Kaart update Garmin Zumo 550

zwarte lola

Die hard MF'er
13 mei 2014
359
71
Heerlen
Ik heb een Garmin zumo 550 met een kaart van 2020.20
Ik kan een kaart update op SD kaart kopen 2024.10
Mijn vraag is bestaat er al een kaartupdate voor 2024
Ben er een beetje huiverig om zoiets op marktplaats te kopen
 
De lifetime update voor de zumo 550 is begin vorig jaar gestopt. Nieuwe updates kunnen niet meer voor dit toestel gekocht worden. De kaart van Europa op SD is alleen beschikbaar in het NTU-formaat, die is niet geschikt voor de zumo 550.
Je kunt nog wel OSM-kaarten op de zumo 550 zetten, maar nieuwe City Navigatorkaarten kun je vergeten...
 
De lifetime update voor de zumo 550 is begin vorig jaar gestopt. Nieuwe updates kunnen niet meer voor dit toestel gekocht worden. De kaart van Europa op SD is alleen beschikbaar in het NTU-formaat, die is niet geschikt voor de zumo 550.
Je kunt nog wel OSM-kaarten op de zumo 550 zetten, maar nieuwe City Navigatorkaarten kun je vergeten...
Dat stoppen van de Lifetime update is toch alleen als je die los voor de 550 er bij wil kopen ?
Heb je al een Lifetime op je 550 dan blijft die toch nog werkend ?
 
Dat stoppen slaat niet alleen op het kopen, maar ook op het krijgen van updates…
Ik was vorig jaar ook onaangenaam verrast dat mijn zumo voorzien van lifetime niet meer wilde updaten.
 
Welke zumo heb je? En welke kaartversie? Die van 2023 kun je inderdaad nog steeds downloaden voor de zumo 550, maar dat is niet de nieuwste…
 
Dat stoppen slaat niet alleen op het kopen, maar ook op het krijgen van updates…
Ik was vorig jaar ook onaangenaam verrast dat mijn zumo voorzien van lifetime niet meer wilde updaten.
Komen er van NT helemaal geen updates meer? In dat geval is een op SD card aangekondigde nieuwe versie ook niet bruikbaar toch?
 
Er komen nog steeds NT-updates, alleen niet meer voor de zumo 550 (en een groot aantal andere modellen). De 220 en 660 krijgen nog wel updates. De Montana 7xx reeks is vrij nieuw en gebruikt ook de NT-kaarten.
Op SD wordt alleen de NTU uitgebracht.
 
Welke zumo heb je? En welke kaartversie? Die van 2023 kun je inderdaad nog steeds downloaden voor de zumo 550, maar dat is niet de nieuwste…
Een Rider 550.


IMG_6380.jpeg

Helpt dit?

Edit: verkeerde topic want TomTom.
Sowwiej…
 
Er komen nog steeds NT-updates, alleen niet meer voor de zumo 550 (en een groot aantal andere modellen). De 220 en 660 krijgen nog wel updates. De Montana 7xx reeks is vrij nieuw en gebruikt ook de NT-kaarten.
Op SD wordt alleen de NTU uitgebracht.
Dan zal mijn GPSmap 276Cx ook nog wel updates krijgen. Hoef ik me er nog niet druk over te maken 😁
 
Ik heb een Garmin zumo 550 met een kaart van 2020.20
Ik kan een kaart update op SD kaart kopen 2024.10
Mijn vraag is bestaat er al een kaartupdate voor 2024
Ben er een beetje huiverig om zoiets op marktplaats te kopen
Een illegale downloader die kaarten verkoopt. :?

Een 2024 kaart is vaak al rond september 2023 te koop / te downloaden.
Hier ook al wat oude Garmin's free updated.
 
Niet dat ik het topic wil kapen, maar ik zat even te denken, in 2016 had Bolski en een vriend net allebei nieuwe garmins gekocht, ik meen 550 's .
In 2018 of al 2017 een kennis eenzelfde, Platinum uitvoering met zowel auto als motor bevestiging.
Die hadden standaard geeneens kaartmateriaal, zij reden door de woestijn in Noord Spanje met een pijltje op een witte achtergrond, los van de track.

Ik zag gewoon allemaal zand paadje en stukken bos begroeiing en watertjes ( voor zover Aanwezig in de woestijn) op Osmand.

Ben sindsdien niet meer zo enthousiast over Garmin.
 
Overigens, dat Platinum ding, die anderen ook, hadden wel kaartmateriaal voor gewone wegen.
Maar die kennis was op zijn zachtst geformuleerd niet technisch aangelegd.
En focking lui, bracht dr motor naar Goedhart om te wassen en poetsen...

Afijn, een typische kandidaat voor een TomTom, waarvan ik lange tijd dacht dat StomStom een bijnaam was, verzonnen door hooggeleerden met een Garmin die hun avonden vulden met discussies over zachte en harde waypoints en hoe je foutieve updates het beste kon terug draaien.

Sarcastischer kan ik het niet maken.

Tijdens 2 jaar gekloot met dat ding zal ze iig vaak genoeg verdwaald zijn om het motorrijden leuk te blijven vinden, want daar gaat het toch om , verdwalen en nieuwe dingen zien 😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan