Hey luitjes,
Na een dik half jaar niet technisch naar de motor omgekeken te hebben had ik wat tijd over en dacht laat ik er eens wat aandacht aan schenken. Hij liep niet mooi synchroon dus ik de meters erop aansluiten, en toen kwam ik erachter waarom hij niet mooi synchroon liep ondanks dat 6k geleden de kleppen zijn gesteld.
Ik heb het idee dat de stationair nok niet helemaal terugkomt, dwz de schroef staat al bijna op de 2/5e uitgedraaid en hij raakt hem niet eens. Als ik nu de carbs synchroon stel gaat die ongelooflijk hoog stationair lopen. Nu zit het probleem in de gaskleppen ansich, die staan al dicht terwijl de nok nog een eind moet. Zijn er meer mensen met dit probleem? Er zit trouwens een dynojetkit in de carb vertelde de vorige eigenaar maar of de kleppen er wel eens uit zijn geweest weet ik niet. Ik kon ze zo ook niet loskrijgen, ze zitten er wel op de kop in maar of dit hoort weet ik niet.
Na een dik half jaar niet technisch naar de motor omgekeken te hebben had ik wat tijd over en dacht laat ik er eens wat aandacht aan schenken. Hij liep niet mooi synchroon dus ik de meters erop aansluiten, en toen kwam ik erachter waarom hij niet mooi synchroon liep ondanks dat 6k geleden de kleppen zijn gesteld.
Ik heb het idee dat de stationair nok niet helemaal terugkomt, dwz de schroef staat al bijna op de 2/5e uitgedraaid en hij raakt hem niet eens. Als ik nu de carbs synchroon stel gaat die ongelooflijk hoog stationair lopen. Nu zit het probleem in de gaskleppen ansich, die staan al dicht terwijl de nok nog een eind moet. Zijn er meer mensen met dit probleem? Er zit trouwens een dynojetkit in de carb vertelde de vorige eigenaar maar of de kleppen er wel eens uit zijn geweest weet ik niet. Ik kon ze zo ook niet loskrijgen, ze zitten er wel op de kop in maar of dit hoort weet ik niet.