Geen voorrem fjr1300

triker johan

MF'er
14 okt 2010
67
5
Zalk
Hallo
De voorrem van onze fjr hebben we gereviseerd nieuwe rubbers in de remklauwen daarna nieuwe olie resultaat sponningen voorrem vanavond nieuwe revisieset in de remcilinder nu helemaal geen druk meer
Ondertussen al 1 liter dot4 met pomp er doorheen getrokken nog steeds geen druk

Wie heeft een idee wij weten het niet meer hoor graag van jullie
Grt Johan
 
Abs pomp getest die draait vorige week de remklauwen gedaan vandaag de rempomp gereviseerd

Als we de remhendel snel heen en weer doen tijdens de abs test gaat ie na enkele keren trillen
 
Ik zou de pomp tussen het ontluchten door eens laten lopen, wel met alles gemonteerd.
En het begin doen met een vaccuum ontluchter op de compressor als je die hebt, je hebt ongetwijfeld nog ergens lucht.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220207_235012_com.duckduckgo.mobile.android.jpg
    Screenshot_20220207_235012_com.duckduckgo.mobile.android.jpg
    113,2 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:
Denk ook aan de Banjo.s
Daar kan ook nog lucht tussen zitten .remhendel in knijpen banjo iets opendraaien daarna direct weer dicht zetten.
Ik vul na revisie van de remmen het liefst vanonder met een stijve goede injectiespuit va opluchting nippel (ps deze niet te ver opendraaien)
 
Probleem opgelost 1 rubber in het revisiesetje was te klein daardoor geen druk kunnen krijgen oude weer geplaatst Probleem opgelost
Als we hem vergelijken met mijn harley blijft het een beetje soft en vrij grote slag
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Hoeft niet. Vorig jaar een Harley gehad en daarbij was het ook alsof je in ene keer tegen een blok aan kneep. Dan is het hard knijpen om te vertragen en harder knijpen om iets harder te vertragen. Dit was ook praktisch aan het begin van de slag. Niet te vergelijken met elke andere motor die ik tot nu toe tegen ben gekomen.
Dan is het eerder de vraag hoe de rem nu voelt tov voor de revisie?
 
Om een keiharde rem gevoel te verkrijgen zit er niks anders op om
alle onderdelen zo te maken dat deze onder druk niet uit zetten / geen expansie hebben.
Alle remleidingen vervangen door stalen dike leidingen.
Rem tangen twee/drie keer zo stevig construeren.
Indien rem pomp .
Sterkte gewenst.
 
Update
Op advies remslangen vervangen voor staal
rempomp vervangen
Helaas kunnen we de rem bij hard knijpen nog steeds tegen het handvat aan krijgen
Wie weet de oplossing wij hebben geen opties meer
Mvg Johan
 
Update
Op advies remslangen vervangen voor staal
rempomp vervangen
Helaas kunnen we de rem bij hard knijpen nog steeds tegen het handvat aan krijgen
Wie weet de oplossing wij hebben geen opties meer
Mvg Johan
Dan is er nog lucht, of andere onderdelen van de revisie zijn ook niet in orde, of je oude teruggeplaatste rubber is niet ok.
 
Helaas kunnen we de rem bij hard knijpen nog steeds tegen het handvat aan krijgen
Wat bedoel je met hard knijpen? Knijpkracht van 15 ton op dat handvat of gewoon gebruikelijke harde handkracht? Ik heb het bij mij geprobeerd, als ik heel flink mijn best doe zal het lukken met originele remleidingen. Maar als ik zo rem vliegt alles in de ABS. Je hebt nu stalen leidingen, dan moet het inderdaad nog harder aanvoelen. Het is ooit goed geweest en heeft normaal gewerkt, blijft toch echt niks anders over dan lucht ergens of een lekke sealing. Misschien lucht opgesloten bij die splitsing onder de kroonplaat?
 
De leidingen ontlucht met een vacuum pomp op lucht systeem was helemaal leeg en zit nu zo'n beetje halve liter olie in de vacuum pomp
Gaan de boel weer in elkaar zetten en eens kijken hoe het dan remt
Lekkage is er niet want de boel blijft wel op druk
 
Als er echt niks langs de remplunjer lekt, blijft nog alleen een luchtbelletje over dat zich niet helemaal laat meetrekken. Dat is vaak in bochten of dode stukken die naar boven wijzen. Luchtbel wil immers omhoog. Die splitsing onder de kroonplaat kan zo'n moeilijk punt zijn. Of een moeilijke bocht bij de ABS pomp?
 
Je kunt proberen met een injectiespuit via de ontluchtingsnippel op de klauw wat remvloeistof in het systeem te spuiten. Dan druk je eventuele luchtbellen naar boven. Niet te hard spuiten, dat wordt geheid een kliederboel!
 
Terug
Bovenaan Onderaan