Fzr 1000 carburateur probleem

MrOi

MF veteraan
20 sep 2006
3.645
2
Arnhem
Hey luitjes,

Na een dik half jaar niet technisch naar de motor omgekeken te hebben had ik wat tijd over en dacht laat ik er eens wat aandacht aan schenken. Hij liep niet mooi synchroon dus ik de meters erop aansluiten, en toen kwam ik erachter waarom hij niet mooi synchroon liep ondanks dat 6k geleden de kleppen zijn gesteld.

Ik heb het idee dat de stationair nok niet helemaal terugkomt, dwz de schroef staat al bijna op de 2/5e uitgedraaid en hij raakt hem niet eens. Als ik nu de carbs synchroon stel gaat die ongelooflijk hoog stationair lopen. Nu zit het probleem in de gaskleppen ansich, die staan al dicht terwijl de nok nog een eind moet. Zijn er meer mensen met dit probleem? Er zit trouwens een dynojetkit in de carb vertelde de vorige eigenaar maar of de kleppen er wel eens uit zijn geweest weet ik niet. Ik kon ze zo ook niet loskrijgen, ze zitten er wel op de kop in maar of dit hoort weet ik niet.
 
dat kan komen doordat de gaskleppen niet goed zijn gesynchroniseerd.
draai de stelschroeven eens helemaal terug/uit en kijk wat er dan met de speling bij de stationair aanslag gebeurt.
 
een moet toch 1 gasklep zijn die dicht blijft staan.

Ik snap niet helemaal wat je bedoeld.

@ rest: Ik heb alles gecheckt, nok word nergens tegen gehouden, kabels houden ook niks tegen het zit echt in de kleppen/stang zelf.

Daarom vraag ik ook of mensen ervaring hebben met dit euvel, mss is het iets fzr specifieks.

Misschien weet iemand met een fzr of de stationairschroef zo ver uit hoort te staan voordat die raakt?
 
Laatst bewerkt:
Bytheway, de ontsteking en de exup klep worden door hetzelfde kastje geregeld. Die unit zit bij mij rechts bovenop het blok en het lijkt alsof er gaskabels heen moeten gaan maar die zitten er niet op. Ik weet dat de exup klep niet functioneerd waardoor die bij 3k een dip heeft maar weet iemand hoe het hoort te zitten want ik wil het systeem weer in werking zetten?
 
wat bananeman1001 bedoelt is denk ik:
je hebt 4 gaskleppen, als deze niet goed synchroon staan en er dus eentje verder in of uitgedraait zit, dan sluit deze 1 klep 1 carburateur af en de andere 3 blijven nog openstaan. je kan dit vrij simpel zien door je gas gewoon dicht te draaien en 1 voor 1 even de gasschuiven openen, je zou dan moeten zien dat er in ieder geval 1 gasklep is die helemaal afsluit en dat er 3 zijn die een kiertje hebben.
 
Ja dat heb ik nagekeken en ze staan allemaal dicht, zelfs als ik de stelschroeven zo draai dat ze allemaal vast dicht staan heb ik nog steeds veel speling. Daarom wil ik dus horen van iemand met zelf een fzr of er bij hem de stationair schroef ook zoveel uitstaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan