruimte. Ik doe het ook altijd daaro.

Yup precies daar,

het is ook geen vluchtstrook, maar meer een stukkie asfalt teveel...
Als je er links langs gaat kun je de spiegel van de bus op je achterhoofd verwachten...
 
Yup precies daar,

het is ook geen vluchtstrook, maar meer een stukkie asfalt teveel...
Als je er links langs gaat kun je de spiegel van de bus op je achterhoofd verwachten...

Auw.. En dan kom je 's ochtends langs de file rechts, moet je op een gegeven moment toch weer invoegen vlakbij de stoplichten in Capelle.... En dan moet je idd ff kijken of er niet een bus aankomt terwijl de volgende autos voor het stoplicht even links inhaalt om zodoende door de rijen heen te kunnen. Iedere ochtend weer leuk...
 
Terug
Bovenaan Onderaan