Fz6 4000 toeren gaat niet verder :(

Memi

Rookie
16 nov 2023
8
0
Hallo dames en heren,

Ik ben bezit van een fz6 van 2008.
Helaas heb ik een soort van rev blokkade op mijn fz6.
Hij gaat niet harder als 4000k toeren.
Inmiddels zijn volgende onderdelen vervangen.
- bobine
- iridium. Bougies
- brandstof pomp plus nieuwe brandstof + injector cleaner.

Weet iemand waar het aan kan liggen?
Ik heb waardes van tps sensor wijken af als standaard maar weet het niet zeker...

Help mij :(
Alvast bedankt voor jullie reacties
 

Bijlagen

  • 20231116_011140.jpg
    20231116_011140.jpg
    205,5 KB · Weergaven: 1
  • 20231116_011129.jpg
    20231116_011129.jpg
    229,5 KB · Weergaven: 1
  • 20231116_011048.jpg
    20231116_011048.jpg
    240,1 KB · Weergaven: 1
Motor wilt niet hoger in de toeren en hij blokkeert in de 4000 rpm ( klinkt alsof een auto in launch control mode staatklinkt ongeveer als
tussen 10-13 secondes )
 
Kijk eens naar je tps sensor.
Heb een 2004 model gehad met dezelfde soort klachten. Ook uitvallen van motor door spontaan te laag stationair.
Er is een terugroepactie geweest voor die modellen en heb een nieuwe tps gekregen van yamaha.
Daarna geen problemen meer gehad.

Wil niet zeggen dat het het is maar goed , wellicht om naar te kijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Memi
Loop de hele bedrading van de krukassensor eens na?
Dus meten zo direct mogelijk op de sensor (als je toevallig een scoop hebt kun je zelfs het signaal controleren) en vervolgens meten tot aan de ECU. Let ook op vocht/rommel enzo in de stekkers.
 
Ik heb er zeker harder mee gereden anders had ik wel een schakelbrommer genomen xD
Maar dat staat niet in jou openingspost.

Hallo dames en heren,

Ik ben bezit van een fz6 van 2008.
Helaas heb ik een soort van rev blokkade op mijn fz6.
Hij gaat niet harder als 4000k toeren.

Dus vandaar mijn reactie.

Succes er mee 8-)
 
Hallo allen,
ik zag via diagnostic mode dat pompspanning tijdens pompen 11.3volt geeft. En zag ook een relay beetje beschadig was(acm 33211) kan dat effect hebben?
 
Voor beiden met problemen,
Gebruik een multimeter om de juiste spanning te meten, wat een ingebouwd iets meet wijkt meestal af.
En nog belangrijker, controleer de laadspanning bij draaiende motor wan ik vind jullie gemeten spanning niet echt hoog.
Laadspanning zou rond de 14 volt moeten zijn, iets hoger nog zelfs.
 
Zojuist een drukmeter gekocht en aangesloten ( drama ding )
Als ik contact aanzet hoor ik mijn pomp hij blijft iig boven 36psi en bij gas geven blijft hij op zn plek dat lijkt goed te gaan TOT dat ik mijn gasklephuis regelaar aansloot.
Ik krijg niet juiste waardes omdat er een vacuüm lek of iets is zie afbeelding.

Wie is een vacuüm specialist en zou mij hiermee kunnen helpen :D
 

Bijlagen

  • 20240404_142915.JPG
    20240404_142915.JPG
    312,9 KB · Weergaven: 0
  • 20240404_144509.JPG
    20240404_144509.JPG
    429,5 KB · Weergaven: 0
  • 20240404_144517.JPG
    20240404_144517.JPG
    389,1 KB · Weergaven: 0
Terug
Bovenaan Onderaan