Geef mij maar Amsterdam ! !

Status
Niet open voor verdere reacties.
En waar tour jij dan...? :]

Ik begin bij station sloterdijk, pak daar de coentunnel ( wat een geluid )heen en weer terug, neem de weg richting ijmuiden maar sla af richting halfweg, dan richting haarlem en de eerste afslag eraf rechts richting haarlemmerliede, over de dijk, dan haarlem in en weer terug over de haarlemmermeerweg naar sloterdijk. Het is een leuke route om zondagsrijders eens goed in te halen. Maar nu wordt het wel een beetje saai :(
 
tis 1 van de leukere wegen amsterdam uit, naar mijn mening...
ik rij alleen om voor de bocht naar Almere vanaf de ring noord,
bedoel je A10-A1 vanuit de zeeburgertunnel?
Die noemde wij altijd de frituurbocht... moet je daarna meteen de eersta afslag nemen bij die manege, daar kan je ook lekker in hangn.... rechts aanhouden, langs de A1 blijven rijden, kom je bij de MAXIS bochtjes
of vanuit dezelfde richting de bocht naar de A2
ah... de "u-tregter"
en afslag VU vanaf ring west.
een bekende vonkentrekker ja. ;)
verder zou ik geen leuker stukje in de buurt van Amsterdam weten
wat je beschreef maakte onderdeel uit van de route die ik met vrienden reed op onze triumphs. sliders, steunen en uitlaatbochten hebben het daar zwaar te lijden gehad }) . zie ook http://www.guz.nl/shite/A1-A10-A2.circuit.gif . Er zijn inmiddels nog meer leuke bochten bijgekomen.

en binnendoor is er ook erg veel te genieten rondom amsterdam....
een tijdje turen op een gedetailleerde kaart of op www.map24.com en je vind er weer wat bij. ;)
 
In die voorstad van Amsterdam (Almere) komen op vrijdag avond bij het Oor allemaal leuke straatracertjes (lees: slechte pk/kg verhoudingen en stro-blonde dozen) bijeen om te pimpen. Kom er af en toe wel eens om te lachen! Misschien, met beter weer, eens leuk om daar de show te stelen!
 
In die voorstad van Amsterdam (Almere) komen op vrijdag avond bij het Oor allemaal leuke straatracertjes (lees: slechte pk/kg verhoudingen en stro-blonde dozen) bijeen om te pimpen. Kom er af en toe wel eens om te lachen! Misschien, met beter weer, eens leuk om daar de show te stelen!


Oke dan leuke reacties, en waar in Almere is dat...?
En idd. er zou in Amsterdam zelf een leuke/goeie plek moeten zijn.
Een grote parkeerplaats of zo...
 
:^

Wat ik zelf wel een leuk rondje vind, is via Abcoude de Vecht(?) afgaan, bij de N201 richting Uithoorn, even lachen voor het flistkastje daar, en zo via de Amstel weer terug naar Mokum. Beetje jammer dat ze zoveel van die drempels daar hebben neergelegd de laatste tijd.

Heb van de week nog vanaf Abcoude langs de Vecht gereden richting Nes ad Amstel, maar daar moet je bij mooi zomers weer volgens mij niet wezen. Zullen wel veel fietsers en wandelaars daar zijn...
 
(..)
Oke dan leuke reacties, en waar in Almere is dat...?
En idd. er zou in Amsterdam zelf een leuke/goeie plek moeten zijn.
Een grote parkeerplaats of zo...

A6, afrit Almere-Haven, afritnr. 3.


Maar in Amsterdam is er aan de overzijde van de Weespertrekvaart/Weesperzijde bij het Amstelstation toch een motorclub,, met dinsdagavond open clubavond?
Bij de Wenckebachweg, in de buurt van de Spaklerweg, de Health Angels. :? :+
Heb van de week nog vanaf Abcoude langs de Vecht gereden richting Nes ad Amstel, maar daar moet je bij mooi zomers weer volgens mij niet wezen. Zullen wel veel fietsers en wandelaars daar zijn...
Joh, welnee, kinderwagens, bergschoentesters en hondenuitlaters (m/v) jagen zelfs de hardnekkigste tweewieleraar van welke soort dan ook de stuipen op het lijf. :]
Beter daar als het miezert, of dreigt te gaan regenen. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Nou met zn allen naar het Oor zou ik zeggen, met een beetje knapper weer :-)

helaas hebben we niet al te veel mooie bochten.
maar achter de dijk vanaf durgerdam totaan monnickendam ken ik me altijd wel vermaken.
 
wie zegt dat je in de omgeving van Amsterdam niet lekker kunt sturen kent de omgeving niet!
Voordeeltje als je af en toe met de fiets door de polder rammelt, zo doe je vaak goeie ideen op.
 
bedoel je A10-A1 vanuit de zeeburgertunnel?
Die noemde wij altijd de frituurbocht... moet je daarna meteen de eersta afslag nemen bij die manege, daar kan je ook lekker in hangn.... rechts aanhouden, langs de A1 blijven rijden, kom je bij de MAXIS bochtjesah... de "u-tregter"een bekende vonkentrekker ja. ;)wat je beschreef maakte onderdeel uit van de route die ik met vrienden reed op onze triumphs. sliders, steunen en uitlaatbochten hebben het daar zwaar te lijden gehad }) . zie ook http://www.guz.nl/shite/A1-A10-A2.circuit.gif . Er zijn inmiddels nog meer leuke bochten bijgekomen.

en binnendoor is er ook erg veel te genieten rondom amsterdam....
een tijdje turen op een gedetailleerde kaart of op www.map24.com en je vind er weer wat bij. ;)

dank je voor de info, ga eerdaags maar weer 's een rondje doen :]
 
Maar waarom specifiek een parkeerplaats dan?


MOET niet, maar is wel het makkelijkst. Je kan ook ergens aan de kant van de
weg gaan staan maar is niet altijd even veilig. Misschien een industrieterrein.
Terrein De Schinkel of zo, bij de praxis. Of het parkeerterrein van Blauw-Wit
in Sloten...Of ergens bij het Sloterdijk, Hemweg is al eerder gezegd.
 
haha ik ken amsterdam gelukkig maar al te goed.
en ja tuurlijk kun je er mooi sturen.
maar soms is gewoon lekker posen door het centrum ook top :-)
Veel amsterdammers die amsterdam heel goed kennen weten soms nauwelijks hoe het buiten hun stadsdeel, laat staan de ring, eruit ziet... ik heb mijn routes ook niet op 1 dag gevonden ;)
 
iemand al een plek gezocht om af te spreken in A´dam,..we moeten opschieten,..het is al bijna zomer man :+ komt het er anders weer niet van...
 
wat dacht je van;

BP tankstation bij de ring Noord t.h.v. afslag Landsmeer
of
vrijplaatsje direct na de Coentunnel bij de Hemcentrale
of
Shell tankstation bij IJburg ( einde weg Piet Hein tunnel )
of
ergens in het Westelijk Havengebied nabij de snelweg
of
...?
 
Als jullie mij mochten zoeken... ik zit waarschijnlijk ergens onder een straalkachel op een terras na te denken over waar ik toch nu weer eens heen zou rijden. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan