Geregistreerd in Duitsland….

Hans6274

Die hard MF'er
26 sep 2021
337
206
Heuvelland
Ik heb een maandje of zo geleden een K1 met Hegi bak verkocht naar Duitsland. Op het kenteken stond gewoon BMW, geen enkele documentatie over aanbouw en sterkte van het span etc. en de BMW had een schommelvork, drie verschillende maten wielen/banden en wat minder Tupperware dan standaard op een K1.

Natuurlijk wist de koper dat dit problemen op zou kunnen leveren bij de toelating en registratie. Maar het blijkt dat de aanhouder wint.

Gisteren een appje dat de toelating en registratie rond is. Zou deze Duitse Gutachter hebben begrepen dat een L4e een Europese goedkeuring is en dat hij/zij/X dat gewoon kan accepteren?

Dat levert natuurlijk eindelijk veel meer mogelijkheden op om een span naar BRD te verkopen. Ik ga navragen waarom de Gutachter akkoord is gegaan en zet dat dan in dit draadje.
 
Ik heb mijn K1200S met Speed 2000 ook aan een Duitser verkocht. (Incl. de correcte papieren).
Ook hij heeft wat kleine probleempjes op te lossen gehad om hem op kenteken te krijgen, maar gelukkig (voor hem) is dit allemaal gelukt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan