Kaart update Garmin Zumo 550

Overigens, dat Platinum ding, die anderen ook, hadden wel kaartmateriaal voor gewone wegen.
Maar die kennis was op zijn zachtst geformuleerd niet technisch aangelegd.
En focking lui, bracht dr motor naar Goedhart om te wassen en poetsen...

Afijn, een typische kandidaat voor een TomTom, waarvan ik lange tijd dacht dat StomStom een bijnaam was, verzonnen door hooggeleerden met een Garmin die hun avonden vulden met discussies over zachte en harde waypoints en hoe je foutieve updates het beste kon terug draaien.

Sarcastischer kan ik het niet maken.

Tijdens 2 jaar gekloot met dat ding zal ze iig vaak genoeg verdwaald zijn om het motorrijden leuk te blijven vinden, want daar gaat het toch om , verdwalen en nieuwe dingen zien 😉
Ik heb als laatste een TomTom gekocht en ik loop me daar toch te kloten met dat "gebruiksvriendelijke" apparaat.
Vanochtend ook weer drie keer een adres ingetoetst en weer kwijt terwijl ik denk op navigeren te drukken.
Favorieten elders opslaan.. pfff het is dat ik mijn gehackte laatste Garmin gebrickt heb via een (dom van mij) automatische update.. :X
 
Ik heb als laatste een TomTom gekocht en ik loop me daar toch te kloten met dat "gebruiksvriendelijke" apparaat.
Vanochtend ook weer drie keer een adres ingetoetst en weer kwijt terwijl ik denk op navigeren te drukken.
Favorieten elders opslaan.. pfff het is dat ik mijn gehackte laatste Garmin gebrickt heb via een (dom van mij) automatische update.. :X
Mijn oude kut zumo heeft je toch maar mooi in Dordrecht de weg gewezen .
Meer heb ik er niet over te melden.
 
Ik ben niet tegnies genoeg om op Osmand inhoudelijk te reageren.

TomTom heeft ervoor gezorgd dat ik mijn toevlucht heb genomen bij Beeline.
Hoeft ook niet hoor, gewoon een landkaart met een pijltje erop.
Ik had nog nooit van beeline gehoord en zie alleen een soort horloge met een boomerang erin 🤷🏼‍♂️ , alles is ff wennen 😉
 
Weet ik veel, in ieder geval in een topic dat weer eens alle richtingen uit gaat.
TS lijkt me de juiste al gevonden te hebben.
Dus hier kan wel een slotje op }:O 🙄
Zodra de oplossing gegeven is, kan men los. Anders zou het hinderlijk zijn voor TS als er nog geen antwoord/ oplossing was alsook offtopic.

Ben jij nieuw hier ofzo?
 
Ik heb als laatste een TomTom gekocht en ik loop me daar toch te kloten met dat "gebruiksvriendelijke" apparaat.
Vanochtend ook weer drie keer een adres ingetoetst en weer kwijt terwijl ik denk op navigeren te drukken.
Favorieten elders opslaan.. pfff het is dat ik mijn gehackte laatste Garmin gebrickt heb via een (dom van mij) automatische update.. :X
Gezien jouw posts in het AliExpress topic koop jij dagelijks iets, voor nieuwe navigatie mag je wel een weekje uittrekken hoor 😉
 
Gezien jouw posts in het AliExpress topic koop jij dagelijks iets, voor nieuwe navigatie mag je wel een weekje uittrekken hoor 😉
De Garmin Nüvi is wel vijftien jaar meegegaan voordat hij zijn laatste jaren als gehackte Zümo sleet.
Is overigens nog prima, ook qua accu.
Alleen de software dus gebrickt door mij.

De BMW is gratis connected via het dashboard.
Met wereldkaart.
Machtig mooi.
Van BMW. :9

De TomTom op de R3 deed het vanmiddag prima.
Nog gratis lifetime update zo lang het duurt.
De door mij minder intuitive bediening en kleine knopjes is overkomelijk.
Deed het dan wel weer goed met handschoenen aan en in de regen.
Wel twee eindpunten vooraf thuis bewaard via de omweg in het menu. 8)7
Als ik die vaker zou gebruiken dan weet je dat.

Zwaar leven.
 
nou ja mijn zumo 550 heeft de laatste kaart van 2020 dus een update naar 2023 is voormij al een hele verbetering , maar waar haal ik die update van 2023 vandaan en hoe installeer ik die , heb dat nooit eerder gedaan???
 
Dan had je die eerder moeten installeren. In de lifetime voorwaarden staat dat als je langer dan 24 maanden geen update installeert, het recht op updates vervalt.
Nu heb ik gemerkt dat die regel niet altijd even streng gehandhaafd wordt. Installeer Garmin Express op je PC en controleer daarmee of je de kaart nog kan updaten naar de laatst beschikbare voor de 550.
 
Dan had je die eerder moeten installeren. In de lifetime voorwaarden staat dat als je langer dan 24 maanden geen update installeert
Zo ver zal 't bij mij niet komen.
Maar ik heb dit nooit geweten. Weer wat geleerd.

Er zijn genoeg mensen die geen raad weten met Zumo/ Basecamp.
Die kwakken 'm in de kast en kunnen dan na 2 jaar geen updates meer maken.
Dan is ie daarna wrs nauwelijks nog verkoopbaar??

Ik heb 't iemand al meerdere keren proberen uit te leggen. Dan is het ja-ja-ja. Tijdje later weer zelfde verhaal.
Nu rijdt ie rond met de GSM en een app.
 
Ook ik heb geprobeerd om mijn oude Zumo 550 te updaten, na mijn lange pauze van het motorrijden. Lukte uiteraard niet. Garmin gaf daarbij aan dat de hardware simpelweg onvoldoende krachtig was om de nieuwe kaarten te kunnen gebruiken.
Wat me verbaasde is dat ik de laatst uitgerolde versie ook niet aangeboden kreeg. Er was gewoon helemaal niets.
Nu een Beeline gekocht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan