Garmin Zumo XT Birdseye

hookeniggy

MF veteraan
23 jun 2008
5.156
3.344
Castricum - Hua Hin Thailand
Sinds hedenochtend kan ik geen satelliet beelden meer uploaden naar m'n XT.
Het toestel geeft aan:
Unable to connect to Birdseye imigary servers . No active subscription found.

Heeft iemand hier hetzelfde probleen?
De XT wordt nieuw verkocht met Birdseye.
 
Sinds hedenochtend kan ik geen satelliet beelden meer uploaden naar m'n XT.
Het toestel geeft aan:
Unable to connect to Birdseye imigary servers . No active subscription found.

Heeft iemand hier hetzelfde probleen?
De XT wordt nieuw verkocht met Birdseye.
Zal het eruit gaan? ik wist niet wat het was maar kom dan dit tegen.
 

Bijlagen

  • IMG_3701.png
    IMG_3701.png
    107 KB · Weergaven: 7
Op mijn XT2 werkt het nog wel. Zojuist getest.
Knipsel.JPG

Begrijp ik goed uit bovenstaand dat over een jaar (XT2 is net nieuw) Birdseye bij mij er ook mee ophoud?
 
Laatst bewerkt:
Oké, dus het is niet zo dat het stopt. Dat is dan weer goed nieuws. Benieuwd of de update voor je werkt. Lang niet gedaan?

Ja das goed nieuws, maar nou was de jongedame in kwestie nou ook weer niet op de hoogte dat het in noord Amerika stopt, dus ik ga ervanuit dat ik m'n update moet doen, inderdaad lang niet meer gedaan, die van jou werkt gewoon?
 
Ja das goed nieuws, maar nou was de jongedame in kwestie nou ook weer niet op de hoogte dat het in noord Amerika stopt, dus ik ga ervanuit dat ik m'n update moet doen, inderdaad lang niet meer gedaan, die van jou werkt gewoon?
Ja die werkt nog gewoon. :Y
 
Nee, ik heb hem nog maar net, is de XT2 namelijk. Zie mijn eerste posting van gisteren. ;)

Probleem opgelost, eigenlijk te simpel voor woorden, maar we hadden blijkbaar gisteravond geen internet, dus kan de XT niet online gaan en de kaartjes uploaden.

XT 2, hoe verschilt ie van de XT?
De XT wil nog weleens traag reageren mijn mening in hoge temperaturen.
 
Ik ken de XT niet goed genoeg (nooit zelf een gehad) en ook De XT2 heb ik nog maar een paar weken en pas twee keer als test mee gereden. Ik kan dus niet goed de verschillen aangeven. Denk dat je dan het beste eens naar de filmpjes van MR-GPS kunt kijken. Of de XT2 trager wordt als het apparaat warm wordt weet ik dus ook nog niet.

Dat trage bij hoge temperaturen, ervaar jij dat tijdens het navigeren dat de kaart bijvoorbeeld op een rotonde of bocht de rotatie niet goed kan bijhouden, of bij het berekenen van route's e.d.?

Als je de snelheid van de kaartopbouw tijdens zoomen-pannen-roteren vergelijkt met de eerste de beste goedkope smartphone of tablet dan valt dat best wel tegen op de XT2. Stuk sneller als mijn oude Zumo 550 van 15 jaar oud, maar toch. Dit ook vergeleken met een TomTom van 5 jaar oud en nieuwe TomTom 550, ook die doen dat een stuk soepeler. Maar daar tijdens het navigeren nog niet gehad dat dit stoorde.
 
Ik ken de XT niet goed genoeg (nooit zelf een gehad) en ook De XT2 heb ik nog maar een paar weken en pas twee keer als test mee gereden. Ik kan dus niet goed de verschillen aangeven. Denk dat je dan het beste eens naar de filmpjes van MR-GPS kunt kijken. Of de XT2 trager wordt als het apparaat warm wordt weet ik dus ook nog niet.

Dat trage bij hoge temperaturen, ervaar jij dat tijdens het navigeren dat de kaart bijvoorbeeld op een rotonde of bocht de rotatie niet goed kan bijhouden, of bij het berekenen van route's e.d.?

Als je de snelheid van de kaartopbouw tijdens zoomen-pannen-roteren vergelijkt met de eerste de beste goedkope smartphone of tablet dan valt dat best wel tegen op de XT2. Stuk sneller als mijn oude Zumo 550 van 15 jaar oud, maar toch. Dit ook vergeleken met een TomTom van 5 jaar oud en nieuwe TomTom 550, ook die doen dat een stuk soepeler. Maar daar tijdens het navigeren nog niet gehad dat dit stoorde.

Ik hoop voor je dat je XT2 het niet heeft want het zijn dure apperaten.
Die van mij heeft er alleen last van in de hitte, ben momenteel in Thailand, dus denk 36 graden of zo, maar het scherm valt dan stil en ik heb weleens als backup Maps.me moeten gebruiken om me uit een situatie moeten navigeren, en dan functioneerde hij in de avond weer als het wat af koelde.
Ik heb alleen Garmins gehad, en de vorige hadden dit euvel niet en hopelijk ben ik de enige, maar wat jij zegt kaartopbouw snelheid kan ook weleens traag zijn.
Ik vindt het scherm geweldig echter in de volle zon.
De XT's worden gemarket voor avontuurlijk motorrijden, het wordt extra avontuurlijk als ie er mee stopt, verder in koeler weer geen probleem.
En in de regen is ie ook duidelijk, vondt mijn vorige alleen beter bedienbaar met motor handschoenen aan, weet nie of jij dat ook hebt.
 
Het scherm is inderdaad fantastisch. Zeer helder en duidelijk. Met 36 graden stap ik niet meer op de motor als het niet echt hoeft, dus ik zal dat probleem niet krijgen hoop ik. 8-)

Met de bediening nog geen problemen gehad, is alleen nog even wennen omdat ik op de Zumo 550 ook fysieke knoppen had. Maar hij reageert goed op handschoenen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dat probleem nog nooit gehad met m'n vorige Garmins, ook weleens in Marokko bij 45 graden gereden en ze bleven gewoon vlot navigeren, ik heb alleen nog geen updates gedaan, bij Garmin werd me uitgelegd om die toch wel met enige regelmaat te doen.
Moet roeien met de riemen die ik heb, dus hopelijk brengt dat enige verbetering.
Vindt de satelliet navigatie een uitkomst op ongebaande wegen, en in de vrije natuur.
 
Wat is het verschil tussen de drie vogeltjes?
BirdsEye Topo zijn in feite ingescande papieren kaarten. BirdsEye Select en Direct zijn beide luchtfoto's, alleen verschilt de manier waarop je ze krijgt. Select moet je eerst downloaden met het programma BaseCamp en daarna op het toestel zetten, Direct gaat via Wifi rechtstreeks naar je toestel.
 
Even een opmerking over de handschoenen , ik navigeer met een iphone en die reageert bijna niet op mijn handschoen, hen je de handschoen van mijn zoon dat reageert ie bij alles. Dus de verschillende handschoen maakt ook uit.
Ik heb dan ook een touchscreen pen in de buurt, dat werkt altijd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan