Geen idee welke motor ik moet kiezen...

Ik heb elke motor gekocht met mijn hart en niet met mijn verstand.
Ik koop de motor die IK leuk vind en daarna moet die motor doen wat ik leuk vind. Zoveel commentaar gehad dat ik een toermotor moest kopen ipv een racer, en toevallig gister motor gekocht, ook weer 99% die vonden dat een adventure of all road moet zijn ivm met bescherming, ikke lekker naked gekocht :)
Plus 1,90 is natuurlijk een hele normale lengte, dus je kan elke motor nemen die je zelf wilt, het past allemaal, ik ben 1,92.
Dus bedenkt wat jij zelf fijn vind, looks of comfort ect en koop het leukste wat er is met je hart.
Zo is het maar net, en als het dan toch niet bevalt, dan weer tijd voor wat anders..
Been there te vaak...
Het enige nadeel wat ik daar aan beleeft is het comentaar van het thuisfront dat ik dan weer moet aanhoren:+
Niet dat het enigzins effect heeftO-)
 
Niet bevalt is misschien een groot woord.
Tijd voor wat nieuws of wat anders om te proberen? ;)
 
Zonder dat je door heb dat je een foutje heb gemaakt?

*Nostalgie modus aan*
Vroeger hadden we dit allemaal niet op de betaalbare modellen, en als je een foutje maaktje
dan zat wellicht de broek vol en had je weer wat geleerd..
*Nostalgie modus uit*
Tsja, vroeger was alles beter. Zullen we maar weer te paard de weg op gaan dan?:+
 
  • Eens
Waarderingen: Tcat
Beest kan tenminste zelf helpen kijken dat het nergens tegen loopt.
En brandstof overal te vinden voor het beest.
Wat die uitstoot is dan weer goed voor de beplanting..

Maar komen daar weer niet veel vragen over?
Welk paard moet ik nemen, een Shetland, een Fries of een Huistuinenkeuken 4 voeter?
 
Zo vandaag 3 proefritten gemaakt:

Tiger XCX
Versys 650
Vstrom 650

De Tiger vond ik leuk rijden en ik begrijp nu wat bedoelt wordt met meer vermogen. In lage toeren reed hij prima enzo. Alleen had hij offroad banden.

De Versys 650 reed super sportief, veel toeren enzo en dat vind ik echt tof. Denk dat ik voor deze ga.

De Vstrom 650 zit er weer tussenin, maar vond ik wat saai.

Versys was ook lekker wendbaar enzo en aardig 'zenuwachtig', maar dat vind ik leuk. Weet niet of het ideaal is met lange tochten naar het buitenland?

En ik bewoog naar voren als ik keihard remde, de verkoper zei dat ik meer moest klemmen. Klopt dat?

De wind was wel aardig voelbaar nog, de ruit stond op zijn hoogste stand (ben 1.90). Maar misschien moet ik dat niet vergelijken met de tiger?

Ik denk dat ik dinsdag mijn besluit neem. Was een model uit 2017 met 37k op de teller voor 7600 euro. Aardig uitgerust met van alles.

Iemand nog een tip?

Zouden jullie liever een kawaski versys 650 uit 2015 kopen met 18000 km of liever eentje uit 2017 met 38k km's? Ik krijg een grote beurt bij de 38k versie en jaar garantie bij goedhart. 18k versie is een andere dealer met 3 mnd garantie?
 
Laatst bewerkt:
Ik liever een met 38.000 km's, stilstaan is niet goed voor een motor, voor geen enkel voertuig eigenlijk.
Ik rij weleens op een Versys 650, is geen motor om off road mee te gaan hoor.
Wel lekker vermogen, met meer klemmen bedoelt de verkoper dat je de tank tussen de knieen moet klemmen, nu vindt ik de Versys wel overmaatse remmen hebben wat de zitpositie en wegligging betrefd, ik heb dezelfde ervaring.
 
  • Leuk
Waarderingen: Muit
Ik liever een met 38.000 km's, stilstaan is niet goed voor een motor, voor geen enkel voertuig eigenlijk.
Ik rij weleens op een Versys 650, is geen motor om off road mee te gaan hoor.
Wel lekker vermogen, met meer klemmen bedoelt de verkoper dat je de tank tussen de knieen moet klemmen, nu vindt ik de Versys wel overmaatse remmen hebben wat de zitpositie en wegligging betrefd, ik heb dezelfde ervaring.
Is het hinderlijk dat remmen? of went dat vanzelf? :)
 
Ik denk dat ik voor een nieuwe versys 650 ga. 2e hands nog best duur en ik lees overal advies om nieuw te gaan bij >2015 jaar. Verstandig voor een beginner?
 
Je geeft aan graag offroad te willen gaan rijden...
Dan zou ik de Versys niet aanraden...
Daar lijkt mij bij jouw keuzes de v-strom meer geschikt voor.
Versys is denk ik wel een heerlijke wegmotor.
 
Je geeft aan graag offroad te willen gaan rijden...
Dan zou ik de Versys niet aanraden...
Daar lijkt mij bij jouw keuzes de v-strom meer geschikt voor.
Versys is denk ik wel een heerlijke wegmotor.

offroad heb ik losgelaten, ik zal de OP aanpassen. Ben nu aan het onderzoeken welke accessoires ik nodig heb voor een nieuwe?
 
Ik vind het enorm lastig om een motor te kiezen. Ik heb 0 verstand van motoren, ....

Ik wil vooral een motor die probleemloos rijd en niet elke keer stil staat. Om eerlijk te zijn zien alle motoren (er NU) nog allemaal hetzelfde uit. Ik ben 3 keer in een motorzaak geweest en een beetje rondgelopen, maar vind ze allemaal tof
:D
. Mijn instructeur raadde ABS en Adventure bike (ivm lengte=1.90 m) aan.

Wat ik wel belangrijk vind:

- Perfecte navigatieset of via telefoon
- Topkoffer waar mijn trolly in past
- Windscherm

- Snelle acceleratie, maar dat doen ze allemaal
- betrouwbaar, goedhart biedt 12 maanden BOVAG garantie, dat klinkt wel goed
:)

- handvat-verwarming en hand-kappen
- Offroad rijden als ik een beetje geleerd heb goed ik op de weg moet rijden
:P
TET lijkt mij super mooi!


update:

ik wil toch niet meer offroad rijden. na testritten gemaakt te hebben denk ik 99% voor de kawasaki versys 2023 te gaan.
Al wat in vette letters staat geeft mij wel de indruk dat TS mogelijks verkeerd gestuurd werd richting ’adventure tourers’.. Omdat-ie 1.90m groot is? Slecht argument. Omdat hij offroad wil doen? Na update is hij van gedacht veranderd... Gelet het richtbudget van 5000€ en het niet zo duidelijke gebruiksdoel (occasionele uitstapjes? Alleen of duo?..) zou ik toch eerder aanraden ook naar andere stijl moto’s zoals japanse cruisers of puur sportieve kleine ninja’s te kijken want die moto dient dus enkel voor de fun en m.i. is een ’type versys’ net het minst ’gepeperd’
 
  • Leuk
Waarderingen: Muit
Al wat in vette letters staat geeft mij wel de indruk dat TS mogelijks verkeerd gestuurd werd richting ’adventure tourers’.. Omdat-ie 1.90m groot is? Slecht argument. Omdat hij offroad wil doen? Na update is hij van gedacht veranderd... Gelet het richtbudget van 5000€ en het niet zo duidelijke gebruiksdoel (occasionele uitstapjes? Alleen of duo?..) zou ik toch eerder aanraden ook naar andere stijl moto’s zoals japanse cruisers of puur sportieve kleine ninja’s te kijken want die moto dient dus enkel voor de fun en m.i. is een ’type versys’ net het minst ’gepeperd’

Budget mag hoger, ik ben nu voor een nieuwe versys 650 2023 model aan het kijken, met opties dan 11/12k is op zich ook ok.

Tripjes wel alleen op de motor maar ook samen met andere motorrijders.
 
Laatst bewerkt:
Budget mag horen, ik ben nu voor een nieuwe versys 650 2023 model aan het kijken, met opties dan 11/12k is op zich ook ok.

Tripjes wel alleen op de motor maar ook samen met andere motorrijders.
Dan wil je zowiezo een ’coole’ (bijzondere, exceptionele) moto... kijk dan eerder naar new retro als dat je smaak is of toch in elk geval iets waar je zin van krijgt om ermee te rijden telkens je hem ziet staan.
Een Versys is een prima moto hoor (ideaal voor woon-werk) maar ’t is een beetje zoals een jupiler of stella, goed pintje voor alle dag maar op die eerste vrije lente dag, op een terras in’t zonnetje,.. wil je toch liever die kriek bellevue of tripel ... net dat ietsje meer (en dan bedoel ik niet persé meer pk’s). Voor 11-12k is dat zeker te vinden.
 
Laatst bewerkt:
Dan wil je zowiezo een ’coole’ (bijzondere, exceptionele) moto... kijk dan eerder naar new retro als dat je smaak is of toch in elk geval iets waar je zin van krijgt om ermee te rijden telkens je hem ziet staan.
Een Versys is een prima moto hoor (ideaal voor woon-werk) maar ’t is een beetje zoals een jupiler of stella, goed pintje voor alle dag maar op die eerste vrije lente dag, op een terras in’t zonnetje,.. wil je toch liever die kriek bellevue of tripel ... net dat ietsje meer (en dan bedoel ik niet persé meer pk’s). Voor 11-12k is dat zeker te vinden.
haha ik vond hem juist wel mooi. Denk eerst maar eens veel ervaring opdoen en dan een exclusievere kopen :)
 
Wat een geld joh voor een eerste motor. Ik zelf oa met een v-strom 650, maar die zijn er ook in 1050 en 800. Voor de helft van het geld wat je wil besteden kun je heel wat leuks kopen, en als je dan een op je muil gaat, doet het financieel niet zo veel pijn. Want vallen, dat gaat gebeuren, vroeger of later.
 
Is het hinderlijk dat remmen? of went dat vanzelf? :)

Ja het went omdat ik zelf op off road motoren rijdt dus ik ben het gewent om de tank tussen de knieen te klemmen, kwalitatief vindt ik de Versys wel op een hoog niveau, dus als je een nieuwe koopt heb je een fijne motor, hij is beslist niet voor off road gebruik, maar touren is oke, je zou ook nog een nieuwe Honda CB 500X 2023 kunnen overwegen, vindt ik een beter compromis, en is een beter uitgbalanceerde motor dan de Versys, en rijdt ook veel beter, het vermogenverschil ga je niet merken, ik rijdt beide af en toe en vindt de 500X fijner bochten pakken en comfortabeler en die kan wel licht off road, bij het stoplicht is de Versys een tikkie vlotter maar niet veel op bochtenwegen rijdt de 500X vrij gemakkelijk weg van de Versys en, alleen de top van 170 - 180 is iets minder weer.
 
Zo vandaag 3 proefritten gemaakt:


De Tiger vond ik leuk rijden en ik begrijp nu wat bedoelt wordt met meer vermogen. In lage toeren reed hij prima enzo. Alleen had hij offroad banden.

De Versys 650 reed super sportief, veel toeren enzo en dat vind ik echt tof. Denk dat ik voor deze ga.

Kan aan mij liggen, maar dit vind ik een vreemde redenering... wij hebben een Tiger 800 gehad en heb ook wel eens gereden met de 2 cyl 650cc van Kawasaki.
Als je het over veel toeren en sportiviteit hebt kan de Versys toch niet tippen aan die driecyl van Triumph...

De Tiger nodigde (bij ons toch) alvast meer uit om hoger in toeren en sportief te rijden... 🤔
 
Al wat in vette letters staat geeft mij wel de indruk dat TS mogelijks verkeerd gestuurd werd richting ’adventure tourers’.. Omdat-ie 1.90m groot is? Slecht argument. Omdat hij offroad wil doen? Na update is hij van gedacht veranderd... Gelet het richtbudget van 5000€ en het niet zo duidelijke gebruiksdoel (occasionele uitstapjes? Alleen of duo?..) zou ik toch eerder aanraden ook naar andere stijl moto’s zoals japanse cruisers of puur sportieve kleine ninja’s te kijken want die moto dient dus enkel voor de fun en m.i. is een ’type versys’ net het minst ’gepeperd’

Verkeerd gestuurd?

Heb jij al eens iemand van 1.90m groot op zo'n Z650 of zelfs Ninja 650 zien zitten?
Als ik bij ons zo'n gasten zie lessen op de MT-07 motoren geef ik ook het advies om bij de zoektocht naar een motor zeker de hoogpoters niet over te slaan.

Enne... minst "gepeperd"? Zo'n Versys 650 heeft anders gewoon dezelfde blok dan de Ninja 650 hoor...

En fun? Ik weet niet of jij ervaring hebt met zo'n hoogpoter of allroad? Je kan met zo'n dingen ook hard gaan hoor, je zal niet de eerste zijn die je het snot voor de ogen rijden op zo'n ding. 😅
 
  • Leuk
Waarderingen: Muit
Ook hetzelfde getuned en met dezelfde gearing?

Daar zal wel wat verschil in zitten, maar 68pk blijft 68pk.

Maar je hebt een punt, ik heb zelf een R7 gehad en rij nu met een Tenere 700 en ondanks dat deze motoren hetzelfde blok delen zit er wel wat verschil op, maar niet in die mate dat het ene het "minst gepeperd" gaat aanvoelen...
 
  • Leuk
Waarderingen: Lert
Terug
Bovenaan Onderaan