Garmin Zumo XT2

Houd de aan/uit knop eens wat langer ingedrukt, langer dan 30 seconden. Ik had vorige week ook dat hij niet aan wilde. Dacht dat hij leeg was dus ook aan de stroom. Wilde nog niet opstarten. Na wat langer de aan uit knop ingedrukt te houden kwam hij weer tot leven.
Ik had al moeite om hem de eerste keer opgeladen te krijgen. Hij heeft hier zo'n twee uur geprobeerd op de starten aan de lader, voordat het lukte. En langer ingedrukt houden heb ik natuurlijk geprobeerd. Contact gehad met Garmin en wij krijgen deze gecrediteerd na retour.
Ik heb dus alweer een andere.
Wat betreft je verkeersinfo: Thuis en op het werk wel en onderweg niet? Heb je toevallig de XT2 thuis en op het werk aan de wifi zitten? Neem aan dat je hem onderweg met de tread app hebt verbonden? Lijkt er een beetje op dat de XT2 onderweg geen verbinding met het internet heeft via je telefoon.
Ik heb ook het vermoeden dat hij via eigen Wifi of via die van de telefoon verkeersinfo binnenhaalde, maar heb dat nog niet goed kunnen testen. Het eerste apparaat ging stuk bij een poging daartoe. Exemplaar 2 geeft tot nog toe geen verkeersinfo, ook niet thuis.
Het feit dat de nieuwe dezelfde storing heeft suggereert sterk dat de fout inderdaad bij de telefoon ligt (Samsung S20), maar waar?
 
Om verkeersinformatie te krijgen moet zowel de Garmin als de telefoon op de juiste instelling staan.
Bij de mijne kan ik zien of er tussen Garmin en mobile telefoon verbonden zijn is als ik de motor start.
Garmin gaat aan zie ik in het beginscherm van de garmin de temperatuur staan.
Dit verteld mij dat zowel garmin als mobile telefoon met elkaar zijn verbonden.
Wifi heb ik niet nodig om verbinding te maken. Die staat niet aan op mijn telefoon.
Je hebt nog een smart link van garmin staat wel op de telefoon maar gebruik hem nooit.
Heb ook geen idee of je deze wel nodig hebt voor verbinding tussen die twee.
De keren dat ik geen verbinding hebt tussen telefoon en garmin is als ik ergens sta en haal de garmin uit de houder. Dan komt het vaak voor dat als ik de garmin terug plaats ik geen verbinden kan maken.
Na een paar dagen werkt alles weer.
 
Dan is er nog.
Wanneer zie je verkeersinformatie.
Normaal nooit.
Als je geen route uit hebt gezet zie je niets rij je zo in de file.
Geef je een adres in de Garmin om te rijden zie je ook niets.
De Garmin vermijd dan direct file’s mits je verbinding hebt tussen telefoon en Garmin.
Je ziet niet dat de route word aangepast en krijgt ook geen melding.
Dit merk je alleen als je de weg goed kent en weet dat er ergens aan de weg gewerkt word dan wordt je omgeleid is dit niet het geval dan kan het zijn dat ze nog maar net op dit stuk weg aan het werk zijn.
Op de B54 de grens over bij Enschede richting Munster waren ze lang bezig aan 1 kant van de weg.
Met andere woorden je kon niet de weg terug rijden omdat die was afgesloten.
Vanuit Munster route naar huis ingezet en rijden.
Normaal zou ik dezelfde route terug moeten rijden naar Enschede maar dit gaat dus niet wegens de afsluiting.
Je krijgt dus geen informatie Garmin rekent een route naar Enschede met de informatie die hij binnen krijgt.
Alleen als Garmin en telefoon met elkaar in verbinding staan.

Ook kun je in de file komen als er tijdens het rijden een ongeluk is gebeurd op jou route die nog niet bij de verkeersinformatie diensten zijn binnen gekomen.
Dan heb je nog de verkeersinformatie die je wel ziet.
Als je bijvoorbeeld op de snelweg een route hebt van 150 km of meer en ergens gebeurt er iets die informatie krijg je dan in vorm van een melding, met deze route vermijd je een wegafsluiting. Of deze route is 5 minuten sneller.

Verder als je ergens van internet een route plukt of via BaseCamp een route maakt en die je op de Garmin zet.
De instellingen in de Garmin zo hebt staan dat hij niet mag herberekenen.
Je ook in een file of wegafsluiting terecht kunt komen.
Nu heb ik langere tijd niet meer zo gereden. Maar wat ik nog weet is dat je geen informatie krijgt als er in de route een wegafsluiting is tijdens het rijden.
 
Heb jij een XT(2)? Want de Smartphone link die je noemt speelt volgens mij geen rol meer bij dit apparaat, alleen bij oudere generaties.

Verder rij ik al jaren met verkeersinfo aan en je ziet wel degelijk langzaam en stilstaand verkeer op de Zumo aangegeven, ook naast je route, door gele, respectivelijk rode strepen op de wegen. Als de file op de weg voor je is krijg je ook een melding, wanneer je geen route rijdt.

Als je herberekenen uit hebt staan en je start en route op, gaat de Zumo (i.i.g. de 595) toch de route berekenen en worden afsluitingen en stilstaande files toch vermeden, d.w.z. de Zumo berekend een route er omheen.

Dit alles heeft alleen weinig met mijn probleem te maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan